خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید تلویزیون QLED سامسونگ

آرشیو
سامسونگ برای اولین بار در نمایشگاه CES 2017 از نسل جدید تلویزیون‌های خود با نام QLED رونمایی کرد که به گفته کارشناسان این حوزه گام بزرگی در افزایش کیفیت تصویر برداشت.
1397/09/14 07:54:26 ب.ظ

همزمان با معرفی جهانی این تکنولوژی، شهریور ماه سال گذشته بود که سامسونگ طی مراسمی از خوش نقش های جدید کره ای در بازار ایران نیز رونمایی کرد. طراحی این تلویزیون ها با تمرکز بر روی سه موضوع کیفیت تصویر، هوشمندی بیشتر و سبک طراحی متناسب با زندگی روزمره کاربران انجام شده بود و در دو مدل Q77F صفحه تخت و Q78C با صفحه Curve تولید شده بودند.


تکنولوژی QLED را بشناسید


در واقع این نام از ترکیب Quantom dot + LED   به وجود آمده است. در حقیقت استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات در یک پنل LED پدید آورنده تکنولوژی QLED بود.البته این تکنولوژی یک فناوری جدید محسوب نمی‌شود و در حقیقت نسل سوم کوانتوم دات در تلویزیون‌های سامسونگ است که نسل های قبلی این فناوری در مدل‌های SUHD سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وجود داشت.


عملکرد فناوری QLED در یک نگاه

تکنولوژی کوانتوم دات در تلویزیون‌ها با قرار دادن یک لایه یا یک فیلم از نقطه‌های کوانتومی روی نور پس‌زمینه‌ی یک پنل ال‌ای‌دی معمولی کار می‌کند. لایه‌ی مورد بحث از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است که هر کدام از این ذرات با توجه به ابعادش (بین ۲ تا ۱۰ نانومتر)، نور جداگانه‌ای از خود ساطع می‌کند.


اساسا ابعاد این ذرات، طول موج نور ساطع‌شده از آن‌ها را تعیین می‌کند و از این طریق رنگ‌های مختلف ایجاد می‌شوند. سامسونگ مدعی شده است که نقطه‌های کوانتومی می‌توانند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف تولید کنند.Samsung QLEDدر نسل سوم تلویزیون‌های کوانتوم دات که QLED نامیده می‌شوند؛ ذرات، تغییر یافته‌اند و حالا مجهز به هسته‌های آلیاژ فلزی جدید و بدنه‌ی فلزی شده‌اند.


 این تغییر باعث می‌شود رنگ‌ها واقعی‌تر تولید شوند و علاوه بر این، دقت رنگ‌ها در روشنایی زیاد بالاتر رود.آنچه گفته شد، در فناوری کیوال‌ای‌دی اهمیت دارد. توانایی تولید این رنگ‌ها در روشنایی‌ زیاد باعث می‌شود حجم‌ رنگ‌ها نسبت به قبل بهتر باشد و به همین دلیل فناوری QLED با شعار قابلیت‌های بیشتر نسبت به او‌ال‌ای‌دی وارد میدان شده است.


با استفاده از این فناوری جدید، دقت رنگ‌های تولیدشده در بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که نور زیادی دارد، نسبت به قبل بیشتر خواهد بود؛ در واقع QLED از این نظر نسبت به OLED رنگ‌هایی با دقت بهتر تولید می‌کند.در نتیجه‌ی استفاده از فناوری کیوال‌ای‌دی، شما می‌توانید رنگ‌‌های بیشتری روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید. این تلویزیون‌ها برای نمایش زنده‌تر محتوای اچ‌دی‌آر گزینه‌های بهتری هستند. در توضیحات این فناوری جدید گفته شده است که دقت این تلویزیون‌های جدید باعث می‌شود افراد همان تجربه‌ی بصری مد نظر کارگردان فیلم‌ها را تجربه کنند.


قابلیت های جذاب تلویزیون های QLED سامسونگ
بر اساس آنچه که گفته شد نسل جدید تلویزیون های QLED سامسونگ یک دنیای متفاوت را برای کسانی که عاشق تصویر با وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر هستند به ارمغان می آورد.


کیفیت تصویر QLED
•    تلویزیون QLED سامسونگ نخستین تلویزیون در دنیاست که دارای حجم رنگ 100 درصد بوده است.

•    به لطف استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات، امکان تولید رنگ با حجم 100 درصد میسر شده است. منظور از حجم رنگ 100 درصد امکان نمایش 100 درصد طیف رنگی در تمام سطوح روشنایی است. عمده تلویزیون‌ها در نمایش طیف‌های رنگی در روشنایی کم مشکلی ندارند ولی با افزایش روشنایی تصویر طیف‌های رنگی روشن، روشن‌تر و روشن‌تر می شوند تا نهایتا از دید بیننده خارج می‌شوند. اما در تلویزیون‌های QLED سامسونگ چه در تصاویر تاریک و چه در تصاویر بسیار روشن، هیچ طیف رنگی از دست نمی‌رود و کیفیت تصویر دقیقا همان گونه نمایش داده می‌شود که هنگام ضبط در دوربین ذخیره شده است.

•    با به کارگیری تکنولوژی کوانتوم دات در تولید رنگ تلویزیون‌های QLED سامسونگ، این تلویزیون امکان تولید بیش از 1 میلیارد طیف رنگی مختلف را داراست این یعنی 64 برابر طیف رنگی بیشتر نسبت به تلویزیون‌های معمولی را دارد.

•    پنل‌های تلویزیون QLED سامسونگ مجهز به تکنولوژی فوق مشکی (Ultra Black) هستند. این تکنولوژی که با الگو برداری از چشم پروانه انجام شده است، امکان حذف و کاهش بازتاب نورهای محیطی تابیده شده به پنل تلویزیون را فراهم می‌کند. به گونه‌ای که در صورت روشن شدن لامپ سقفی و یا کنار کشیدن پرده، بازتاب نور باعث تداخل در دید بینندگان نمی‌شود.

•    با قابلیت HDR1500 در تلویزیون‌های QLED سامسونگ، امکان نمایش کوچک‌ترین جزئیات و اختلاف رنگ‌ها وجود دارد. به عدد 1500 توجه کنید، واحد سنجش روشنایی پنل در صنعت نمایشگرها نیت(nit) است و هر نیت معادل روشنایی یک شمع روشن است. تلویزیون QLED سامسونگ با 1500 نیت روشنایی امکان نمایش کوچک‌ترین اختلاف رنگ‌های تاریک در دل تاریکی و رنگ‌های روشن را در تصاویر روشن ممکن می‌سازد.

•    استفاده از تکنولوژی کوانتوم دات در تولید رنگ در تلویزیون‌های QLED سامسونگ، علاوه بر مزایای فوق باعث شده است تا مشکل رایجی که در تلویزیون ارگانیک موسوم به پیکسل سوختگی یا Burn-in هست از بین برود. در تلویزیون‌های QLED سامسونگ از جاماندگی تصویر و حک شدن لوگوی برنامه‌های تلویزیونی خبری نیست.

•    کنتراست تصویر در تلویزیون‌های QLED سامسونگ با مدیریت نور زمینه از طریق تقسیم تصویر به 32 بلوک جداگانه و کنترل نور هر منطقه بهبود می‌یابد. به این طریق نور زمینه پنل در نواحی تیره تصویر قطع می‌شود تا تصاویر با کنتراست فوق‌العاده‌ای به چشم مخاطب برسد.

 طراحی QLED
•    حذف قاب و فریم در تلویزیون‌های QLED سامسونگ اولین و کوچکترین ویژگی طراحی در این سری از تلویزیون‌هاست.

•    اتصال نامرئی نام تکنولوژی دیگری است که تلویزیون QLED را از لحاظ طراحی از سایر تلویزیون‌های موجود در بازار مجزا می‌کند. در تلویزیون‌های QLED سامسونگ تمامی ورودی‌ها و اتصالات از طریق تنها یک کابل اپتیک دو میلی‌متری به تلویزیون منتقل می‌شوند. به این شکل که کابل ۲ میلی‌متری نامرئی به طول ۵ متر به یک باکس به نام One Connect متصل و تمامی اتصالات ورودی از دستگاه‌های جانبی به آن باکس One Connect  متصل می‌شود. از آنجایی که ریموت کنترل QLED امکان کنترل دستگاه‌های متصل را نیز فراهم می‌کند دیگر الزامی به قراردان دستگاه‌های جانبی در زیر تلویزیون یا مجاورت آن نخواهد بود.

•    همیشه به دلیل ازدحام کابل‌های پشت تلویزیون و طراحی ناموزون کابینت پشت تلویزیون اولین گزینه‌هایی که برای قرار دادن تلویزیون در منزل به ذهن ما می‌آید، جلوی دیوار یا پنجره است. تا با مماس کردن پشت تلویزیون به دیوار از به چشم آمدن منظره ناموزون پشت آن جلوگیری کنیم. ویژگی طراحی 360 درجه یعنی اعمال ترفندهای طراحی در سراسر تلویزیون نه تنها در قاب و پایه بلکه حذف پیچ‌ها، شیارهای تهویه و درگاه‌های ورودی و خروجی به گونه ای که تلویزیون QLED از زاویه پشت نیز به همان اندازه زیباست.


هوشمندی QLED
•    تلویزیون‌های QLED سامسونگ دارای قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند به ویژه موبایل هستند این یعنی نه تنها می‌توانید تصویر گوشی موبایل خود را بر روی صفحه بزرگ تلویزیون مشاهده کنید بلکه اگر کاربر به هر دلیلی مجبور به ترک محل تماشای تلویزیون شود (برای مثال انجام امور شخصی، رفتن به آشپزخانه و ...) می‌تواند بالعکس برنامه در حال پخش را از روی صفحه تلویزیون به روی موبایل خود منتقل کرده و ادامه برنامه را بر روی گوشی تماشا کند.

•    ریموت کنترل هوشمند و چندمنظوره تلویزیون QLED علاوه بر ظاهر فلزی، شیک و رابط کاربری دوستانه، امکان کنترل سایر دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون را نیز فراهم می‌کند. برای استفاده از این ویژگی کافیست دستگاه مذکور را از طریق اتصال HDMI به تلویزیون متصل شده باشد تا با فشردن دکمه Home ریموت در نوار پایینی با چند کلیک ساده دستگاه مورد نظر را انتخاب کرده و کنترل نمایید.


•    ویژگی هوشمند دیگر تلویزیون‌های QLED تشخیص و اتصال خودکار هست و این به آن معنی است که به محض اتصال دستگاه جانبی به تلویزیون علاوه بر نوشتن نوع دستگاه (گیرنده دیجیتال، کنسول بازی، بلو-ری پلیر و...) حتی لوگوی دستگاه مذکور نیز در نوار منابع نمایش داده می‌شود. با این وجود دیگر برای قطع کردن و وصل کردن دستگاه‌های جانبی نیازی به چک کردن شماره ورودی و پورتی که به تلویزیون متصل شده است، نیست.

•    تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ ویترینی از بهترین و جدیدترین اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی هستند. در حال حاضر تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با ارائه بیش از ۱۰۰ عنوان اپلیکیشن بازی و سرگرمی همچون همسام، حاضرجواب، پانتومیم و... همچنین کلکسیونی از بیش از ۱۰ اپلیکیشن ویدئویی و VOD را از قبیل آیو، تلوبیون، ویدئو ورزشی و... فراهم آورده است.

•    برای اولین بار در ایران و در حرکتی خلاقانه شرکت سامسونگ اپلیکیشن همسام را معرفی کرد که یک شبکه از کاربران تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ است. همسام محلی برای سرگرمی، بازی و ارتباط با دوستان است. امکان تماشای تلویزیون حین کار با اپ، امکان چت لایو در هنگام تماشای مسابقات فوتبال با سایر کاربران، رقابت در دوره‌های هفتگی و ماهانه با سایر کاربران و برنده شدن بلیط رایگان سینماتیکت و اشتراک آیو در گردونه شانس  تنها بخشی از قابلیت‌های ارائه شده برای کابران تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در ایران است.

به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • سامسونگ,
  • نمایشگاه CES,
  • تلویزیون سامسونگ,
  • QLED تلویزیون,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد image اپل ویژن پرو حالا بیش‌ از ۱۰۰۰ اپلیکیشن کاملاً اختصاصی دارد 1402/11/25

از زمان عرضه‌ی ویژن پرو به بازار ۴۰۰ اپلیکیشن اختصاصی جدید برای این هدست ساخته شده‌ است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 68

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 159

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 74