خدمات سایت


متن کامل خبر

همه چیز درباره تلویزیون‌های 4K

آرشیو
در این مقاله آنچه که باید درمورد تلویزیون‌های 4K بدانید تا بتوانید در مورد خرید آن به نتیجه برسید را برای شما آورده‌ایم.
1397/01/19 09:58:34 ب.ظ

یک تلویزیون اچ دی استاندارد رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل دارد اما این عدد در یک تلویزیون 4K، به 4096 در 2160 پیکسل می‌رسد، یعنی این تلویزیون رزولوشنی 4 برابر تلویزیون‌های Full HD دارد. یکی از دلایلی که نام 4K برای این نوع تلویزیون انتخاب شده است هم همین است چون وضوحی تقریباً 4 برابر نسبت به تلویزیون‌های FHD عرضه می‌کند.

رزولوشن  4K تصویری با 3,8 میلیون پیکسل ارائه می‌دهد که این رقم در واقع چهار برابر تعداد پیکسل‌هایی است که تلویزیون‌های 1080 Pارائه می‌دهد.

4Kها در واقع نسل بعدی تلویزیون‌های خانگی به شمار می‌روند و به نظر می‌رسد مانند تلویزیون‌های سه بعدی زود گذر و از بین رفتنی نیستند اما در حال حاضر قیمت بالایی نسبت به نمونه‌های مشابه دارند. به عنوان مثال قیمت  LEDسامسونگ با مدل 4K آن، اختلافی از یک میلیون به بالا دارد. البته در حال حاضر برندهای مختلف در تولید مدل‌های جدیدتر، کاهش قیمت زیادی روی این رده تلویزیون‌ها اعمال کرده‌اند.هم اکنون جهت خرید این مدل از تلویزیون ها عجله نکنید زیرا:

دلیل اول گران بودن این تلویزیون‌ها است در حالی که می‌توان تلویزیون‌های Full HD با قیمت بسیار مناسب‌تر در بازار یافت. در ابتدا دو شرکت ال جی و سونی برای تولید این محصولات اقدام کردند، اولین LEDال جی مدل 4K قیمتش به حدی بالا بود که تقریباً می‌توان گفت استقبال چندانی از آن نشد. هنوز هم در برهه‌ای از زمان قرار داریم که به دلیل نوظهور بودن این فناوری، قیمت عرضه آن بسیار بالاست اما مطمئناً مانند تجربه اولین ماه‌های عرضه تلویزیون‌های فول اچ دی، در مدت کوتاهی شاهد افت قیمت  4K هم خواهیم بود.

دلیل دوم این که بسیاری اعتقاد دارند مزایای این نوع تلویزیون به درک محدود انسان در جزئیات تصویر به آخر می‌رسد و با توجه به ابعاد منطقی تلویزیون و فاصله مخاطب از آن، به راحتی نمی‌توان تفاوت کیفیت این تلویزیون را با نسل‌های قدیمی‌تر مانند Full HD تشخیص داد. هرچه فاصله ما از تلویزیون دورتر باشد تشخیص آن هم سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل این تکنولوژی در تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و اسمارت‌فون‌ها محسوس‌تر است چون چشمان شما به آن‌ها بسیار نزدیک‌تر است.

دلیل آخر هم کمبود محتوای با کیفت 4K به خصوص برای ایرانیان است، فیلم‌ها و محتواهای کمی با این کیفیت وجود دارند و اگر هم باشند به راحتی قابل تهیه نیستند. محتوای 4K از لحاظ کیفی 4 برابر غنی‌تر و به همان نسبت هم حجم آن تقریباً 4 برابر است بنابراین لود شدن و پخش آن اغلب مشکل ایجاد می‌کند. البته با گسترده‌تر شدن این فناوری به زودی بر حجم این فایل‌ها افزوده خواهد شد اما در حال حاضر حجم محتوا قدری نیست که بتوانید رویش حساب باز کنید.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لوازم خانگی,
  • تلویزیون 4K,
  • صوتی تصویری,
  • قیمت تلویزیون 4K,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 158

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 73