خدمات سایت


متن کامل خبر

فروش کد ملی برای ثبت نام محصولات ایران خودرو!

آرشیو
طرح پیش فروش بزرگ ایران خودرو و شرایط ثبت نام آن، منجر به بازار سیاه خرید و فروش کد ملی در با قیمت‌های میلیون تومانی شده است.
1397/07/09 10:44:39 ق.ظ

 گروه صنعتی ایران خودرو در طرح پیش فروش ۵۳ هزار دستگاه خودرو، تلاش می‌کند تا توزیع عادلانه محصولات میان متقاضیان انجام شود؛ نکته جالب در این طرح فروش، شرط داشتن گواهینامه و عدم مالکیت خودرو برای متقاضیان است. به نحوی که افراد فاقد این دو شرط امکان پیش‌خرید نداشته باشند. برای هر کد ملی هم، محدودیت ثبت نام در نظر گرفته شد، اما تفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار بسیاری را برای خرید کد ملی به صرافت انداخته است. همین موضوع عاملی شده است تا بازار خرید و فروش کد ملی در سایت‌های اینترنتی رونق پیدا کند به نحوی که مردم در قبال دریافت پول، حاضر به ثبت نام خودرو با کد ملی خود برای افراد دیگر هستند.  در یکی از این آگهی‌های فروش، فردی برای کد ملی خود رقم ۳ میلیون تومان پیشنهاد کرده است و اعلام می‌کند با دریافت این مبلغ بعد از ثبت نام طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو، در محضر رسمی حاضر شده و خودرو را به نام فرد متقاضی خواهد کرد.

ایران خودرو ضمن تاکید بر تبعات حقوقی خرید و فروش کد ملی توسط برخی افراد، نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد. ایران خودرو مسئولیت حقوقی را بر عهده طرفین خرید و فروش دانست و بر بی‌ارتباط بودن این موضوع به فرآیند فروش خود، تاکید کرد. ایران خودرو خاطرنشان کرده است که ضرر و زیان احتمالی و تبعات حقوقی این اقدام غیرقانونی بر عهده خریدار و فروشنده کد ملی خواهد بود.

دلیل شکل‌گیری بازار سیاه و دلالی بر همگان روشن است؛ اما خریداران کد ملی در این فرایند تا چه اندازه‌ای از تبعات حقوقی آن آگاه هستند؟ موتمنی، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت:

روال معمول به این ترتیب است که شخص متقاضی اجاره کارت ملی با شخص واگذارکننده کارت به دفترخانه اسناد رسمی می‌روند و متقاضی از واگذارکننده وکالت کلی و بلاعزل برای استفاده از کارت ملی می‌گیرد. این در حالی است که اجاره‌دهندگان کارت ملی باید آگاه باشند که با ارائه وکالت، این امکان را در اختیار شخص متقاضی قرار می‌دهند که با کارت ملی آن‌ها ده‌ها سوء‌استفاده دیگر همچون افتتاح حساب، دریافت کارت بازرگانی، فرار مالیاتی و غیره انجام دهد. 

سال‌ها است که می‌شنویم برخی از تجار با پرداخت مبلغی اندک، کارت ملی برخی افراد را اجاره کرده و با استفاده از آن اقدام به واردات کالا می‌کنند؛ این افراد میلیاردها تومان فرار مالیاتی دارند و در آخر شخص اجاره دهنده کارت ملی مسئول خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران تأکید کرد:

البته بسیار بعید است که افرادی حاضر باشند با کارت ملی فرد دیگری اقدام به ثبت‌نام خودرو و واریز وجه کنند. زیرا در آن صورت حتی در صورت اخذ وکالت، سند خودرو به نام دیگری ثبت می‌شود و ممکن است مشکلات حقوقی بسیاری ایجاد شود؛ بنابراین هم اجاره‌دهندگان کارت ملی و هم متقاضیان متوجه مخاطرات احتمالی چنین اقداماتی باشند.

با وجود محرز شدن شدن تخلف عده‌ای سودجو و ایجاد بستر برای تشدید آشفتگی بازار، دستگاه‌های ذی‌ربط باید چتر نظارتی خود را وسعت دهند تا شاهد چنین مواردی از اقدامات غیرقانونی نباشیم.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خودرو,
  • ایران خودرو,
  • پیش فروش خودرو,
  • محصولات ایران خودرو,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم image وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم 1403/01/29

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند image رانندگان تازه‌کار تنها مقصر چهار درصد از تصادفات رانندگی کشور هستند 1403/01/28

«سردار سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا آمار قابل‌توجهی از تصادفات رانندگی کشور طی نوروز 1403 منتشر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند image هفت خودروی جدید وارد سامانه یکپارچه خودروهای داخلی شدند 1403/01/25

طی روزهای پایانی هفته گذشته، هفت خودروی جدید در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی بارگذاری شدند که فروش آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات image واردات خودروهای لوکس به کشور در زمان ممنوعیت واردات 1403/01/19

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی کندی واردات خودرو، نبود ارز نیست، بلکه علت اصلی، مافیای پشت واردات خودرو است، کسانی که واردات خودروی لوکس انجام می‌دهند و با واردات خودروهای معمولی مورد نیاز جامعه مخالف هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 28

لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد image لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای فروردین‌ماه 1403 اعلام شد 1403/01/19

در لیست قیمت محصولات مدیران خودرو برای سال جدید، بهای خودروها افزایش محدودی را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25