خدمات سایت


متن کامل خبر

معرفی بهترین کارت گرافیک های 2017

آرشیو
برای علاقنمدان بازی‌های کامپیوتری، مهمترین قطعه کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی (GPU) است. در این نوشته به معرفی و بررسی اجمالی بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی خواهیم پرداخت.
1396/08/13 11:33:05 ق.ظ

هر چند در هنگام اجرای بازی‌های کامپیوتری که بر روی دستگاه‌های کامپیوتر خانگی یا دسکتاپ اجرا می شوند، توان پردازنده (CPU) و میزان حافظه اصلی (RAM) اهمیت بسیار زیادی دارد اما مهمترین قطعه‌ای که بیشترین تاثیر را در اجرای روان و بدون پرش بازی با بالاترین کیفیت ممکن دارد، کارت گرافیک (Graphic Card) و پردازنده گرافیکی (GPU) موجود در آن است. با توجه به طراحی و عرضه بازی‌های جدید و افزایش لحظه به لحظه کیفیت آنها، نیاز به استفاده از کارت‌های گرافیک جدید و پیشرفته نیز وجود داشته و خرید یک نمونه مناسب، مهمترین دغدغه خریداران نیز در هنگام تهیه این قطعه حیاتی برای این قشر است. در این نوشته به بررسی و معرفی بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی خواهیم پرداخت.

بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی

بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی اشاره شده در این نوشته که بدون توجه به قیمت و تنها با توجه به قابلیت‌های گرافیکی مورد بررسی و معرفی قرار گرفته اند، عبارتند از:

  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 1030 2GB
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 560
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 4GB
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti

کارت گرافیک  Nvidia GeForce GT 1030 2GB

این کارت، یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی بوده و با استفاده از پردازنده گرافیکی GP108 و اجرای بازی‌های سازگار با استانداردهای دایرکت ایکس (DirectX) نسخه های ۹ تا ۱۱ با سرعت فریم بسیار بالا شامل اکثر بازی‌های ورزشی شرکت EA Sport مانند Fifa، Counter Strik، League of Legends و … موفق به حضور در این فهرست شده است. علاوه بر این مصرف انرژی این کارت گرافیک نیز با استفاده از منبع تغذیه ۳۰ واتی بسیار پایین بوده و با تولید گرما و حرارت پایین تر، علاوه بر ابعاد کوچک، نیاز به فن و خنک کننده ای بسیار کوچک تر از رقبا دارد.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GT 1030 2GB با ۲ گبگا بایت حافظه، مناسب برای اجرای بازی‌ها با کیفیت اچ دی (۷۲۰p) بوده و با قیمتی در حدود ۷۳ دلار (معادل ۲۹۲.۰۰۰ تومان با احتساب دلار ۴.۰۰۰ تومانی در زمان نگارش) در فروشگاه آمازون، یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی در رده خود با تنها اشغال یک ردیف از پورت کارت گرافیکی مادربورد است.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 560

با خروج کارت‌های گرافیک سری RX 460 شرکت رادئون (Radeon) از خط تولید و ورود سری ۵۰۰ رادئون ، کارت گرافیک AMD Radeon RX 560 با توانایی‌ها و قابلیت‌هایی بالاتر، جایگزین آن شد و خود را به عنوان یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی برای اجرای بازی‌های کامپیوتری با کیفیت اچ دی (HD یا ۷۲۰p) معرفی نمود. البته این کارت گرافیک با توجه به توانایی‌های بیشتر، اندکی گران تر از نمونه قبلی خود است. از برتری‌های این کارت گرافیک نسبت به نمونه های سری RX 460 می توان به سرعت پایه پردازنده ۱.۱۷۵ MHz با توانایی تولید ۶۴ واحد TMP یا Texture Mapping Unit اشاره کرد که نسبت به نسل قبلی با سرعت پایه پردازنده ۱.۰۹۰ MHz و توانایی تولید ۵۶ TMP شاهد افزایش کیفیت بوده است

مصرف انرژی نیز در کارت گرافیکی AMD Radeon RX 560 اندکی بیشتر بوده ولی هنوز به تنها یک پورت از مادربورد نیاز دارد. این کارت گرافیکی توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت عادی در حالت HD را داشته اما در کیفیت فول اچ دی (Full HD یا ۱۰۸۰p) نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد. کارت گرافیکی AMD Radeon RX 460 با قیمتی در حدود ۱۸۸ دلار (معادل ۷۵۲.۰۰۰ تومان) در فروشگاه آمازون در اختیار علاقنمدان بازی‌های کامپیوتری قرار گرفته و یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به شمار می آید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050

این کارت گرافیک از پردازنده گرافیکی GP107 استفاده کرده و با وجود بهره گیری از سخت افزار نسبتا کم توان ۶۴۰ Cuda Core و سرعت پایه پردازنده ۱.۵۰۰ MHz توانایی قابل قبولی را در هنگام اجرای بازی‌ها با کیفیت اچ دی از خود به نمایش می گذارد. کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 با وجود قیمت پایین تر در ارزیابی‌ها، عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و توانایی رقابت با کارت گرافیک AMD Radeon RX 560 را داشته و یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی به شمار حساب می آید

وجود تنها ۲ گیگا بایت حافظه DDR5 ممکن است که موجب نگرانی طرفداران بازی‌های کامپیوتری شده اما این کارت گرافیک در ۱۰ بازی مورد آزمایش، حتی در حالت فول اچ دی و کیفیت متوسط (Medium) بازی، عملکردی قابل قبول را از خود نشان داد. کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 در حال حاضر با قیمتی در حدود ۱۲۰ دلار (معادل ۴۸۰.۰۰۰ تومان) در فروشگاه آمازون در دسترس بوده و یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی به شمار می آید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti

این کارت گرافیکی یک نمونه پیشرفته تر از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 است، اما با وجود قیمت بالاتر، تنها اندکی از آن سریع‌تر عمل می کند. اما در رقابت با کارت گرافیک AMD Radeom RX 560 عملکردی بهتری داشته و موفق به پشت سر گذاشتن آن در ارزیابی‌ها در حالت فول اچ دی و کیفیت متوسط و بالا شده است. این کارت گرافیک نیز مانند کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 از پردازنده GP 107 استفاده می کند. اما با بهره گیری از دو گیگا بایت حافظه DDR5 اضافی عملکرد بهتری را از نمونه پایه خود به نمایش گذاشته و شانس حضور در فهرست بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی را پیدا کرده است

2

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti نیز مصرف انرژی قابل قبولی داشته و نیاز به تامین برق اضافی از طریق کابل‌های منبع تغذیه اصلی نداشته و با قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار (معادل ۶۰۰.۰۰۰ تومان) در فروشگاه آمازون، یک گزینه برای دستگاه‌های قدیمی برای اجرای بازی‌ها با کیفیت بالا در حالت فول اچ دی بوده و یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به شمار می آید.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 4GB

کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 مانند نسل قبلی خود AMD Radeon RX 480 از پردازنده Polaris 10 استفاده می کند. اما سرعت پردازنده بالاتر و همچنین حافظه بیشتر نسبت به نسل قبلی، موجب افزایش کیفیت این کارت گرافیک در هنگام اجرای بازی‌های کامپیوتری و همچنین مصرف کمتر انرژی در هنگام استفاده از صفخات نمایشگر چندگانه می شود. در گذشته نه چندان درو، کارت های گرافیک مجهز به حافظه ۴ گیگا بایتی با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار (معادل ۸۰۰.۰۰۰ تومان) به فروش می رسیدند، اما آن روزها با توجه به تقاضای بسیار زیاد، مدتی است که سپری شده و حداقل قیمت این قطعات با این مشخصات به رقمی در حدود ۲۷۰ دلار (بیشتر از ۱ میلیون تومان) رسیده است

کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 با وجود قابلیت‌های بالای خود، توانایی پشت سر گذاشتن رقبایی مانند کارت گرافیک Nvidia GeForce 1060 با ۶ گیگا بایت حافظه را در بازی‌های مبتنی بر DirectX 12 داشته و با قیمتی پایین تر از رقیب خود، نمونه‌ای مناسب تر به حساب می آید. این کارت عملکردی فوق العاده و بسیار بالا در حالت فول اچ دی (۱۰۸۰p) داشته و با عملکردی مناسب در حالت و کیفیت ۱۴۴۰p و اندکی کاهش قیمت، با مبلغی در حدود ۳۲۰ دلار (معادل ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان) یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به حساب می آید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070

یکی دیگر از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 بوده که با استفاده از پردازنده گرافیکی ۱۹۲۰ CUDA Core و توانایی تولید ۱۲۰ TMU و ۸ گیگا بایت حافظه DDR5 با باس ۲۵۶ بیت، عملکردی بسیار مناسب را از خود به نمایش می گذارد. البته نیاز به ۱۵۰ وات انرژی، استفاده از یک منبع تغذیه (پاور) با قدرت ۵۰۰ را برای هماهنگی با این کارت گرافیک قدرتمند طلب می کند. اما عملکرد، بخشی است که کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 را از سایر رقبای موجود در بازا متمایز می کند. این کارت توانایی اجرای بازی‌های کامپیوتری با بالاترین کیفیت ممکن در دقت تصویر ۲.۵۶۰×۱.۴۴۰ پیکسل را داشته و تجربه‌ای بسیار نرم و روان را برای شما در هنگام ارجرای بازی به ارمغان خواهد آورد

این کارت گرافیک در بازی‌های کامپیوتری سازگار با دایرکت ایکس ۱۱ عملکردی سریع‌تر از کارت گرافیک Radeon R9 Fury X داشته و در بازی‌های سازگار با دایرکت ایکس ۱۲ توانایی رقابت با پردازنده های گرافیکی جدید AMD را دارد. البته کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 در بسیاری از ارزیابی‌ها در مقابل کارت گرافیک Radeon RX Vega 56 در نقش یک بازنده ظاهر شده اما توانایی‌ها و در دسترس بودن و همچنین قیمت قابل قبول آن موجب شده که در فهرست بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی قرار گیرد. علاوه بر این کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 توانایی‌هایی قابل قبول در هنگام استفاده از عینک‌ها و گجت‌های واقعیت مجازی نیز از خود به نمایش گذاشته که آن را در جایگاهی بسیار بالاتر از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 قرار می دهد.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070 در حال حاضر با قیمتی در حدود ۵۴۰ دلار (معادل ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان) در بازارچه آمازون به فروش رفته و با توجه به قیمت قابل قبول در برابر امکانات و ویژگی‌ها، یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی در نوع خود برای اجرای بازی‌ها در کیفیت ۱۴۴۰p و همچنین واقعیت مجازی (Virtual Reality) به شمار می آید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080

هر چند که کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 از عملکردی بسیار مناسب برخوردار است اما کمیابی در بازار و قیمت بالا موجب شده که این کارت گرافیک رقابت را به رقیبی به نام کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 که یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی است، واگذار کند. این کارت گرافیک قدرتمند بر پایه سیستم GP104 ساخته شده و از پردازنده‌های گرافیکی ۲۵۶۰ CUDA Core سود می برد. این کارت گرافیک عملکردی بسیار بالا داشته و با سرعت پایه پردازنده بسیار بالا، استفاده از ۸ گیگا بایت حافظه DDR5 با باس ۲۵۶ بیتی، توانایی تولید ۱۶۰ TMU را دارد

این کارت گرافیک به ۱۸۰ وات انرژی نیاز داشته که در مقابل ۲۲۰ وات ضروری برای کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 و ۲۵۰ وات لازم برای بردهای مجهز به پردازنده‌های سری GP102 این شرکت، رقمی بسیار پایین تر است. کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 توانایی اجرای بازی‌های کامپیوتری با کیفیت بالا با دقت ۴K را داشته و عملکرد آن در هنگام اجرای بازی‌ها با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی نیز بسیار خوب و در حد عالی ارزیابی شده است. این کارت گرافیک در حال حاضر با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار (معادل ۱ میلیون و دویست هزار تومان) در فروشگاه آمازون به فروش رسیده و یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی نیز به حساب می آید.

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti

یکی دیگر از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی که در بازار فعلی موجود است، کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti است. این کارت گرافیک سرعت و عملکرد فوق العاده ای داشته و تنها نقطه ضعف آن قیمت بسیار بالای آن نسبت به سایر رقبای موجود در فهرست بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی است. البته کارت گرافیک Titan X عملکردی نسبتا بهتر از این کارت گرافیک داشته اما قیمت بالاتر، آن را در مکانی پایین تر از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti قرار می دهد. پردازنده موجود در کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti مشابه با نمونه استفاده شده در کارت گرافیک Titan X و از سری GP102 است که با استفاده از پردازنده گرافیکی ۳۵۸۴ CUDA Core توانایی تولید ۲۲۴ TMU را دارد.

سرعت پایه پردازنده موجود در کارت گرافیک Nvidia GeForc GTX 1080 Ti برابر با ۱.۴۸۰ MHz بوده و با استفاده از حافظه‌های ۱۱ گیگا بایتی پر سرعت DDR5X از لحاظ تئوری سرعتی بالاتر از کارت گرافیک Titan X را در هنگام بازی‌های کامپیوتری از خود به نمایش می گذارد. کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 Ti قابلیت اجرای بازی‌های کامپیوتری با حداکثر کیفتی ممکن در دقت ۴K را داشته و با قیمتی در حدود ۱.۱۰۰ دلار (معادل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) در آمازون به فروش رفته و بدون شک یکی از بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی است که در بازار وجود دارد

بهترین کارتهای گرافیک سال ۲۰۱۷ میلادی در یک نگاه

منبع : techra
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کارت گرافیک,
  • بهترین کارت گرافیک ها,
  • بازی کامپیوتری,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 110

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود image تغییر بزرگ ساعت‌های سامسونگ؛ گلکسی واچ مربعی می‌شود 1402/12/22

سامسونگ احتمالاً می‌خواهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود را با نمایشگر مربعی طراحی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems image راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین (Notcoin) در سایت Getgems 1402/12/21

اخیرا امکان پیش فروش Notcoin از طریق بازار پیش از عرضه فراهم شده است. در ادامه با راهنمای گام به گام پیش فروش نات کوین همراه باشید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت image ایرپاد پرو بعدی احتمالاً قابلیت جدیدی برای کمک به شنوایی کاربران خواهد داشت 1402/12/21

لومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید نسل بعدی ایرپاد پرو از طریق iOS 18 قابلیت تازه‌ای برای کمک به شنوایی کاربران ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31