خدمات سایت


متن کامل خبر

کارت های شتاب بین المللی می شوند

آرشیو
طبق توافقات صورت گرفته و قرارداد همکاری بانک مرکزی، روسیه اولین کشور خارجی خواهد بود که امکان استفاده از کارت های شتاب در آن امکان پذیر خواهد بود.
1396/08/08 02:39:45 ب.ظ

شبکه پرداخت بین‌المللی ATM

فراهم کردن امکان استفاده از کارت‌های شبکه شتاب ایران در سایر کشورها مستلزم این است که شبکه پرداخت ایران به شبکه‌های بین‌المللی متصل شود که نیازمند سوئیچی است که با استاندارد بین‌المللی همخوانی داشته باشد که شرکت روسی BPC در حال فراهم کردن این زیرساخت بین‌المللی است.
 

کارت‌های شتاب چه زمانی بین‌المللی می‌شوند؟

در مقطع کنونی تنها زیرساخت این اتصال در حال آماده‌سازی است و زمانی که مذاکرات بانک مرکزی با شبکه پرداخت بین‌المللی به نتیجه برسد و توافقات با بانک‌های دیگر کشورها به مرحله نهایی برسد شبکه پرداخت ایران برای این اتصال آماده خواهد بود. زیرساخت اتصال شبکه پرداخت ایران به شبکه مالی بین‌الملل در حال آماده‌سازی است و تا 10 الی 12 ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود اما به معنای این نیست که شبکه پرداخت ایران به شبکه‌های بین‌المللی متصل می‌شود.
 

ارتباط درگاه ATM ایران و روسیه

اتصال سوئیچ ایران با میر روسیه حداکثر ظرف سه ماه دیگر عملیاتی می‌شود و در فاز اول این ارتباط بر روی درگاه‌های ATM برقرار می‌شود و سوئیچ فعلی شبکه شتاب کشور با سوئیچ میر روسیه ارتباط برقرار می‌کند.
 

سوئیچ ATM چیست؟

طبق توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و روسیه سوئیچ ATM شبکه شتاب ایران با سوئیچ میر روسیه ارتباط برقرار می‌کند. درواقع سوئیچ ATM به این معناست که کارت‌های شتابی ایران بر روی ATM های روسیه و کارت‌های روسیه بر روی ATM های ایران پذیرش می‌شوند.
 

سابقه سوئیچ ATM شرکت روسی در ایران

 شرکت PBC روسیه که از بین 9 شرکت خارجی و با توجه به رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس فرمول از پیش تعیین‌شده، امتیازات کسب‌شده و قیمت پیشنهادی برنده مناقصه تهیه زیرساخت سوییچ کارت استاندارد بین‌المللی شده در ایران شده است، علاوه بر تجارب اجرای چندین پروژه مشابه در کشورهای مختلف، در ایران نیز تاکنون قرارداد پیاده‌سازی سامانه سوییچ کارت خود را با چند بانک داخلی منعقد کرده است.
 

مذاکره با شرکت‌های پرداخت بین‌المللی چینی و ژاپنی

بانک مرکزی همزمان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شبکه‌های بین‌المللی پرداخت بانکی، مذاکرات جدی را نیز با شرکت‌های پرداخت بین‌الملل چون UPA چین و JCB ژاپن که در قاره آسیا مطرح و شناخته‌شده هستند و بازار خوبی در آمریکای شمالی دارند، آغاز کرده است و شرایط همکاری در حال بررسی است.
 

در خارج سراغ ATM برویم؟

پیش‌ازاین نیز بانک‌های ملت و صادرات نیز در زمینه امکان استفاده از کارت‌های شتاب در برخی کشورهای خارجی ازجمله ارمنستان، ترکیه و امارات قدم‌هایی را برداشته بودند و امکان ارائه خدمات بانکی ازجمله پرداخت و خرید ارز را برای دارندگان کارت‌های شتاب فراهم کرده بودند که البته در بازه زمانی خیلی کوتاهی صورت گرفت و طبق اعلام بانک مرکزی در حال حاضر کارت‌های عضو شتاب در خارج از مرزهای ایران خدماتی را به دارندگان این کارت‌ها ارائه نمی‌کنند.

منبع : رده
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کارت شتاب,
  • ATM دستگاه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54