خدمات سایت


متن کامل خبر

معمول ترین خطاها در مرورگرها چیست؟

آرشیو
محال است کارتان با اینترنت باشد و حداقل دو سه باری در ماه با خطاهای مختلف فضای وب رو به رو نشوید. اما اغلب ما نمی‌دانیم که معنا و مفهوم دقیق این خطاها چیست و اینکه چطور می‌شود آن‌ها را برطرف کرد
1397/07/25 02:15:20 ب.ظ

محال است کارتان با اینترنت باشد و حداقل دو سه باری در ماه با خطاهای مختلف فضای وب رو به رو نشوید. اما اغلب ما نمی‌دانیم که معنا و مفهوم دقیق این خطاها چیست و اینکه چطور می‌شود آن‌ها را برطرف کرد. در این متن به خطاهای رایج فضای آنلاین می‌پردازیم و از نحوه برطرف کردنشان برایتان می‌گوییم.

خطاهای رایج فضای آنلاین


مسلما با خطاهای سری ۴۰۰ و سری ۵۰۰ فضای آنلاین آشنا هستید. این خطاها به دلایل مختلفی روی صفحه ظاهر می‌شوند و با اینکه ظاهر نسبتا یکسانی دارند اما ساختار کلی آن‌ها کاملا با هم متفاوت است.

به طور کلی ارورهای سری ۴۰۰ خطای کلاینتی که دارید از آن استفاده می‌کنید را نشان می‌دهند. خوشبختانه این سری از خطاهای فضای وب تقریبا قابل رفع هستند و اگر کمی با آن سر و کله بزنید می‌توانید از شر مدام ظاهر شدنشان خلاص شوید.

اما خطاهای سری ۵۰۰ این طور نیستند و زمانی روی صفحه ظاهر می‌شوند که سرور یک سایت به مشکلی اساسی خورده باشد. این یعنی مشکل از شما نیست و در بیشتر مواقع هر کاری هم که برای برطرف کردن این خطاها انجام دهید بی ثمر خواهد بود.

خطای ۴۰۰


ارورهای رایج فضای وب

خطای ۴۰۰ زمانی رخ می‌دهد که سرور یک سایت در فهم یک درخواست شما ناکام باشد. به طور کلی، حتی یک اشتباه ساده در درخواست‌ها هم می‌تواند منجر به خطای ۴۰۰ شود. مثلا فقط کافیست یک اشتباه تایپی در حین تایپ آدرس یک سایت انجام دهید تا سریعا با این خطا رو به رو شوید.

از طرف دیگر خیلی وقت‌ها مشکل از مرورگرهاست. آن‌ها در برخی مواقع مدام سعی می‌کنند با یک کوکی از اعتبار ساقط شده یا نادرست به یک سرور متصل شوند که نتیجه برای کاربر چیزی جز خطای ۴۰۰ نخواهد بود.

البته خیلی از سرورهایی هم که پیکربندی درست و درمانی ندارند به جای نشان دادن یک خطای صحیح که کاربر بتواند معنی آن را درک کند راه آسان را در پیش می‌گیرند و یک خطای ۴۰۰ ساده تحویل او می‌دهند.

مثلا خیلی پیش آمده که با آپلود فایلی حجیم، سرور خطای ۴۰۰ صادر کند. اما در چنین شرایطی مشکل از شما نیست و این سرور است که نمی‌تواند شرح حال درستی از مشکل پیش آمده تحویلتان دهد. در چنین شرایطی سرورها یک خطای ۴۰۰ ساده به کاربر نشان می‌دهند تا مشکلات فنی خودشان را لاپوشانی کنند.

همانند خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۲، طراحان وبسایت می‌توانند کاری کنند تا خطای ۴۰۰ هم در قالب‌های گوناگون ظاهر شود. به همین خاطر هم هست که صفحه خطای ۴۰۰ روی هر سایت، ظاهر متفاوتی دارد.

حتی ممکن است که طراح یک سایت نام به خصوصی برای خطای ۴۰۰ آن تعریف کند. اما در کل معنا و مفهوم همه این نام‌ها تقریبا به یک مشکل یکسان ختم می‌شود که شاید بشود آن را برطرف کرد. این هم از چند روشی که می‌توان با آن بر خطای ۴۰۰ چیره شد:

  • رفرش کردن صفحه: رفرش کردن صفحات همیشه آسان‌ترین راه برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات است. مشکل خطای ۴۰۰ نیز از این قضیه مستثنی نیست و از آنجایی که خیلی اوقات این ارور به صورت موقتی رخ می‌دهد می‌توان آن را با یک رفرش ساده برطرف کرد.
  • بررسی دوباره آدرس سایت: همانطور که گفتم اصلی‌ترین دلیل صادر شدن خطای ۴۰۰، اشتباه تایپی در آدرس‌ سایت‌هاست. پس اگر به صورت دستی آدرس یک سایت را تایپ و خطای ۴۰۰ دریافت کردید، احتمالا اشتباه تایپی دارید. در این صورت سریعا آدرس تایپ شده را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آن را در نوار آدرس درست نوشته‌اید یا نه.
  • جستجوی صفحات از طریق سایت: اگر URL صفحه‌ای که قصد باز کردن آن را دارید توصیفی است و دارید پشت سر هم خطای ۴۰۰ دریافت می‌کنید، برای یک بار هم که شده کلید واژه کانونی موجود در لینک را بردارید و با قرار دادن آن در نوار جستجوی تعبیه شده در سایت به دنبال مقاله مورد نظر خود بگردید. چراکه خیلی وقت‌ها پیش می‌آید در URL کامل صفحات یک وبسایت اشتباه تایپی وجود داشته باشد.
  • خالی کردن کوکی و کش مرورگر: بسیاری از وبسایت‌ها، خطای ۴۰۰ تحویل کاربرانشان می‌دهند چون کوکی که در حال خواندن آن هستند قدیمی یا معیوب است. از طرفی خیلی از افزونه‌ها نیز با تغییر کوکی کاربر باعث می‌شوند که یک وبسایت مدام در خواندن کوکی‌ها به مشکل بخورد و خطای ۴۰۰ صادر کند. همچنین اگر مرورگر شما ورژن تاریخ مصرف گذشته‌ای از یک صفحه را در حافظه کش خود ذخیره کرده باشد، احتمال اینکه خطای ۴۰۰ دریافت کنید زیاد است. پس با این اوصاف یکی از راه‌های غلبه بر خطای ۴۰۰، خالی کردن کوکی و کش مرورگرهاست.

خطای ۴۰۳


ارورهای رایج فضای وب

خطای ۴۰۳ زمانی رخ می‌دهد که بخواهید وارد صفحه یا منبعی شوید که اجازه دسترسی به آن را ندارید. متأسفانه در بیشتر مواقع چاره‌ای برای رفع خطای ۴۰۳ وجود ندارد و باید سعی کنید به نحوی اجازه دسترسی به آن صفحه یا منبع را به دست آورید. با این حال، بد نیست که پیش از تسلیم شدن، راه‌ حل‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم را نیز امتحان کنید:

  • رفرش کردن صفحه: به قول معروف رفرش کردن صفحه در بیشتر مواقع بر هر درد بی درمان دواست. پس اگر با خطای ۴۰۳ رو به رو شدید حتما چند باری صفحه را رفرش کنید شاید مشکل برطرف شود.
  • بررسی دوباره آدرس سایت: همانند خطای ۴۰۰ ممکن است دلیل صادر شدن خطای ۴۰۳ نیز به خاطر اشتباهات تایپی باشد. پس به آدرس سایت مورد نظر خوب دقت کنید و ببینید که در آن اشتباهی دیده می‌شود یا نه.
  • بررسی مجوزها: همیشه نمی‌شود به تمام محتوای مهم یک سایت دسترسی داشت. برخی از سایت قوانین خاص خودشان را برای دیده شدن محتوا دارند و نمی‌گذارند کاربرانی که در سایت ثبت نام نکرده‌اند تمام محتوای خاصشان را ببینند. پس اگر سایت مورد نظر شما چنین قوانینی داشت حتما آن‌ها را بخوانید و به دریافت مجوزهای لازم بپردازید.

خطای ۴۰۴


ارورهای رایج فضای وب

خطای ۴۰۴ یکی از ارورهایی است که زیاد با آن رو به رو می‌شویم. این خطا زمانی روی صفحه ظاهر می‌شود که سرور قادر به پیدا کردن منبعی که شما دنبالش هستید نباشد. اما در بیشتر مواقع این خود ما هستیم که با اشتباهات تایپی باعث صادر شدن خطای ۴۰۴ می‌شویم. پس چه کار باید کرد:

  • رفرش کردن صفحه: پیش از هر چیز همانند همیشه صفحه را بعد از گذشت چند ثانیه رفرش کنید.
  • بررسی دوباره آدرس سایت: اشتباه تایپی، اشتباه تایپی و باز هم اشتباه تایپی. لطفا حواستان را حین تایپ کردن آدرس سایت جمع کنید.
  • جستجوی صفحات از طریق سایت: مطالبی را که دنبالش هستید در URL سایت تایپ نکنید. به جای این کار به سراغ نوار جستجوی سایت‌ها بروید و از آن جا به دنبال محتوایی که دنبالش هستید بگردید.

خطای ۵۰۰


ارورهای رایج فضای وب

صادر شدن خطای ۵۰۰ به این معنی است که برای سایت مقصد مشکلی اساسی پیش‌ آمده. اغلب در چنین شرایطی مشکل از شما یا کامپیوترتان نیست و این خود سایت است که مشکل دارد. کار خاصی از دستتان بر نمی‌آید ولی این راه‌ها را امتحان کنید:

  • رفرش کردن صفحه: یادتان نرود که رفرش کردن صفحه را فراموش کنید.
  • دوباره امتحان کردن: در اغلب مواقع مشکلات سرور موقتی هستند. بگذارید کمی زمان بگذرد و دوباره امتحان کنید.
  • تماس با سایت: اگر مشکل ادامه دار بود، سعی کنید با بخش فنی سایت تماس بگیرید و جویای مشکل پیش آمده شوید.

خطای ۵۰۲


ارورهای رایج فضای وب

خطای ۵۰۲ زمانی رخ می‌دهد که سرور یک سایت در جمع آوری اطلاعات از سرورهای دیگر به مشکل خورده باشد. در چنین شرایطی کار خاصی نمی‌شود انجام داد اما حداقل بد نیست راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • رفرش کردن صفحه: خطای ۵۰۲ چیزی نیست که با یک رفرش ساده برطرف شود اما امتحان کردنش ضرری ندارد.
  • پرس و جو از دیگران: به سایت‌هایی مانند isitdownrightnow.com یا downforeveryoneorjustme.com بروید و ببینید دیگران هم به چنین مشکلی برخورده‌اند یا نه.
  • خالی کردن کوکی و کش مرورگر: به ندرت پیش می‌آید که خطای ۵۰۲ به خاطر کوکی‌های تاریخ مصرف گذشته یا کش‌های مشکل دارد به نمایش درآید. اما به هر حال، کوکی و کش مرورگر خود را خالی کنید شاید مشکل برطرف شد.

خطای ۵۰۳


ارورهای رایج فضای وب

خطای ۵۰۳ به این معناست که سرور یک سایت فعلا قادر به پاسخگویی نیست. این ارور به دلایل مختلفی روی صفحه ظاهر می‌شود اما در بیشتر مواقع دلیل صادر شدن آن به خاطر ناتوان بودن سرور در پاسخگویی به حجم بالایی از درخواست هاست. این مشکل نیز از سوی شما قابل رفع نیست و فقط می‌توانید چند روش ساده را روی آن‌ امتحان کنید. شاید جواب گرفتید.

  • رفرش کردن صفحه: همانند مابقی ارورها، برای برطرف کردن احتمالی خطای ۵۰۳ نیز رفرش کردن را امتحان کنید.
  • پرس و جو از دیگران: به سایت‌هایی مانند isitdownrightnow.com یا downforeveryoneorjustme.com بروید و ببینید دیگران هم به چنین مشکلی برخورده‌اند یا نه.
  • دوباره امتحان کردن: در اغلب مواقع مشکلات سرور موقتی هستند. بگذارید کمی زمان بگذرد و دوباره امتحان کنید.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت,
  • خطاهای آنلاین,
  • سایت های اینترنتی,
  • خطای 404,
  • خطای 500 چیست,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 105

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 117