خدمات سایت


متن کامل خبر

عدم صدور مجوز شماره گذاری برای سایپا

آرشیو
وی افزود: به خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند مانند شرکت خودروسازی سایپا مجوز شماره گذاری برای مدل سال آینده داده نمی‌شود و این شرکت حق پیش فروش خودرو به مردم را ندارد..
1389/10/20 06:57:26 ق.ظ

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه پلیس مجوز شماره گذاری مدلهای سال آینده شرکت سایپا را به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در مورد نصب تجهیزات ایمنی صادر نمی کند گفت: کیفیت خودروهای فراز از سوی موسسه استاندارد تایید شده اما هنوز مجوز شماره گذاری آن صادر نشده است.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در حوزه ترافیک موجب کاهش ۱۰ درصدی حجم ترافیک در درون و برون شهرها شده است که این روند در آینده افزایش نیز می‌یابد.

وی ادامه داد: پلیس در اجرای این طرح با آمدگی کامل وارد شد و بیش از هزار تیم را در حوزه راهور ساماندهی و فعال کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به فعالیت گشت های نظارت بر حمل نقل عمومی تصریح کرد: ۱۴۰ تیم گشتی در تهران فعالیت داشته و بر تخلفات سیستم حمل نقل عمومی نظارت می‌کند به نحوی که در طول این مدت تعدادی از متخلفان جریمه و یا توقیف شدند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد شرایط شماره گذاری خودروها و صدور مجوز در سال ۹۰ افزود: همه ساله در اواخر سال مجوز شماره گذاری برای شرکت‌های خودروساز صادر می‌شود اما طبق تصمیماتی که از سال جاری اتخاذ شده برای سال ۹۰ تنها به خودروسازانی مجوز شماره گذاری داده می شود که به تعهدات خود در نصب تجهیزات ایمنی عمل کرده باشند.

سردار مومنی تصریح کرد: بر همین اساس به خودروسازان اعلام کردیم که بدون هماهنگی با پلیس اقدام به پیش فروش خودروهای خود نکنند زیرا از ۲۲ بهمن ماه امسال مجوز شماره گذاری مدل سال بعد تنها به خودروسازانی داده می شود که به تعهدات خود عمل کرده باشند.

وی افزود: به خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند مانند شرکت خودروسازی سایپا مجوز شماره گذاری برای مدل سال آینده داده نمی‌شود و این شرکت حق پیش فروش خودرو به مردم را ندارد.

وی گفت:‌ ۸۵ درصد تصمیماتی که در تجهیز خودروهای تولید داخل به سیستم‌های امینی از جمله ترمز ضد قفل اتخاذ شده بود از سوی خودروسازان اجرایی شد.

سردار مومنی گفت: از بهمن ماه هیچ خودرویی که ترمز ضدقفل نداشته باشد از سوی پلیس شماره گذاری نمی‌شود اما به مابقی خودروسازانی که به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در نصب این تجهیزات عمل کردند از ۲۲ بهمن مجوز شماره گذاری داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در سال جاری تصمیم گرفته شد تا علاوه بر کنترل‌های فرآیندی، کنترل‌های اثربخشی نیز در فعالیت آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی اعمال شود بر همین اساس علاوه بر اینکه تعداد آموزشگاه‌ها، خودروها، ساعت درسی، مربیان و ... در آموزشگاه‌ها کنترل می‌شود با ایجاد نرم افزار میزان اثربخشی آنان نیز کنترل می‌شود.

وی افزود: از این پس تعداد افرادی که در آموزشگاه‌های رانندگی آموزش دیده و گواهینامه دریافت می‌ کنند بررسی شده و میزان تخلفات مرتکب شده از سوی آنان حساب می‌شود.

سردار مومنی تصریح کرد: اگر آموزشگاهی در مقایسه با آموزشگا‌ه‌های دیگر تعداد افراد متخلف بیشتری داشته باشد آن آموزشگاه متخلف محسوب شده و مجوزش باطل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر فعالیت دو آموزشگاه معلق شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به صدور گواهینامه‌های هوشمند و الکترونیکی شدن صدور جریمه‌ها گفت: اجرای این دو طرح زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون جدید اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی است. بر همین اساس هرچه سریعتر باید گواهینامه هوشمند و جریمه‌های الکترونیکی در کشور سراسری شود.

وی افزود: سال گذشته صدور گواهینامه‌های هوشمند در تهران اجرایی شد و امسال نیز به تمام کشور تعمیم یافت به نحوی که در حال حاضر تمام گواهینامه‌های جدید صدور هوشمند هستند.

سردار مومنی گفت: صدور الکترونیکی جریمه‌ها نیز به صورت پایلوت در تهران عملی شد و از سال آینده این سیستم به سراسر کشور تعمیم می‌یابد.

وی با اشاره به نصب چراغ‌های زنون در خودروها گفت: پس از بررسی‌های لازم اخذ نظرات کارشناسان دستگاههای مختلف استفاده از چراغ‌های زنون در خودروها ممنوع اعلام شد و تا کنون نیز حدود ۶۶ هزار خودرویی که اقدام به نصب چراغ زنون کرده بوند جریمه شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: همچنین دو هزار و ۳۴۲ خودرو نیز به علت نصب چراغ‌های زنون توقیف شدند.

سردار مومنی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال جاری گفت: امسال یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۳۲۲ خودرو در کشور شماره گذاری و یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر گواهینامه دریافت کرده و حدود ۲۰ درصد حجم سفرها اضافه شده است.

وی ادامه داد:‌ با این وجود تعداد تصادفات بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و تعداد تلفات نیز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ۳۲ به ۳۱ نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شماره گذاری خودروهای فراز به کجا رسیده تصریح کرد: موسسه استاندارد کیفیت این خودرو را تایید کرده اما هنوز مجوز استاندارد آن صادر نشده است.

وی افزود: همچنین تا کنون مجوز شماره گذاری این خودرو صادر نشده و پلیس در حال بررسی این موضوع است.

شماره گذاری بیش از یک میلیون موتورسیکلت

وی با اشاره به طرح ملی شماره گذاری موتورسیکلت‌ها گفت: این طرح از ابتدای سال آغاز شده که یکی از زیرساخت‌های اصلی در کنترل موتورسیکلت‌ها به شمار می‌آید.

سردار مومنی افزود: تا کنون بیش از یک میلیون موتورسیکلت پلاک ملی دریافت کردند که امیدواریم ظرف دو سال آینده تمامی آنان اقدام به دریافت پلاک ملی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به راه‌اندازی آموزشگاه‌های موتورسیکلت گفت: راه‌انداز این آموزشگاه ها امسال در دستور کار پلیس راهور نیست.

وی با اشاره به گفته‌های رئیس ثبت اسناد کشور مبنی بر ارزش قانونی نداشتن سند مالکیت صادره از سوی پلیس گفت: ماده ۲۲ قانون حمل و نقل به صراحت مسئولیت صدور گواهینامه خودرو، پلاک خودرو و سند مالکیت را به پلیس واگذار کرده است.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ image خواب جدید ایران خودرو برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ 1403/01/12

ایران خودرو خواب جدیدی برای پژو پارس در سال ۱۴۰۳ دیده است. همانطور که می‌دانید، متقاضیان زیادی از سال گذشته منتظر تحویل این خودرو هستند!

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت image چینی‌ها برای خرید ماشین شیائومی صف کشیدند؛ ۵۰ هزار سفارش در کمتر از نیم ساعت 1403/01/11

شیائومی می‌گوید که تنها ۲۷ دقیقه پس از آغاز فروش SU7، بیش‌از ۵۰٬۰۰۰ سفارش برای این خودرو ثبت شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45