خدمات سایت


متن کامل خبر

همه چیز درباره هارد‌ اکسترنال

آرشیو
یک درایو سخت خارجی، یک دستگاه ذخیره‌‌سازی است که در خارج از کامپیوتر قرار دارد و از طریق یک کابل USB یا اتصال FireWire وصل می‌شود.
1397/05/21 03:37:20 ب.ظ

تفاوت بین این رابط ها در نرخ انتقال داده‌ها است. اتصالات USB می‌تواند داده‌ها را با نرخ 12 تا 480 مگابیت در ثانیه انتقال دهد، در حالی که FireWire از دستگاه‌های خارجی پشتیبانی می‌کند و با سرعت 400 تا 800 مگابیت در ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهد.


هنگامی که ظرفیت یک درایو داخلی از کامپیوتر به طور کامل استفاده شده است، نیاز به یک فضای دیگری برای ذخیره‌سازی اطلاعات احساس می‌شود. این دستگاه‌ها دارای ظرفیت ذخیره سازی بالا نسبت به درایوهای فلش هستند و اغلب برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های کامپیوتری متعدد و یا خدمت به عنوان یک درایو شبکه برای ذخیره محتوای مشترک استفاده می‌شود.
در ساده‌ترین شکل، یک درایو دیسک سخت خارجی شامل یک درایو هارد دیسک داخلی الکترونیکی است که درون یک محفظه قرار می‌گیرد.
دیسک‌های سخت خارجی نیز به عنوان درایوهای سبک وزن و قابل حمل شناخته می‌شوند.
بعضی از ذخیره کننده‌های خارجی نیز با ویژگی‌های امنیتی بالا مانند تشخیص اثر انگشت هستند که مانع دسترسی افراد به اطلاعات ذخیره شده می‌شوند.
از طرف دیگر طیف مدل‌های پیچیده‌تر با قابلیت‌های بیشتر و همچنین پشتیبان‌گیری خودکار در حال توسعه است.
در بازار، به تعداد قابل توجهی از انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی وجود دارد، که این بدین معنی است که نیازهای هر فرد می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین در ادامه مواردی که در هنگام خرید یک دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات بیرونی لازم است بدانید را، ذکر کرده‌ایم:

در ابتدا فرض می‌کنیم شما یک مصرف کننده رسانه‌ای نیستید و فیلم‌ها را دانلود نمی‌کنید و حتی نمی‌توانید به موسیقی آنلاین گوش دهید با این حال، کامپیوتر شما پر از فایل های ورد و اکسل است و شما در نهایت متوجه خواهید شد که نیاز به یک فضای اضافه برای پشتیبان‌گیری از آنها دارید.
در اینجا شما می‌توانید با توجه به حجم فایل‌های خود، یک ذخیره‌ساز ارزان قیمت با کمترین فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنید و اطمینان حاصل کنید که مجبور نیستید مجدد فضای ذخیره‌سازی دیگری خریداری کنید و همین میزان برای شما کافی است.
در ادامه در نظر می‌گیریم که شما یک مصرف‌کننده رسانه‌ای با حجم‌های بالاهستید، فایل‌های موسیقی دیجیتال فراوانی دارید، یا در حال کار بر روی ساختن کتابخانه فیلم خود با کیفیت بالا هستید و یا ویرایش ویدئو یا صدا انجام می‌دهید. با توجه به اینکه این کارها نیاز به تنظیمات با کیفیت بالا دارد می‌تواند مقدار زیادی از فضای دیسک را اشغال کند.
در صورتی که این موارد صادق باشد، شما مشخصا نیاز به یک فضای ذخیره‌سازی گسترده دارید. پس منطقی‌ترین کار این است که به جای خرید چندین ذخیره‌ساز ارزان قیمت با حجم‌های پایین، یک ذخیره‌ساز با حجم بالا خریداری کنید.
شما می‌توانید جهت مشاهده انواع مختلف هاردهای اکسترنال و لیست قیمت‌های رقابتی فروشندگان معتبر این کالا در میهن مارکت، به اینجا مراجعه فرمایید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • هارد اکسترنال,
  • بررسی هارد اکسترنال,
  • خرید هارد اکسترنال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 12

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 19

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44