خدمات سایت


متن کامل خبر

پرواز اولین بالن امدادی کشور

آرشیو
نخستین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور روز پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران به پرواز در آمد .
1397/04/15 03:39:56 ب.ظ

آیین ویژه رونمایی از این بالن در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران در سالن استانداری برگزار و لحظاتی بعد بالن از میدان امام خمینی (ره) ساری به پرواز در آمد.
پیش از این بالن امدادی با امکان ارائه اینترنت پرسرعت به صورت آزمایشی در زلزله سرپل زهاب در سال گذشته به کار گرفته شده بود ولی بالنی که در مازندران به پرواز درآمد دارای امکانات بیشتر و کامل تر است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت : بالن امدادی که امروز در استان مازندران به بهره برداری رسیده است از ویژگی های خاص و با اهمیت تری برخوردار است . 
محمد جواد آذری جهرمی افزود : بالن امدادی مازندران در ارتفاع یکصد متری از سطح زمین قادر است تا شعاع چهار کیلومتر را پوشش دهد . 
و ی ادامه داد : هنگامی که این سالن در حال پرواز است ، 800 نفر تا شعاع چهار هزار متری قادرند از خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت آن بهره مند شوند.
وزیر ارتباطات یکی از ویژگی های دیگر این بالن را فراهم کردن امکان برقراری مکالمه بیسیمی برای امدادگران اعلام کرد و گفت : این بالن با توجه به خدماتی که قادر است ارائه کند ، جزو اولین بالن امدادی شرایط بحرانی کشور به شمار می رود .
وی افزود : با توجه به گردشگر پذیر بودن مازندران ، می بایست بالن های امدادی شرایط بحران بیشتری برای این استان تهیه شود تا تعللی در ارائه خدمات ایجاد نشود .
آذری جهرمی گفت : تجهیز تمامی استان های کشور به این نوع بالن در دستور کار پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات قرار دارد .
وی افزود : این بالن ها در زمان وقوع حوادث که برج های مخابراتی ، شبکه های برق و فیبر نوری آسیب می بینند ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
بالن امدادی پس از رونمایی و بهره برداری به ستاد بحران استان مازندران تحویل شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر پنجشنبه سفر دو روزه اش را به مازندران شروع کرد و افتتاح یکهزار و 58 طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه های سفرش اعلام شده است.
شرکت در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی هم از دیگر برنامه های وزیر جوان در سفر به مازندران بود که امروز برگزار شد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فناوری اطلاعات,
  • آذری جهرمی,
  • بالن امدادی,
  • پدافند غیر عامل,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 171

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 106

افزایش قیمت دوج کوین image افزایش قیمت دوج کوین 1402/11/02

دوج‌کوین همزمان با شایعاتی که در بستر شبکه اجتماعی ایکس دست به دست می‌شود، به بازدهی روزانه ۱۰ درصدی رسید

امتیاز:
تعداد بازدید: 118

دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! image دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! 1402/10/20

دولت چین مدعی شده با هک کردن آیفون های اپل، مظنونین و معترضان را به‌دام بیاندازد و دستگیر کند. اما مگر هک آیفون امکان‌پذیر است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی image نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی 1402/09/15

در این نسخه یک نوار به پایین اپلیکیشن اضافه شده است و همچنین این آپدیت مجموعه‌ای از بهبودهای عملکردی را شامل می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 182