خدمات سایت


متن کامل خبر

این اسلحه لیزری فقط چشمان دزدان دریایی را کور می‌کند!

آرشیو
با بازگشت دزدان دریایی به اقیانوس و افزایش آمار دزدی‌های دریایی، محققان سلاح لیزری غیرکشنده‌ای ساخته‌اند که ..............
1389/10/22 12:29:38 ق.ظ

دزدان دریایی به زودی باید خود را برای مقابله با اسلحه دوربرد لیزری آماده کنند، سلاحی که برای کور کردن موقتی و گیج کردن آنان بر روی آب‌های دریا ابداع شده است.

به گزارش نیوساینتیست، برایان هور، از شرکت BAE در فارن‌بورگ انگلستان که این سیستم را اختراع کرده می‌گوید: «این یک سلاح غیرکشنده است. با در نظر گرفتن فاصله هدف و شرایط آب و هوایی، سیستم به صورت خودکار شدت پرتو لیزر را تنظیم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ صدمه چشمی دائمی به دزدان وارد نمی‌شود.»

به گفته هور، با وجود اینکه اثرات این سلاح بر چشم دائمی نیست، اما آنقدر قوی هست که دزدان آرزو کنند کاش چشم‌بند بسته بودند از فاصله 1500 متری، اثر نگاه کردن به پرتو این لیزر مانند نگاه کردن مستقیم به خورشید است. هور می‌گوید: «عینک آفتابی نه تنها هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه استفاده از آن باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. این عینک‌ها در مقابل لیزرهای سبزرنگ کارایی ندارند و کنتراست لیزر در مقابل پس‌زمینه تیره، باعث می‌شود که لیزر حتی خیره کننده‌تر به نظر برسد. علت انتخاب رنگ سبز برای لیزر نیز همین اثر دردناک آن است.»

سلاح موثر

به گفته کمیته بین‌المللی دریانوردی برای مقابله با دزدی دریایی، سال گذشته 430 حمله دریایی رخ داده که نسبت به سال قبل از آن، رشدی 5.6 درصدی را تجربه کرده است. در یک مناقصه بین‌المللی برای ساخت یک سلاح غیرکشنده مناسب برای کمک به مقابله با این تهدید، شرکت BAE اقدام به مطالعه رفتار دزدان کرد. نتیجه این بود که یک سلاح خودکار مورد نیاز است، سلاحی که خدمه را در خطر قرار ندهد و بتواند به جای صدمه زدن به دزدان دریایی، آنها را گیج کند.

پهنای یک متری پرتو لیزر، برای نشانه رفتن کل قایق دزدان دریایی و خدمه آن به اندازه کافی بزرگ است. هور می‌گوید: «دزدان معمولا از قایق‌های 6 متری استفاده می‌کنند. بنابراین پرتو لیزر می‌تواند تمام قایق آنها را تحت پوشش قرار دهد. این امر نشانه‌روی و شلیک به هدف را برای دزدان، که معمولا از کلاشینکف و آر.پی.جی استفاده می‌کنند، بسیار دشوار می‌سازد.»

آزمایش‌های میدانی این سلاح جدید تا فاصله 1200 متری، با استفاده از حسگرهای نوری به جای اهداف انسانی انجام شده است. به گفته هور در صورت تولید تجاری، این سلاح ظرف یک سال آینده روانه بازار خواهد شد.

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

ناسا 120 سالگی اولین پرواز انسان توسط برادران رایت را جشن می‌گیرد image ناسا 120 سالگی اولین پرواز انسان توسط برادران رایت را جشن می‌گیرد 1402/09/26

برادران رایت در 17 دسامبر سال 1903 چهار پرواز را انجام دادند و باعث تحول کامل صنعت هوانوردی شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 95

درخشان‌ترین انفجار شناخته‌شده پرتو گاما، بخشی از جو زمین را برای چند دقیقه از بین برد image درخشان‌ترین انفجار شناخته‌شده پرتو گاما، بخشی از جو زمین را برای چند دقیقه از بین برد 1402/08/30

رویدادهای انفجاری در فضا این پتانسیل را دارند که لایه اوزون زمین را که سپر محافظ ما دربرابر تابش‌های مضر خورشید است، به‌طور موقت تخریب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93