خدمات سایت


متن کامل خبر

آیا می‌دانید تعداد مصرف کنندگان فیلترشکن در ایران چند نفر است؟

آرشیو
به نظر شما در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند و چرا؟ رئیس پلیس فتا در پاسخ به این سوال به رقم بسیار بالایی اشاره کرد.
1397/07/19 10:47:20 ب.ظ

استفاده از برنامه‌هایی چون وی‌پی‌ان‌ و فیلترشکن‌ موضوع خاصی نیست زیرا استفاده از این برنامه‌ها می‌تواند با هدف افزایش امنیت باشد اما در ایران استفاده از فیلترشکن می‌تواند به دلایلی غیراز افزایش امنیت نیز باشد.

پیش از این آمار استفاده از فیلترشکن در ایران بالا نبود، ما رفته رفته استفاده از فیلترشکن در ایران افزایش یافت. یکی از دلایل بارز برای این افزایش استفاده، فیلترینگ تلگرام بود. بعد از اینکه تلگرام فیلتر شد کاربران ایرانی برای اینکه باز هم بتوانند به این پیام رسان دسترسی داشته باشند، از فیلترشکن استفاده کردند.

در واقع فیلترینگ تلگرام موج تازه‌ای از استفاده از فیلترشکن را در ایران به راه انداخت و باعث شد که آمار استفاده از فیلترشکن در ایران افزایش یابد. بنابراین اینکه گفته می‌شود در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند، رقم بالایی است.

جدیدا رئیس پلیس فتا نیز در مورد اینکه در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند ، آمار جدیدی ارائه کرده است. وی همچنین در مورد آمار کاربران اینترنت سخن گفت و اعلام نمود که ۵ میلیون کاربر فضای مجازی در سال ۹۲، در سال ۹۷ به ۵۰ میلیون کاربر افزایش یافته‌اند.

در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند ؟

رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه سخنان خود در مورد اینکه در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند اعلام کرد که آمار استفاده از فیلترشکن در ایران نسبت به قبل افزایش یافته است. وی بیان نمود که حدود ۱۰ تا ۱۲ ملیون نفر از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند.

به گفته وی بعد از فیلتر تلگرام، با وجود اینکه استفاده از تلگرام کاهش یافته و ریزش کاربران اتفاق افتاده است اما آمار بیشترین جرائم همچنان مربوط به تلگرام و اینستاگرام است.

رئیس پلیس فتای ناجا بیان کرد که احراز هویت در فضای مجازی مساله مهمی است و ادامه داد که اغلب مجرمان با هویت جعلی اقدام به ارتکاب جرائم در این فضا می‌کنند. البته ۹۶ درصد از مردم کشور نیز مشکلی با احراز هویت خود در فضای مجازی ندارند.

وی در پایان علاوه بر پرداختن به موضوع آمار استفاده از فیلترشکن در ایران ، درباره استان‌های دارای بیشترین و کمترین جرایم فضای مجازی نیز اظهار کرد که تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران بیشترین جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال کمترین جرایم فضای مجازی نیز به ترتیب مربوط به استانهای گلستان، سیستان وبلوچستان ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و منطقه ویژه کیش است.

منبع : تکراتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • فیلترینگ,
  • فیلترشکن,
  • VPN,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 282

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 177

آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل image آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل 1402/11/08

استیو جابز ۱۴ سال قبل با معرفی اولین نسل آیپد، پایه‌های عرضه‌ی گسترده‌ی تبلت‌ها را بنیان‌گذاری کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112

افزایش قیمت دوج کوین image افزایش قیمت دوج کوین 1402/11/02

دوج‌کوین همزمان با شایعاتی که در بستر شبکه اجتماعی ایکس دست به دست می‌شود، به بازدهی روزانه ۱۰ درصدی رسید

امتیاز:
تعداد بازدید: 122

دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! image دولت چین با هک کردن آیفون به دنبال دستگیری معترضان است! 1402/10/20

دولت چین مدعی شده با هک کردن آیفون های اپل، مظنونین و معترضان را به‌دام بیاندازد و دستگیر کند. اما مگر هک آیفون امکان‌پذیر است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 90

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است image اینترنت ایران ۳۰ درصد گران می‌شود؛ فقط تصویب رگولاتوری مانده است 1402/09/22

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده و با وجود تکذیب‌های وزارت ارتباطات، ظاهرا اینترنت ایران به‌زودی ۳۰ درصد گران می‌شود و فقط تصویب رگولاتوری باقی مانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 115

نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی image نسخه جدید دیسکورد موبایل منتشر شد؛ تغییر طراحی با تمرکز روی قابلیت‌های پیام‌رسانی 1402/09/15

در این نسخه یک نوار به پایین اپلیکیشن اضافه شده است و همچنین این آپدیت مجموعه‌ای از بهبودهای عملکردی را شامل می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 188