خدمات سایت


متن کامل خبر

نحوه انتخاب یک لپ تاپ بازی

آرشیو
در حالی که بازی های دسکتاپ در میان بسیاری از بازیهای رایانه ای باقی مانده است، گاهی اوقات شما برای یک بازی فقط به یک رایانه با قابلیت حمل نیاز دارید.
1397/09/17 01:47:09 ب.ظ

در حالی که بازی های دسکتاپ در میان بسیاری از بازیهای رایانه ای باقی مانده است، گاهی اوقات شما برای یک بازی فقط به یک رایانه با قابلیت حمل نیاز دارید. لپ تاپ های بازی همانند یک ماشین سواری در حال حرکت هستند که توانایی بازی کردن را تا به اندازه ای که لازم دارید به شما می دهند.

توجه داشته باشید که هنگام خرید یک لپ تاپ فقط به دنبال مشخصات نباشید. شما باید نگاه یک کامپیوتر کامل را روی لپ تاپ ها داشته باشید، از جمله: کیبورد و نمایشگر داخلی. در این مقاله ما قصد داریم که تمام ویژگی هایی که شما هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ لازم دارید را توضیح می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازها و بودجه خود بدست آورید.

راهنمایی سریع

GPUخوب را بدست آورید: اکثر بازی ها وابسته به GPU هستند و شما نمی توانید GPU را در لپ تاپ ها ارتقا دهید. یک GPU خوب به شما اطمینان می دهد که لپ تاپ شما تا چند سال برای تنظیمات بالای بازی پاسخگو می باشد.

بعدا ارتقا دهید: بسیاری از لپ تاپ های بازی، هر چند نه، به شما اجازه می دهند RAM و هارد خود را ارتقا دهید.

رزولوشن یا سرعت را انتخاب کنید: سریعترین نمایشگر 144Hz فقط در وضوح 1920*1080 هستند و بنابراین صفحه نمایش 4K کندتر خواهد بود.

یک صفحه کلید خوب انتخاب کنید: شما نمی خواهید هنگام بازی با کلیدهای سفت مواجه شوید.

عمر باتری احتمالا پایین خواهد بود: نوت بوک های بازی معمولا قابلیت حداکثر 8 ساعت کار را دارند ولی به هر حال شما نیاز به یک منبع تغذیه دارید تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

به چه مدلGPU نیاز دارید؟

در حالی که برخی از بازی ها از CPU استفاده می کنند، اکثر بازی ها هنوز به GPU  محدود هستند، بنابراین این یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شما هنگام خرید یک نوت بوک بازی می گیرید. در حال حاضر اکثر نوت بوک های بازی با پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce GTX 10 عرضه می شوند.

و برای کسانی که در مورد کارت گرافیک RTX "Turing" با نامگذاری کارت گرافیک Nvidia آگاهی دارند، خبر بد این است که این شرکت هنوز نسخه های کارت های موبایل مانند RTX 2080 و RTX 2070 را منتشر نکرده است. در حال حاضر شما مجبور به انتخاب گزینه های گرافیکی سری 10هستید، اگر چه انتظار می رود که لپ تاپ های سری 20 را در (امیدوارم اوایل سال 2019) 2019 ببینیم.

برای مشاهده مشخصات فنی و لیست قیمت خرید لپ تاپ در سایت میهن مارکت اینجا کلیک کنید.

بازی در سطح ورودی:

 اگر شما نیازی به بازی در بالاترین تنظیمات ندارید، می توانید سراغGTX 1050  بروید که به شما اجازه می دهد بیشتر بازی ها را بازی کنید، البته در تنظیمات متوسط. یک لپ تاپ با این کارتها تقریبا هزینه ای بین 800 تا 1100 دلار خواهد داشت.

Gaming Mainstream:

کارت گرافیک GeForce GTX 1060 Nvidia یک کارت خوب با سطح متوسط است که به شما اجازه می دهد بیشتر بازی ها را در تنظیمات بالا بازی کنید. همچنین حداقل استاندارد برای واقعیت مجازی را دارا می باشد. انتظار می رود لپ تاپ ها با این کارت ها، هزینه ای بین 1100 تا 1500 دلار داشته باشند.

VR و بالاترین تنظیمات:

 GTX 1070 به شما اجازه می دهد تا بازیهایی با تنظیمات بالا را به راحتی انجام دهید، در حالی که GTX 1080 قدرتمند ترین کارت برای لپ تاپ ها است و در حال حاضر امکان VR و افکت های ویژه را فراهم می کند. لپ تاپ ها در این محدوده می توانند در محدوده 1،000 دلار قرار بگیرند و بسته به اینکه چه مشخصات دیگری نیاز دارید، به بیش از 3000 دلار می رسند.

چه مشخصات دیگری را باید بررسی کنم؟

در حالی که GPU مهم است، شما همچنین می خواهید به دنبال یک CPU خوب، RAM با اندازه کافی و مقدار زیادی فضای ذخیره سازی داشته باشید.

CPU:

 بسته به بودجه شما، شما می توانید یک پردازنده Core i7 بسیار قدرتمند داشته باشید و یا می توانید از پردازنده Intel Core i9-8950HK استفاده کنید. شما همچنین می توانید لپ تاپ ها را با پردازنده های دسکتاپ پیدا کنید. با این حال، اکثر بازی ها از یک GPU با کیفیت بالاتر نسبت به یک پردازنده بهره مند هستند، بنابراین شما می توانید قطعا با یک پردازنده Core i5 نیز بازی کنید.

اگر شما آخرین ژنراتور هشت هسته ای اینتل را در نظر داشته باشید (شماره مدل با 8 شروع می شود) و یا یک پردازنده چهار هسته ای یا هگزا-نوت را در نظر بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که CPU ها معمولا قابل ارتقا نیستند، بنابراین شما یک بار این انتخاب را انجام می دهید.

RAM:

 بازی می تواند RAM را شدیدا مشغول کند، و 8 گیگابایت چیزی است که ما برای کارهای متوسط ​​ توصیه می کنیم. شما برای یک بازی کامپیوتری به 16 گیگابایت رم نیاز دارید. هنگامی که شما یک GTX 1060 یا بالاتر از آن را در بازار بیابید، متوجه خواهید شد که بعضی از آنها با 16گیگابایت حافظه رم در بازار موجود هستند ولی اگر نمیتوانید لپ تاپ بازی خود را با 16 گیگابایت رم خریداری کنید، در آینده نزدیک آن را ارتقا دهید. حافظه در برخی از لپ تاپ ها قابل ارتقا هست.

ذخیره سازی:

هارد دیسک یا SSD؟ چرا هر دو نه؟

 برخی از لپ تاپ های بازی تنها با یک هارد درایو (معمولا 1 ترابایت) عرضه می شوند، اما اکثر نوت بوک های بازی نیز شاملSSD کوچک برای استفاده به عنوان یک درایو بوت هستند. 128 گیگابایت SSD و 1 ترابایت هارددیسک به سختی کار می کنند. در آنصورت اطمینان حاصل کنید که هارد دیسک شما سرعتی برابر7200 دور در دقیقه را داشته باشد.

مانند حافظه، ذخیره سازی اغلب در نوت بوک های بازی قابل ارتقا است. بنابراین اگر شما نیاز به فضای بیشتری دارید، می توانید آن را به هارددیسک 2ترابایت ارتقا دهید.

چه چیزی در مورد صفحه نمایش اهمیت دارد؟

صفحه نمایش ها اغلب نادیده گرفته می شوند اما بسیار مهم هستند. اگر شما یک لپ تاپ را به یک مانیتور وصل نکنید، صفحه نمایش داخلی خواهد بود.

اندازه: بسیاری از لپ تاپ های بازی دارای صفحه نمایش 15 یا 17 اینچ هستند، شما چه اندازه صفحه ای را ترجیح می دهید؟ به یاد داشته باشید که صفحه نمایش بزرگتر برابر است با لپ تاپ بزرگتر و سنگین تر.

رزولوشن: هرگز چیزی کمتر از صفحه نمایش 1920 * 1080 دریافت نکنید. اگر شما یک GTX 1070 یا GTX 1080 دارید، ممکن است بخواهید صفحه نمایش 2560* 1440 را در نظر بگیرید. صفحه نمایش 4K  (3840 x 2160) گزینه ای در برخی از لپ تاپ های بازی است، اما به ندرت شما قادر خواهید بود هر دو وضوح گرافیکی را در آن رزولوشن داشته باشید و همچنین فریم صاف را هم حفظ کنید.

نرخ بازخوانی)Refresh rate(: بیشتر لپ تاپ هایی که مشاهده می کنید دارای رزولوشن 1080 پیکسل و صفحه نمایش 60 هرتزی خواهند بود و برای بسیاری از گیمرها، این کاملا کافی است. نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر (1440*2560 ، 2160*3840) زیبا هستند، اما بالاتر از 60 هرتز می روند. به همین دلیل است که برای برخی از گیمرها 1080 پیکسل ممکن است بهترین گزینه باشند. برخی از شرکت ها نمایشگرهای FHD را با نرخ سریعتر 144 هرتز برای بازی های صاف تر ارائه می دهند.

اجتناب از صفحه نمایش لمسی: در حالی که ذاتا بد نیست، ولی صفحه نمایش لمسی در نوت بوک های بازی ضروری نیست. آنها عمر باطری را هدر می دهند و می توانند صفحه نمایش را به آرامی براق کنند.

چه چیزی باید در یک صفحه کلید در نظر گرفته شود؟

اگر شما یک صفحه کلید بازی در سطح ابتدایی در نظر دارید و می خواهید کلیدهای چیکلت را با نور پس زمینه LED روشن کنید، بسیار مهم است که در نظر بگیریم:

سفر کلید(Key Travel):

به این معنی است که شما چقدر می توانید یک کلید را فشار دهید. ما کلید هایی با بیش از 1.5 میلیمتر را ترجیح می دهیم و اگر شما 2 میلیمتر ضربه بزنید، بهتر است. این می تواند شما را از "پایین کشیدن" حفظ کند یا به چارچوب صفحه کلید ضربه بزند. در برخی از لپ تاپ های گران قیمت شما حتی می توانید کلید های مکانیکی داشته باشید.

فعال سازی: این مقدار نیرویی است که شما نیاز دارید تا به یک کلید اعمال شود و آن را فشار دهید. ما معمولا آن را بین 65 و 70 گرم در نظر می گیریم، که به اندازه کافی کلید نرم باشد.

Anti-Ghostingو rollover n-key: این دو ویژگی هستند که به شما کمک می کنند تا به بهترین نحو ممکن بازی کنید. بدین معنی که زمانی که شما چندین کلید را همزمان فشار می دهید،همه آنها ثبت می شوند. علاوه بر این، roll-up کلید n به این معنی است که هر کلید مستقل از دیگران عمل کند و بدون توجه به سایر کلیدها فشار داده می شود.

نور پس زمینه: در حالی که لپ تاپ های بازی نور پس زمینه را ارائه می دهند، این نور معمولا قرمز یا سفید است. بهترین صفحه کلید دارای نور پس زمینه RGB است. بعضی از آن ها را از طریق منطقه (یا بخش صفحه کلید) انجام می شوند، در حالی که برخی سفارش می دهند تا نور پس زمینه بر اساس هر کلید انجام شود. بعضی حتی اینگونه سفارش می دهند که نور نسبت به بازی تغییر کند.( مانند مارک ایسوس)

مارک های خاص را بشناسیم

هر نام تجاری لپ تاپ بازی دارای ویژگی های خاص خودش است. برخی از آنها دارای طراحی خاص سخت افزاری هستند و برخی دیگر روی نرم افزار های سفارشی تمرکز می کنند.

در اینجا به چند مورد می پردازیم:

Asus- نام تجاری Gamers Asus، دارای برخی از طرح های نرم و صاف، از جمله Zephyrus نوآورانه است. نرم افزار Center ROG Gaming اطلاعات دستگاه از قبیل دما، ذخیره سازی و استفاده از RAM را به اشتراک می گذارد در حالی که برنامه Aura Core به شما امکان سفارشی کردن نور پس زمینه RGB را می دهد.

Acer - Acer برای داشتن سخت افزار مقرون به صرفه شناخته شده است، هرچند که ما با نوآوری هایی مانند Predator 21X که دارای یک صفحه نمایش منحنی و صفحه کلید مکانیکی است، آشنا شدیم. برنامه PredatorSense به شما امکان می دهد که پردازشگر و پردازنده گرافیکی خود را نظارت کنید و سرعت فن را سفارشی کنید.

HP- HP O'Mehn زیبایی شناسی طراحی را حفظ کرده است. برنامه Omen مرکز فرمان است که جزئیات GPU و CPU، استفاده از RAM و تقویت کننده شبکه را نشان می دهد و شما اجازه دارید پهنای باند را اولویت بندی کنید.

Gigabyte & Aorus- گیگابایت و نام تجاری آن، Aorus، انواع مختلفی را عرضه می کنند. گیگابایت ها دارای گزینه های رنگی پایین تر هستند، در حالی که مدل های Aorus براق و نازک هستند. نرم افزار Fusion را برای سفارشی سازی RGB دریافت خواهید کرد. دستگاه های Aorus دارای فرمان و کنترل، برای اورکلاک آسان هستند.

لنوو - لژیون بازی Lenion نامیده می شود، و به تازگی طراحی شده است که بیشتر مینیمالیستی می باشد. به جای ایجاد نرم افزار جدید، شرکت Vantage برنامه خود را تغییر داد تا تمرکز بر پردازنده، پردازنده گرافیکی، حافظه و هارددیسک، و همچنین یک دکمه برای افزایش سرعت فن داشته باشند.

MSI- لپ تاپ های بازی MSI اغلب بزرگ، سیاه و قرمز هستند، اما اخیرا Stealth Thin این شرکت نشان داد که می تواند طرح های متفاوت را نیز تسخیر کند. البته، شما همیشه علامت تجاری اژدها را مشاهده خواهید کرد. MSI شامل نرم افزار اژدها مرکز ( Dragon Center ) است که اخیرا طراحی مجدد شده است. این نرم افزار اجازه می دهد تا برای نظارت بر سیستم، پروفایل های عملکرد چندگانه، کنترل طرفداران و سفارشی کردن نور پس زمینه صفحه کلید، دسترسی داشته باشید.

درباره عمر باتری چطور است؟

اگر از لپ تاپ خود برای بازی استفاده می کنید، لازم است که لپ تاپ خود را به برق وصل کنید تا عملکردی کامل را از GPU خود دریافت کنید. و اگر شما این کار را نکنید، و خوش شانس باشید لپ تاپ شما برای یکساعت بازی همراه شماست. بیشتر لپ تاپ های بازی تنها چند ساعت در هنگام انجام وظایف دیگر می توانند شارژ نگهدارند. اگر شما نیاز دارید کاری را انجام دهید که بیشتر از 8ساعت طول بکشد، سراغ نوت بوک های بازی نروید.

برای مشاهده مشخصات فنی و لیست قیمت خرید قطعات و لوازم جانبی لپ تاپ در سایت میهن مارکت اینجا کلیک کنید.

در پایان

هنگام خرید یک لپ تاپ بازی، مدلی را انتخاب کنید که برای چند سال بتواند نیازهای شما را برآورده کند. اگر بتوانید هزینه آن را پرداخت کنید، حداقل Nvidia GeForce GTX 1060 را برای پشتیبانی از VR دریافت کنید. این انتخاب مهم تر از RAM و CPU است، هرچند شما باید به آن ها نیز توجه کنید. فضای هاردها قابل ارتقا هستند ولی در نظر داشته باشید که بازی ها فضای بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهند. تصمیم بگیرید که آیا شما رزولوشن های بالا و یا صفحه نمایش های سریع تر را انتخاب می کنید؟ پس متوجه خواهید شد که عمر باتری لپ تاپ شما زیاد نخواهد بود.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • لپ تاپ بازی,
  • راهنمای خرید لپ تاپ بازی,
  • بررسی لپ تاپ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37