خدمات سایت


متن کامل خبر

عکس هایتان را به نوشته تایپی تبدیل کنید!

آرشیو
شاید تکنولوژی OCR دیگر برای کسی تازگی نداشته باشد، اما با اطمینان می‌توان گفت که حداقل برای کاربران ایرانی، بخش زیادی از پتانسیل‌هایش آشکار نشده‌اند.
1397/08/22 10:01:40 ب.ظ

متن یار می‌تواند متن کتاب‌های چاپی را به نوشته‌های تایپی قابل ویرایش تبدیل کند؛ کاری که فقط با گرفتن یک عکس با موبایل و طی چند ثانیه کوتاه انجام می‌شود و می‌تواند زحمت تایپ را از دوشتان بردارد.

با ورود به اپلیکیشن، از شما خواسته می‌شود که متن مد نظرتان را به اپلیکیشن بشناسانید. این متن حتما باید به شکل عکس و از روی یک نوشته تایپی وارد اپلیکیشن شود، حالا می‌خواهد صفحه‌ای از یک کتاب باشد یا جزوه درسی یا مجله.


مراحل کار بسیار ساده است و وقت زیادی از شما نمی گیرد.

خوشبختانه متن یار به شما اجازه داده که هم در لحظه از صفحه نوشته عکس بگیرید و هم تصویر صفحه مد نظرتان را از منابع دیگر مثل گالری یا واتس اپ وارد اپلیکیشن کنید. در هر صورت تفاوتی نمی‌کند عکس از کجا در اپلیکیشن بارگذاری شود، تصویر شما برای تشخیص صحیح توسط متن یار، باید از یک سری اصول پیروی کند.

برای آنکه عملکرد صحیح تکنولوژی OCR را ببینید، باید تصاویر «شفاف»، «با کیفیت» و «دارای نور کافی» را تحویل آن بدهید. ساده‌تر بگویم، گرفتن عکس با دوربین بی‌کیفیت و در شرایط نوری ضعیف رابطه مستقیمی با خراب شدن خروجی‌هایتان خواهد داشت.

توسعه‌دهندگان متن یار آنطور که باید و شاید روی این مسئله مهم هنگام عکاسی تأکید نکرده‌اند، شاید برای همین بوده که تعدادی از کاربران در کافه بازار بابت گرفتن خروجی‌های ضعیف و نامفهوم از متن یار با امتیاز بد 1 ستاره از اپلیکیشن استقبال کرده‌اند. غافل از این که مشکل از شرایط عکاسی این کاربران بوده و نه اپلیکیشن.

البته بی انصافی است اگر بگوییم که خود متن یار هم خالی از عیب و ایراد است. متن یار حتی در بهترین شرایط عکاسی، در تبدیل عکس به نوشته به میزان کمی خطا دارد.

از سوی دیگر هنگام گرفتن عکس گزینه‌ای برای عکاسی با فلش به عنوان نور مکمل در اختیار کاربر قرار نداده که بودنش می‌توانست میزان شکایات از اپلیکیشن را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.

تصویر پردازش شده سمت چپ در «نور کم» و پردازش شده سمت راست در «نور کافی» گرفته شده. هر چه کیفیت و شرایط نوری عکسی که می اندازید بهتر باشد، خروجی های بهتری از متن یار می گیرید.

اما در مجموع این که نوشته‌های تایپی درست و درمانی تحویل بگیرید مستقیما به تصویر ورودی‌تان بستگی دارد. در تست‌هایی که با متن یار انجام دادم، اپلیکیشن به خوبی از پس تشخیص متن‌های کتابی و تبدیل آن‌ها به نوشته‌های چاپی بر می‌آمد و به ندرت اتفاق می‌افتاد که متن بد و نامفهمومی تحویلم بدهد.

وقتی که نوشته تایپی را تحویل می‌گیرید، می‌توانید در ادیتور جمع و جور متن یار به ویرایش آن بپردازید و سریعا آن را در پیام‌رسان‌ها یا ایمیل به اشتراک بگذارید. با این وجود تا ابد نمی‌توانید این کار را به طور رایگان انجام بدهید.

متن یار یک ربات تلگرامی هم دارد

اپلیکیشن متن یار تبدیل 5 متن چاپی به نوشته قابل ویرایش را بدون دریافت هزینه انجام می‌دهد، اما برای تعداد بیشتر باید بسته خود را شارژ کنید که برای این کار گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن متن یار برای دیوایس‌های اندرویدی منتشر شده و ضمنا یک ربات تلگرامی هم دارد که مدتی پیش به معرفی آن پرداختیم. اگر دانشجو هستید و دائما با نوشته‌های کتاب‌های چاپی سر و کار دارید، متن یار می‌تواند ابزار بسیار خوبی باشد که برای بیرون کشیدن متن‌های چاپی زحمت تایپ دستی را از دوشتان بردارید.

یقینا امتحان این اپلیکیشن برایتان خالی از لطف نخواهد بود، به شرط آنکه عکس‌های با کیفیت و شفاف را تحویل آن بدهید.

دانلود برنامه

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپلیکیشن,
  • اپلیکیشن موبایل,
  • تبدیل عکس به متن,

نظرات ثبت شده برای این خبر

محمدظاهر
(1401/12/02)
نظرخاصی ندارم فعلا

Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 25

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38