خدمات سایت


متن کامل خبر

نحوه شناسایی تروجان‌

آرشیو
هنگامی که شما از برنامه‌های رسمی که از فروشگاه رسمی مانند گوگل دانلود شده‌اند، استفاده می‌کنید، برنامه‌های شما نسبتا امن هستند، اما زمانی که برنامه‌ها از فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود می‌شوند، امنیتی دربر ندارند.
1397/05/04 08:46:26 ب.ظ

هنگامی که شما از برنامه‌های رسمی که از فروشگاه رسمی مانند گوگل دانلود شده‌اند، استفاده می‌کنید، برنامه‌های شما نسبتا امن هستند، اما زمانی که برنامه‌ها از فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود می‌شوند، امنیتی دربر ندارند. ممکن است اینگونه برنامه‌ها، تروجان‌ها باشند و تمام اطلاعات مربوط به بانکداری شما به دست جنایتکاران اینترنتی بیفتد که ممکن است اطلاعات مورد نظر مورد سوءاستفاده قرار گرفته یا به فروش برسند.

تروجان‌ها، برنامه‌های کامپیوتری مخرب و جعلی هستند که خود را همانند نرم‌افزار اصلی نشان داده و پس از ورود به دستگاه و یا سیستم به استخراج داده‌ها از سیستم و یا دستگاه آلوده اقدام می‌کنند.

تروجان‌هایی رواج پیدا کرده‌اند که می‌توانند عملیات بانک‌ها را شبیه‌سازی کنند و به عنوان برنامه‌های بانکی واقعی، اطلاعات خصوصی شخصی مشتریان بانکی، از جمله اعتبارنامه‎ها، اطلاعات کارت و غیره را ارائه می‌دهند.

تروجان‌ها چطور کار می‌کنند؟

تروجان‌ها ممکن است برروی دستگاه شما ظاهر شوند و به عنوان به‌روزرسانی اضطراری در فروشگاه برنامه‌های شخص ثالث یا از طریق لینک‌های مخرب که بر روی آن‌ها کلیک می‌کنید ظاهر شوند. تروجان‌ها سپس می‌توانند برنامه‌های بانکی یا برنامه‌های پرداختی که شما استفاده می‌کنید، همراه با سایر برنامه‌های شبکه‌اجتماعی را مورد سوءاستفاده قرار دهد. 
سرانجام، هنگامی که یکی از این برنامه‌ها را باز می‌کنید، صفحه نمایش با یک صفحه نمایش جعلی، تقریبا یکسان با صفحه اصلی برنامه، پوشانده خواهد شد. سپس، همانطور که وارد صفحه اطلاعات  ورودی خود می‌شوید، تروجان آن را ضبط می‌کند و سپس یک پیام خطا روی صفحه نمایش داده می‌شود. سپس تروجان با استفاده از اعتبار ورود به سیستم خود به خودی خود و یا انتقال اعتبار به سازندگان تروجان اقدام خواهد کرد. هکرها حتی اطلاعات خرابکاری را به فروش می‌رسانند و پول زیادی کسب می‌کنند.

نحوه شناسایی تروجان‌ها

وقتی مکرراً جزییات کارت بانکی از شما خواسته شود، صفحه مورد نظر تا زمانی که شما تمام اطلاعات را وارد نکرده‌اید، از بین نمی‌رود. این یعنی به احتمال زیاد شما با یک صفحه تروجان روبرو هستید. بهترین کاری که باید بکنید جلوگیری از استفاده از برنامه‌های غیرمجاز است.

بسیاری از مردم تمایل دارند از برنامه‌های کاربردی از فروشگاه‌های شخص ثالث استفاده کنند، فقط به این دلیل که بسیاری از برنامه‌های رایگان ارائه می‌شوند. اما چنین برنامه‌های رایگان ممکن است آلوده به ویروس یا تروجان باشند که سعی دارند همه اطلاعات شخصی شما را سرقت کنند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بهترین سیاست این است که همیشه برنامه‌ها را از فروشگاه‌های مجاز برنامه مانند فروشگاه گوگل پلی یا فروشگاه اپل، دانلود یا آن‌ها را خریداری کنید.
همچنین حتماً در هنگام نصب یک برنامه، مجوزها را چک کنید؛ شما هرگز نباید اطلاعات شخصی حساس را بصورت آنلاین به اشتراک بگذارید.  از صحت برنامه یا وب سایت که در آن شما اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارید، اطمینان حاصل کنید. هرگز برروی لینک‌هایی که پیشنهادات غیرواقعی دارند، به ویژه لینک‌هایی که به دنبال اطلاعات شما هستند از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل یا واتس‌اپ و غیره کلیک نکنید.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تروجان,
  • ویروس کامپیوتری,
  • شناسایی تروجان,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 20

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38