خدمات سایت


متن کامل خبر

آنچه باید درباره لوله های گالوانیزه بدانیم

آرشیو
در این مبحث می خواهیم درباره گالوانیزاسیون در صنعت و استفاده آن در پوشش لوله ها که چگونگی به وجود آمدن لوله گالوانیزه را توضیح میدهد بپردازیم.
1398/07/18 12:57:36 ب.ظ

در این مبحث می خواهیم درباره گالوانیزاسیون در صنعت و استفاده آن در پوشش لوله ها که چگونگی به وجود آمدن لوله گالوانیزهرا توضیح میدهد بپردازیم.

ابتدا میخواهیم با مفهوم گالوانیزه آشنا شویم.

در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد. پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد.

 

لوله گالوانیزهچیست

لوله گالوانیزه در بازار بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شود و در نام گذاری فرقی بین این دو نوع لوله گذاشته نمی شود

اما لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به  گالوانیزه آهن سبک تر هستند و بیشترین استفاده از آن ها برای تهویه انجام می شود.
جنس این لوله ها از فولاد نرم است و برای ساخت آن ورق فولاد را با  با فشار از داخل قالب عبور می دهند و بعد از آن درزهای موجود را به هم جوش می دهند تا فاصله و درز لوله ها از بین برود

در گام بعدی برای جلوگیری از زنگ زندگی لوله ها در یک ظرف از گالوانیزه یا همان روی پوشش می دهند.

این نوع لوله ها نیز نسبت به اسید از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و هر نوع اسیدی که برای  چدن مضر باشد برای لوله های گالوانیزه فولادی نیز مضر خواهد بود.

این لوله ها با آب مشکلی ندارند و  در مجاورت با آب که باشند باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آن ها خواهد شد.

لوله فولادی  گالوانیزه سرد

به لوله هایی گفته می شود که در دمای پایین تری آبکاری می شوند و حالت روکش مانند از روی zinc ، روی لوله قرار میگیرد . عمر مفید لوله گالوانیزه سرد زیر خاک نهایتا بین 3 حداکثر الی 4 سال است و روی خاک جای مرطوب برای مثال اگر به عنوان برای لوله  گلخانه ای نصب و استفاده شود نهایتا 5 سال می باشد .

لوله فولادی گالوانیزه سرد در جای خشک و اگر روی زمین جایی که آفتاب بخورد و رطوبت زیادی نباشد می تواند تا حداکثر هشت 8 سال عمر کنید .

لوله فولادی گالوانیزه گرم

این نوع لوله  بیشتر عمر میکند چون در دمای چهار صد و بیست درجه سانتی گراد آبکاری می شوند .

اصطلاحا به آبکاری گالوانیزه سرد و گرم ، روی بری یا قلع بری نیز گفته میشود .

وقتی در این دمای بالا یعنی 420 درجه آبکاری گرم انجام می شود ، مولکول های قلع با مولکولکای آهن لوله فولادی عمل شیمیایی و اتصال محکم و مقاومی انجام میدهند.

و باعث میشوند تا لوله  گرم مقاومت بیشتری نسبت به لوله  سرد داشته باشد .

تفاوت لوله فولادی  گالوانیزه سرد و گرم

تشخیص فرق لوله های  گالوانیزه آبکاری سرد و آبکاری گرم کار سختی نیست و نیاز به بررسی چند فاکتور ساده دارد .

البته از این نکته نمی توان گذشت که لوله های  سرد از لوله های   گرم از جهت مقاومت بسیار متفاوت است و این تفاوت هم به خاطر روش آبکاری گرم و سرد در لوله های فولادی که به گالوانیزه تبدیل می گردند به وجود می آید .

لوله ها چه گرم و چه سرد در هر سایزی امکان آبکاری دارند و هر لوله آهنی فولادی ای که در بازار ایران موجود باشد می توان آبکاری گرم و سرد نمود اما سایز های پر مصرف این لوله ها نیز در ادامه برای هر موضوع مصرفی بررسی می گردد .

کاربرد لوله های  گالوانیزه

لوله گرم یا سرد فرقی نمی کند هر لوله و هر سایزی از لوله سیاه که داخل بازار است می توان آبکاری کرد . با این حال لوله های گالوانیزه در مصارف زیر استفاده فراوان دارند :

  1. لوله های –  گالوانیزه گلخانه ای
  2. لوله های –  گالوانیزه انتقال آب لوله کشی ساختمان
  3. لوله های  – گالوانیزه سرد
  4. لوله های –  گالوانیزه برق

از مهمترین مارک های لوله گالوانیزه می توان به لوله گالوانیزه سپنتا ، لوله گالوانیزه اصفهان ، لوله گالوانیزه ساوه و.... اشاره کرد که در ایران بیشترین استفاده را دارند.

دلایل انتخاب لوله فولادی گالوانیزه

۱- یک محافظ امنیتی:

در صورت عدم حفاظت، آهن در فولاد با آب و اکسیژن در هوا واکنش نشان می دهد. این باعث زنگ زدگی، خوردگی و در نهایت فروپاشی می شود.
گالوانیزه یک لایه روی را در بالای فولاد اضافه می کند و این لایه به عنوان یک مانع عمل می کند که برای این عناصر خوردگی برای رسیدن به فولاد طول می کشد. این لایه نیز مقاوم در برابر سایش و خراش است.

۲- یک لایه محافظ 

این لایه روی علاوه بر اینکه از فولاد در برابر زنگ زدن محافت می کند، نقش یک “لایه فداکار” را نیز ارائه می دهد. به این صورت که اگر فولاد گالوانیزه زنگ زده شود، روی قبل از فولاد زنگ می زند. حتی اگر فرسوده یا خراشیده شود به این صورت انجام می شود.

۳- هزینه

بسیاری از افراد فکر می کنند لوله های گالوانیزه گران تر است، اما اگر شما در نظر داشته باشید طول عمر آن، در دراز مدت می تواند هزینه را کاهش دهد. 

۴- بی نظیر و قابل بازیافت

شما می توانید فولاد گالوانیزه را در همه جا پیدا کنید در خانه ها، آسمان خراش ها، اتومبیل ها، قایق ها و دیگر سازه های دریایی که نیاز به حفاظت از عناصر دارند.
فولاد گالوانیزه علاوه بر دوام و خواص ضد خوردگی آن بسیار گسترده است، زیرا می تواند بازیافت و دوباره استفاده شود. این کار نه تنها به نفع شماست، بلکه برای محیط زیست هم مفید است.

اینها چهار دلیل برای انتخاب لوله گالوانیزه هستند. نه تنها مقاوم در برابر خوردگی و مقرون به صرفه است، بلکه همچنین قابل استفاده مجدد است.

برای اطلاع از نحوه‌ی خرید و قیمت لوله گالوانیزه این محصول به وب سایت تجهیز صنعت مراجعه کنید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • لوله گالوانیزه,
  • لوله فولادی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 175

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 510

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 239