خدمات سایت


متن کامل خبر

تاثیر نوسانات ارز بر قیمت تلویزیون

آرشیو
این روز‌ها بعد از نوسانات بازار ارز هیچ‌کالایی نیست که افزایش قیمت نداشته باشد؛ بیشتر برندهای تلویزیون بین پنج تا ۱۰‌درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.
1397/02/25 01:52:52 ب.ظ

اخبار منتشر شده گواه این مطلب است که بازار این نوع کالا رونق چندانی ندارد و میزان تقاضا و خرید مطلوب نیست. در میان اندازه‌های مختلف تلویزیون، تلویزیون‌های کوچکتر از ۴۰ اینچ عرضه کمتری در بازار دارند؛ و بیشترین تقاضا متعلق به تلویزیون‌های ۴۰ تا ۵۵ اینچ است.

افزایش پنج تا 10‌درصدی قیمت تلویزیون

بر اساس گزارش‌های منتشر شده؛ در بازار این روزهای لوازم صوتی و تصویری، قیمت بیشتر برندهای تلویزیون بین پنج تا ۱۰‌درصد گران شده که تاثیر نوسانات بازار ارز روی قیمت‌هاست. در حالی که در یک سال اخیر قیمت تلویزیون افزایش پیدا نکرده بود. در میان اندازه‌های مختلف تلویزیون، تلویزیون‌های کوچکتر از ۴۰ اینچ عرضه کمتری در بازار دارند؛ و بیشترین تقاضا متعلق به تلویزیون‌های ۴۰ تا ۵۵ اینچ است. اکثر خریداران ترجیح می‌دهند در میان تلویزیون‌های نسل جدید، اندازه‌های بزرگ‌تر را برای خرید انتخاب کنند، چراکه کیفیت مطلوب‌تری از نظر تصویر دارند. یکی از اولین قدم‌ها در پیشرفت فناوری در تلویزیون، تولید صفحات پلاسمایی بود. کاربرد این صفحات نمایشگر این‌گونه است که با عبور نور لامپ‌های تصویر از گاز پلاسمای پشت صفحه نمایش، اشعه فرابنفش تولید شده که این امر موجب افزایش کیفیت تصویر می‌شود. بارزترین ویژگی‌ تلویزیون های پلاسمایی میدان دید بالای این صفحه نمایش است. به این صورت که از فاصله دور و از جهات مختلف تصویر با کیفیت مطلوب قابل رویت است. انواع صفحه نمایش عبارت است از تلویزیون، ال ای دی، ال سی دی، OLED، سه بعدی، curve و smart.

قاچاق یک‌میلیون تلویزیون در سال

طبق آخرین آمار‌ ظرفیت اسمی تولید دستگاه تلویزیون در کشور چهار‌میلیون دستگاه اعلام شده است؛ و به‌دلیل مشکلات تولید اعم از بهره بانکی بالا، پایین‌بودن میزان بهره‌وری نیروی انسانی و از همه مهمتر قاچاق این کالا، تولیدکنندگان با ظرفیت ۳۰‌درصدی فعالیت می‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با اشاره به قاچاق یک‌میلیون دستگاه تلویزیون به کشور، اظهار کرد: نیاز کشور به تلویزیون در سال حدود دو‌میلیون و ۲۰۰‌هزار دستگاه است که حدود یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار دستگاه آن در کشور تولید می‌شود و حدود یک‌میلیون دستگاه به‌صورت قاچاق وارد بازار مصرف می‌شود. محمدرضا شهیدی در پایان با بیان اینکه رقابت با کالا‌های قاچاق نابرابر است، گفت: مالیات پرداختی تولیدکنندگان داخلی تلویزیون حدود ۲۵‌درصد قیمت نهایی است که کالا‌های قاچاق بدون پرداخت این عوارض بازار را برای تولیدکنندگان تنگ‌تر می‌کنند.

بررسی قیمت‌ها در بازار

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به‌طور متوسط تلویزیون‌های کوچکتر از ۴۰ اینچ بین یک تا یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان قیمت دارند، و قیمت اغلب تلویزیون‌های بالای ۴۰ اینچ از یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان شروع می‌شود؛ که در اندازه‌ها، مدل‌ها و نسل‌های پیشرفته تر به حدود ۱۵ تا ۲۰‌میلیون تومان هم می‌رسد. به‌عنوان نمونه تلویزیون LED Full HD ال جی ۴۷ اینچ به قیمت دو‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه ۳۲ اینچ نیز یک‌میلیون و ۱۷۰‌هزار تومان و در اندازه ۶۰ اینچ چهار‌میلیون و ۱۴۵‌هزار تومان قیمت دارد. همچنین تلویزیون OLED ال جی ۵۵ اینچ ۱۰‌میلیون و ۳۶۵‌هزار تومان عرضه می‌شود. تلویزیون LED Full HD سامسونگ ۴۶ اینچ نیز دو‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان فروخته می‌شود و همین تلویزیون با صفحه ۵۵ اینچ شش‌میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان عرضه می‌شود. این تلویزیون در اندازه ۷۵ اینچ ۱۴‌میلیون تومان قیمت دارد. همچنین تلویزیون پلاسما سامسونگ ۵۰ اینچ یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان قیمت دارد و همین تلویزیون با صفحه ۴۳ اینچ یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان عرضه می‌شود. تلویزیون LED سامسونگ هوشمند ۴۸ اینچ سه‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت این تلویزیون در اندازه ۵۵ اینچ به بیش از شش‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان می‌رسد. تلویزیون LED 4K ULTRA HD سامسونگ که جزو مدل‌هایی است که قیمت بالایی دارد در اندازه ۴۸ اینچ شش‌میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان فروخته می‌شود و در اندازه‌های بزرگ‌تر قیمت آن به بیش از ۱۵‌میلیون تومان می‌رسد. تلویزیون ۵۰ اینچ پلاسما ال جی دو‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. تلویزیون OLED ال‌جی ۵۵ اینچ ۱۲‌میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED هوشمند سونی ۴۰ اینچ نیز دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. تلویزیون LED سونی ۷۰ اینچ ۱۰‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED اسنوا Snowa هوشمند ۴۰ اینچ دو‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان قیمت دارد. تلویزیون LED ایکس ویژن ۴۸ اینچ نیز دو‌میلیون و ۱۲۰‌هزار تومان قیمت دارد.

تفاوت عملکرد درLED و LCD

مانیتور یا صفحه نمایش یا تلویزیون‌های LCD به صفحه نمایش‌های تخت یا صافی گفته می‌شود که در آنها جای استفاده از اشعه‌های مضر برای نمایش تصاویر از فناوری کریستال مایع یا Liquid Crystal Display استفاده می‌شود؛ نکته مهم در این است که این کریستال‌ها از خودشان نوری ندارند، در واقع نور از لامپ‌های فلورسنتی که در پشت صفحه قرار دارد به این کریستال ها تابانده می‌شود؛ که وجود همین لامپ های فلورسنت در پشت صفحه باعث می‌شود ضخامت صفحات مانیتورهای LCD کمی بیشتر از LED ها باشد، اما به هر حال همچنان با مانیتورهای قدیمی CRT از نظر اشعه و ضخامت قابل قیاس نیستند. صفحات نمایشLED تا حدود زیادی شبیه به صفحات نمایش LCD هستند، آنها نیز دارای صفحات تخت و صافی هستند که درون آنها از تکنولوژی کریستال مایع استفاده می‌شود. تنها تفاوت و در واقع مهمترین تفاوتی که در بین مانیتورهای LCD و LED وجود دارد منبع نوری است که تولید کننده نور لازم برای تشکیل تصاویر است. همان‌طور که گفتیم صفحات نمایش LCD از لامپ های فلورسنت برای تولید نور در پشت صفحه استفاده می‌کنند؛ در حالی که LED از دیودهای LED یا Light Emitting Diodes استفاده می‌کنند. به‌صورت کلی دو نوع نورپردازی پشتی در صفحات LED وجود دارد که یکی از آنها به‌عنوان Edge Lighting یا نورپردازی لبه ای معروف است و دیگری به نام Full-Array یا نورپردازی آرایه کامل شناخته می‌شود.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • قیمت ارز,
  • لوازم خانگی,
  • قیمت تلویزیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54