خدمات سایت


متن کامل خبر

عجیب‌ترین توانایی های مغز

آرشیو
مغز همه ما انسان ها تقريبا 1300 گرم وزن دارد و بخش اعظم آن را آب تشكيل مي‌دهد. اين اندام از حدود 1000 ميليارد سلول به نام نورون ساخته شده است كه از طريق يك كوادريليون سيناپس به يكديگر متصل مي‌شوند و قادرند در هر ثانيه 10 تكانه را پردازش كنند.
1389/10/22 09:39:14 ق.ظ

سريع‌ترين كامپيوتر هاي جهان توانايي پردازش 1.75 پتافلاپ را با كمك 7 ميليون وات انرژي دارا هستند. اين در حالي است كه مغز انسان 200 پتافلاپ را تنها با صرف 20 وات انرژي پردازش مي كند. به راستي اين اندام شگفت انگيز چه توانايي هايي دارد و چه كار هايي مي‌توان با آن انجام داد.

«كيم پيك» كوه حافظه‌ي تصويري

اين مرد داراي حافظه‌ي تصويري يا فتوگرافيك است و او را با نام مگانابغه هم مي‌شناسند. او هر ناحيه و كد پستي در ايالات متحده ، شامل شهر هاي بزرگ و كوچك و حتي نواحي بين آن ها را مي‌شناسد. او قادر است دو صفحه از يك كتاب را بطور همزمان بخواند ( هر صفحه با يك چشم ) و اين كار را تنها در 8 ثانيه با دقت 98 درصد انجام مي‌دهد. وي تا كنون 12 هزار جلد كتاب را با اين روش مطالعه كرده است. در سال 1984 نويسنده‌اي را ملاقات كرد كه نتيجه‌ي آن ساخت فيلم «مرد باراني‌» توسط «بري لوينسن» بود. در واقع شخصيت و ويژگي هاي او اساس شكل‌گيري كاراكتر ريموند شد. اين فيلم توانست اسكار بهترين فيلم ، بهترين كارگرداني ، بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه را از آن خود كند.

«چائولو» مرد حافظه‌ تمركز يافته

در سال 2008 چائولو توانست 67 هزار و 890 رقم از ارقام عدد پي را به خاطر سپرده و بدون اشتباه بيان كند. او مي‌گويد: در آن زمان يك دانشجوي 24 ساله بودم و براي به خاطر سپردن اين ارقام حدود 1 سال وقت صرف كردم. همچنين بازگو كردن اين تعداد ارقام از عدد پي ، 24 ساعت و 4 دقيقه به طول انجاميد كه به عبارت ديگر اين مرد جوان براي بازگو كردن مداوم هر رقم 1.2 ثانيه زمان نياز داشته است.

«دانيل تامت» مرد احساس متقارن

دانيل در سن 4 سالگي به چندين حمله‌ي شديد صرع دچار شد كه خود او معتقد است اين حملات باعث ايجاد شرايط امروزي او شده است. او اعداد را به صورت تصاوير و رنگ هاي مختلف مي بيند و مي‌تواند هرگونه محاسبه‌اي را بدون هيچ‌گونه تلاش آگاهانه روي اين اعداد انجام دهد. اين محاسبات مي‌تواند شامل محاسبه‌ي مكعب و مربع اعداد ، گرفتن جذر يا ريشه سوم و هزاران عمليات ديگر روي اعداد بزرگ و اعشاري باشد. او به 10 زبان صحبت مي‌كند و تنها در يك هفته توانست به زبان ايسلندي مسلط شده و آن را به خوبي زبان مادري تكلم كند.

«اورلاندو سرل» مرد حافظه اكتسابي

زماني كه او كودكي 10 ساله بود ، قسمت چپ سرش با ضربه‌ي چوب بيسبال آسيب ديد به طوري كه ناگهان روي زمين افتاد. وي تحت معاينه يا درمان پزشكي قرار نگرفت چون هيچگاه و پدر و مادرش از اين اتفاق با خبر نشدند و او تا مدت ها سردرد هاي شديد را تحمل مي‌كرد ، اما به مرور متوجه شد كه از آن تاريخ به بعد قابليت خاصي در محاسبات تقويمي پيدا كرده است. وقتي او اين توانايي را بدست آورد ، تمامي روز هاي زندگي خود را با تمامي جزئيات به خاطر آورد. با اين حال اين ابرمرد حافظه هيچ توانايي ديگري در زمينه ذهني ندارد و هم‌اكنون در يك فروشگاه زنجيره‌اي ، سرايدار است.

منبع : پی سی مدیا
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:

نظرات ثبت شده برای این خبر

ونن
(1392/02/31)
این مرد واقعا یک احمق به تمام معناست .برای اینکه خیلی نادانی میخواهد تا ادم به ده زبان تکلم کند و شغلش سرایداری باشد !!!

Captcha




محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 78

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 98

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79