خدمات سایت


متن کامل خبر

رایانه شما هم کند کار می‌کند؟ راه حل آن اینجاست

آرشیو
شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که از سرعت بسیار کم رایانه خود ناراضی هستند چرا که سرعت عملکرد رایانه یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند در رضایت کاربران و همچنین سرعت انجام کارهای اینترنتی و رایانشی آن‌ها تاثیرگذار باشد.
1397/04/16 06:17:34 ب.ظ

رایانه

این گزارش به مرور و بررسی مختصری بر مجموعه اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از کند شدن سرعت عملکرد رایانه خود انجام دهید، می پردازد.

۱. فایل و اطلاعات اضافی را از رایانه خود حذف کنید

یکی از نخستین کارهایی که باید در راستای افزایش سرعت رایانه خود انجام دهید، آن است که به حذف فایل و اطلاعات اضافی ذخیره شده در رایانه اقدام کنید. بدین ترتیب، شما می توانید تا حد زیادی، حافظه اشغال شده رایانه را که توسط فایل‌های غیرضروری پر شده است، را خالی کرده و به سرعت عملکرد آن کمک کنید.

۲. از اجرای هم‌زمان چند برنامه با هم خودداری کنید

کاربران رایانه‌هایی که سرعت کند و پایینی دارند، باید توجه کنند که نباید چندین برنامه را هم زمان باهم باز و اجرا کنند چراکه پردازنده رایانه برای پردازش و اجرای هر کدام از آن‌ها به شدت مشغول می‌شود، بنابراین سرعت عملکرد رایانه به شدت کاهش می‌یابد و در بسیاری از موارد، هنگ می‌کند.

۳. از نصب برنامه‌های سنگین بپرهیزید

کاربران نباید برنامه‌های سنگینی را که حجم زیادی از حافظه داخلی رایانه را اشغال می‌کند، برروی رایانه نصب و اجرا کنند چراکه به شدت سرعت عملکرد رایانه را کاهش می‌دهد.

۴. بی‌خیال آپلود و دانلود کردن فیلم‌های ویدیویی شوید

آپلود و دانلود فیلم‌های ویدیویی به طور قابل ملاحظه‌ای سرعت رایانه شما را کم می‌کند، بنابراین کاربران باید توجه داشته باشند که نباید از شبکه‌های اجتماعی همچون یوتیوب و غیره به تماشای فیلم‌های ویدیویی بپردازند چراکه این کار به شدت سرعت رایانه آن‌ها را کاهش می‌دهد و در پاره‌ای از موارد، رایانه‌شان هنگ می‌کند.

۵. به ارتقای پردازنده رایانه خود فکر کنید

کاربران در صورتی که می‌خواهند برای همیشه از شر رایانه کُند خود رها شوند، باید یک فکر اساسی کرده و به فکر ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری رایانه خود بیفتند که این کار مستلزم آن است که شما از یک رایانه رومیزی استفاده کنید نه یک لپ‌تاپ!

۶. رایانه را ری‌استارت کنید

یکی از معمول‌ترین اقداماتی که می‌توان هنگام کاهش سرعت عملکرد رایانه انجام داد، یک بار خاموش و روشن یا ری‌استارت (Restart) کردن دستگاه است. این کار دقیقا شبیه به یک خواب کوتاه در بهینه‌سازی عملکرد یک انسان است که می‌تواند کمک بسزایی در افزایش سرعت عملکرد سیستم آن داشته باشد.

۷. از باز کردن چندین صفحه در مرورگر اینترنتی خود پرهیز کنید

برای افزایش سرعت اینترنت رایانه خود، باید از باز کردن چندین صفحه (tab)  به صورت هم زمان در مرورگر اینترنتی خود خودداری کنید.

۸. صبور باشید

در صورتی که همه این کارها را انجام دادید و باز هم سرعت رایانه شما افزایش نیافت، باید به صبر و شکیابیی خود بی‌افزایید تا بتوانید در برابر کُندی عملکرد رایانه پیش رویتان مقاومت نشان داده و به انجام فعالیت‌های مورد نیاز خود بپردازید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • رایانه,
  • کامپیوتر,
  • حل مشکل سخت رفزاری,
  • ارتقای رایانه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38