خدمات سایت


متن کامل خبر

با انجام دادن این کارها، بیت کوین خود را از دست خواهید داد

آرشیو
شرکت تحقیقاتی Chainanalysis تخمین زد که ۲۰ درصد تمام بیت کوین ها برای همیشه از بین رفته اند. در حال حاضر حدود ۳.۸ میلیون بیت کوین را دیگر نمی‌توان بازیابی کرد. بسیاری نمی دانند از چه طرقی بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال آنها از دست می روند پس در این مقاله، به تمام احتمالاتی که می‌توان کوین را از دست داد اشاره می کنیم.
1397/12/21 10:18:51 ق.ظ

1. هکرهای ارز دیجیتال

هک شدن صرافی های ارز دیجیتال بیشترین سهم در خصوص از بین رفتن بیت کوین را به خود اختصاص داده است. صرافی ها، اهداف محبوبی برای مجرمان سایبری هستند، به طوری که ۲۷ درصد کل حملات سال ۲۰۱۸ به صرافی های ارز دیجیتال صورت گرفته است. صرافی Mt. Gox اولین هک بسیار شناخته شده در فضای ارز دیجیتال بود اما از آن زمان به بعد، بسیاری از صرافی های برتر و مهم نیز هک شده اند، به طوری که صرافی های بیتفینکس، بیت استمپ و صرافی جدید نیوزیلندی کریپتوپیا، ۹.۴ درصد تمام دارایی خود را از دست دادند.

2. فیشینگ

مجرمان سایبری با به دست آوردن اسامی کاربری، رمز عبور و وارد شدن به کیف پول های کاربران و برداشت تمام کوین های آن ها، می‌توانند بیت کوین افراد را سرقت کنند. یکی از رایج ترین کلاهبرداری های فیشینگ ارز دیجیتال، کلاهبردارانی هستند که از الگوهای جعلی ایمیل صرافی و ایمیل هایی که مشابه با این ایمیل ها هستند استفاده می‌کنند. در این ایمیل ها بیان می‌شود که فقط یک کلیک کافی است تا مشکلی که در حساب کاربری ایجاد شده است برطرف شود اما این لینک، کاربر را به صفحات جعلی هدایت می‌کند که اطلاعات ورود به حساب را از کاربر دریافت می‌کنند. اتریوم محبوب ترین هدف طرح های فیشینگ است.

3. طرح های پانزی

طرح پانزی نوعی کلاهبرداری است که سرمایه گذاران اولیه با پولی که سرمایه گذاران جدید پرداخت می‌کنند، سود دریافت خواهند کرد. طرح پانزی دارای روش منطقی و واقعی به دست آوردن پول نمی‌باشد و به افراد سودهای غیرواقعی پیشنهاد می‌دهد. در دنیای کریپتو، مثالی از طرح پانزی، طرح BTC گلوبال است که به سرمایه گذاران خود وعده سود روزانه ۲ درصد یا سود هفتگی ۱۴ درصد داده بود. حدود ۲۸ هزار سرمایه گذار در آفریقای جنوبی، حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه خود را از دست دادند.

4. کیف پول های جعلی ارز دیجیتال

کلاهبرداران برنامه های کیف پول جعلی ایجاد می‌کنند و آن ها را در گوگل پلی قرار می‌دهند. این برنامه ها معمولا از برنامه های کیف پول واقعی ارز دیجیتال تقلید می‌کنند. هدف این برنامه ها سرقت ارزهای دیجیتال کاربران است. بعضی از این برنامه ها از کاربران کلید خصوصی و رمز عبور کیف پول را درخواست می‌کنند تا بتوانند از این اطلاعات، ارز دیجیتال آن ها را از کیف پول واقعی برداشت کنند. بعضی دیگر از این برنامه ها نیز فقط امکان واریز ارز دیجیتال دارند و نمی‌توانید از آن ها برداشت کنید.

5. طعمه گذاری

در این روش ها معمولا حساب های کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی با اسم افراد مشهور یا پروژه های معتبر ارز دیجیتال ایجاد شده اند. ترکیب این کار با فیشینگ مورد استفاده کلاهبرداران قرار می‌گیرد تا به اطلاعات ورود به حساب کاربری افراد دسترسی یابند. یک نمونه از این روش بدین صورت است که به عنوان مثال یک حساب جعلی توییتر با نام موسس اتریوم به شما پیام می‌دهد و به شما می‌گوید اگر مقداری اتر در حساب ذکر شده واریز کنید، اتر شما دوبرابر می‌شود. این در حالی است که خیلی ها نمی دانند این حساب جعلی است و اتر را به آدرس داده شده واریز می کنند. باید بدانید اگر ارز خود را واریز کنید دیگر نمی توانید از هیچ طریقی کوین را پس بگیرید. در این روش نه تنها از اسامی معتبر و مشهور برای طرح های طعمه گذاری استفاده می‌شود، بلکه اسامی افراد مشهور نظیر بازیگران نیز در این طرح ها وجود دارند.

6. بدافزار

بدافزارها معمولا بر روی سایت های تورنت و فروشگاه گوگل پلی ایجاد می شوند تا ارزهای دیجیتال را از منابع آسیب پذیر سرقت کنند. برای مثال، بدافزاری با نام کلیپر (Clipper) وجود دارد که از کپی و پیست کردن آدرس کیف پول کاربر برای سرقت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. برای مثال اگر بخواهید به آدرسی بیت کوین ارسال کنید معمولا آدرس را کپی و پیست می‌کنید زیرا شامل اعداد و حروف طولانی و تصادفی می‌باشند.‌ در اینجا، بدافزار کلیپر آدرس کیف پولی که می‌خواهید پیست کنید را با آدرس خود جابه‌جا می‌کند و ارز دیجیتال را به آدرس اشتباهی ارسال خواهید کرد.

7. ICO های کلاهبردار

افرادی که در دنیای کریپتو تازه وارد هستند طعمه ICO های جعلی می‌شوند. این ICO ها خود را به عنوان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالجدید معرفی می‌کنند که سود خوبی خواهند داشت. آنها معمولا از ترس از دست دادن سرمایه یا فومو برای پروژه هایی استفاده می‌کنند که هیچوقت تحقق نخواهند یافت و سرمایه ها هرگز به سرمایه گذاران برنخواهند گشت. سرمایه گذاران باتجربه می‌دانند که چطور بر اساس تیم پروژه ها، آن ها را تحلیل کنند و این موضوع را ارزیابی کنند که آیا توانایی این را دارند که به وعده های خود عمل کنند یا خیر. یکی از مشهورترین ICO های کلاهبرداری، سنترا (Centra) بود که توسط فلوید میودر (Floyd Mayweather) بوکسور  معروف تایید شده بود.

8. طرح های پامپ و دامپ

پامپ و دامپ یک نوع دستکاری قیمت می‌باشد. کلاهبرداران از گروه های شبکه های اجتماعی برای تبلیغ پروژه ها و توکن هایی استفاده می‌کنند که به شتکوین ها معروفند، شتکوین ها در واقع هیچگونه ارزش یا استفاده ای ندارند و طی یک شب قیمت آنها به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. پس از افزایش قیمت این کوین ها، کلاهبرداران توکن های خود را می‌فروشند و پس از فروش گسترده این توکن ها، قیمت آنها به صورت چشمگیری سقوط می‌کند و کسانی که این کوین ها را نگه داشته اند یا با قیمت بالایی خریده اند با ضررهای هنگفت مواجه می‌شوند. افراد مشهور نیز قبلاً این شتکوین ها را تبلیغ می‌کردند.

9. دستگاه های ذخیره سازی آفلاین آسیب دیده یا گم شده

افرادی وجود دارند که خیلی زود با بیت کوین آشنا شده و وارد این عرصه شدند که این کوین ارزش خیلی زیادی نداشت و آن افراد کامپیوتر خود را دور انداختند یا اینکه کیف پول های سخت افزاری خود را گم کردند و یا کامپیوتر آنها خراب شد. از این طریق بیت کوین آنها گم شد.

10. حواس پرتی

با ارسال بیت کوین به آدرس اشتباه دارایی شما برای همیشه از دست می رود. برخی کیف پول ها و صرافی ها این گزینه را دارند تا مانع از ارسال کوین کاربر به کیف پول اشتباه شوند. (این مورد برای کوین های غیر بیت کوین امکان پذیر است).

11. گم کردن کلیدهای خصوصی

مردم کلیدهای خصوصی خود را گم می کنند یا اینکه صاحبان کیف پول و کلیدهای خصوصی بدون اینکه کلید خصوصی خود را یا مکان کیف پول خود را فاش کنند فوت می کنند. مثال اخیر را می توان در مورد مرگ جرالد کاتن، مدیر عامل بزرگترین صرافی ارز دیجیتال کانادایی QuadrigaCX بیان کرد. مرگ وی باعث شد ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار غیر قابل دسترسی شوند زیرا وی کلیدهای خصوصی کیف پول را با کسی به اشتراک نگذاشته بود.

12. صرافی های ارز دیجیتال طالب سودهای یک شبه

صرافی های ارز دیجیتال که از ناکجا آباد پیدا می شوند و اطلاعات زیادی از شرکت خود ارائه نمی دهند و یا پشتوانه خیلی قوی ندارند معمولا کلاهبرداری از آب در می آیند و با سرمایه مشتریان ناپدید می شوند.

13. کلاهبرداری از طریق سرقت سیم کارت

در این نمونه شماره تلفن ها را می دزدند تا به حساب های ارز دیجیتال افراد دسترسی پیدا کنند. سال گذشته پسر 19 ساله ای با نام خاویار ناروائز از طریق روش سرقت و جابه جایی سیم کارت توانست بیت کوین هایی به ارزش 1 میلیون دلار بدزدد.

14. کلاهبرداری های تبلیغاتی

مجرمان تبلیغ یک خودروی کارکرده را در سایت های تبلیغاتی قرار می‌دهند و از شما می خواهند بیت کوین واریز کنید تا خودرو را برای شما نگه دارند. قربانیان بیت کوین را پرداخت می‌کنند اما هرگز به خودروی خود نمی‌رسند و از آنجایی که تراکنش ها قابل برگشت نمی‌باشند بیت کوین خود را از دست می‌دهند. این نوع از کلاهبرداری برای اجاره آپارتمان نیز رایج است. نکته این موضوع آن است که تا وقتی خودرو یا آپارتمان را ندیده اید و مطمئن نشده اید که فروشنده، مدارک معتبر خودرو یا آپارتمان را دارد هرگز پرداختی انجام ندهید.

15. باج گیری با بیت کوین

مجرمان افراد مهم را سرقت کرده و برای آزادی آنها درخواست پرداخت باج به صورت بیت کوین می‌کنند. مورد دیگر هکرهایی هستند که کنترل پلتفرم آنلاین شرکت ها را به دست می‌گیرند و برای پس دادن کنترل پلتفرم مورد نظر درخواست بیت کوین می‌کنند. هم چنین ایمیل های باج خواهی به صورت بیت کوین وجود دارند که برای فاش نکردن اطلاعات خصوصی افراد به اخاذی از آنها می‌پردازند.

اکنون که رایج ترین روش های از دست دادن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دانید، راحت تر خواهید توانست از بروز چنین وقایع ناگواری جلوگیری کنید. کسی نمی‌داند که سال آینده، ارزهای دیجیتال شما به چه قیمتی خواهد رسید و چه ارزشی خواهند داشت پس بهترین کار این است که به خوبی از آنها مراقبت کنید.

منبع : بانک اول
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • اقتصادی,
  • بیت کوین,
  • ارز دیجیتال,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 80

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد  image ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد ارزش بیت‌کوین به زیر ۵۳ هزار دلار سقوط کرد 1402/12/02

قیمت بیت‌کوین تا ۵۳ هزار دلار افزایش یافت اما مدت زمان این صعود کوتاه بود و دوباره به زیر این سطح سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت image کوروش کمپانی‌های دیگر در کمین اموال مردم!/ ماجرای زندگی‌هایی که برای آیفون ۱۳ هوا رفت 1402/11/30

«کوروش کمپانی تعطیل و مالک آن متواری شد»؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ حالا اما شرکت‌های دیگری که همزمان با کوروش کمپانی فعالیت خود را آغاز کرده بودند، همچنان مشغول به فعالیت هستند و به نظر می‌رسد باز هم، کسی ناظر بر فعالیت این شرکت‌ها نیست.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال image رکوردزنی بیت کوین بعد از دو سال 1402/11/25

قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته به بالای ۵۰ هزار دلار رسید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70