خدمات سایت


متن کامل خبر

رکورد فروش آنلاین ۷/۴ میلیارد دلار در بلک فرایدی ثبت شد

آرشیو
جشنواره‌ی فروش بلک فرایدی باز هم در فروش آنلاین رکوردشکنی کرد و سهم عمده‌ای از آن هم در گوشی‌های هوشمند رخ داد.
1398/09/10 05:31:33 ب.ظ

بلک فرایدی یکی از مشهورترین جشنواره‌های فروش بین‌المللی است که در سال‌های اخیر فروشگاه‌های آنلاین هم نقش مهمی در آن داشته‌اند. این جشنواره عموما با تخفیف‌‌های قابل‌توجه و واقعی روی کالاها شناخته می‌شود و مصرف‌کننده‌ها برای تهیه‌ی مایحتاج خود، بلک فرایدی را فرصتی عالی می‌دانند. در فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی، جشن فروش دیگری نیز به‌ مناسبت روز شکرگزاری برگزار می‌شود که امسال با ۴/۲ میلیارد دلار رکوردشکنی کرد.

جشنواره‌ی فروش بلک فرایدی در سال ۲۰۱۹ با رکوردشکنی مجدد همراه بود. آمارهای منتشرشده، فروش ۷/۴ میلیارد دلاری را بیان می‌کنند که البته کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. ادوبی آمار خرید آنلاین در بلک فرایدی امسال را منتشر کرد و هرگونه خرید از طریق کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند را در آن قرار داد. آمار امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۱/۲ میلیارد دلاری همراه بود. البته ادوبی قبلا در گزارش‌های خود ۷/۵ میلیارد دلار را برای بلک فرایدی امسال پیش‌بینی کرد. آمار Salesforce کمتر از ادوبی بود و ۷/۲ میلیارد فروش را ثبت کرد.

آمار بلک فرایدی امسال نشان می‌دهد که اسباب‌بازی‌ها در دسته‌ی پرفروش آنلاین قرار داشته‌اند. از مشهورترین آن‌ها می‌توان به اسباب‌بازی‌ها با تم انیمیشن Frozen 2 و L.O.L Surprise و Paw Ptrol اشاره کرد. در دسته‌ی پرفروش‌ترین‌‌های بازی ویدئویی نیز نام‌هایی همچون FIFA 20 و Madden 20 و کنسول Nintendo Switch به چشم می‌خورند. در دسته‌ی پرفروش‌ترین‌های صنعت الکترونیک نیز لپ‌تاپ‌های اپل، ایرپادها و تلویزیون‌های سامسونگ در بالاترین رتبه‌ها قرار گرفتند.

گوشی‌های هوشمند ۲/۹ میلیارد دلار از فروش آنلاین بلک فرایدی را به خود اختصاص دادند. درواقع این حجم از فروش در گوشی‌های هوشمند رخ داد که سرعتی بیشتر از سرعت رشد فروش آنلاین را نیز نشان می‌دهد. درنتیجه درحال رسیدن به نقطه‌ای هستیم که احتمالا به‌زودی گوشی‌های هوشمند سهم بیشتری از فروش را نسبت به خرید از طریق وب و کامپیوترهای شخصی به خود اختصاص می‌دهند.

تیلور شراینر، تحلیل‌گر ارشد و مدیر بخش تحلیل دیجیتال ادوبی در بیانیه‌ای پیرامون آمار فروش بلک فرایدی نوشت:

    با نزدیک شدن به کریسمس، مصرف‌کننده‌ها اکنون به‌جای ایستادن در صف، از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. حتی در خرید از فروشگاه‌ها نیز ۴۱ درصد از مشتریان پیش از مراجعه برای دریافت کالا، خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. باتوجه به آمارهای کنونی، پلتفرم موبایل برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر که به‌دنبال حضور بهتر در جشنواره‌ی فروش Small Business Saturday هستند نیز فرصتی عالی محسوب می‌شود. این جشنواره برای خرده‌فروش‌هایی عالی محسوب می‌شوند که توانایی عرضه‌ی خدمات و محصولات متمایز نسبت به غول‌های خرده‌فروشی را دارند.

بخش تحلیل ادوبی (Adobe Analytics) به‌صورت زنده ۸۰ فروشگاه از ۱۰۰ فروشگاه آنلاین برتر آمریکا را رصد می‌کند. تحلیل مذکور در دوره‌ی فروش تعطیلات آخر سال، شامل ۵۵ میلیون انواع محصول و نزدیک به یک تریلیون تراکنش می‌شود. Salesforce از داده‌ی Commerce Cloud و تحلیل‌های آماری مشابه استفاده می‌کند که بیش از نیم میلیارد خریدار بین‌المللی را در ۳۰ کشور جهان مورد ردگیری قرار می‌دهد.

کارشناسان یکی از دلایل فروش کمتر نسبت به پیش‌بینی تحلیل‌گران را شروع زودتر دوره‌ی فروش تعطیلات می‌دانند. بلاک فرایدی به‌عنوان روزی مهم پس از شکرگزاری، همیشه از سوی فروشنده‌ها به‌عنوان شروع فصل خرید تعطیلات شناخته شده است. با گذشت زمان و تلاش خرده‌فروش‌ها برای فروش بیشتر در دوره‌ی طولانی‌تر، تعریف دوره‌ی فروش تعطیلات نیز تغییر کرد.

افزایش تعداد خریداران با افزایش قیمت کالاهای خریداری‌شده نیز همراه می‌شود. ادوبی می‌گوید میانگین قیمت کالاهای فروخته‌شده در بلک فرایدی امسال به ۱۶۸ دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۵/۹ درصد افزایش داشت. فروش گوشی‌های هوشمند با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود. به‌علاوه ۶۱ درصد از ترافیک مرور فروشگاه‌های آنلاین نیز از سمت گوشی‌های هوشمند بود که رشد ۱۵/۸ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

غول‌های تجارت الکترونیک، مانند سال‌های گذشته آمار فروش بهتری نسبت به بازیگران کوچک‌تر داشتند. فروشگاه‌های با فروش بیش از یک میلیارد دلار در سال، در این دسته قرار می‌‌گیرند. آن‌ها در بلاک فرایدی امسال، گوشی‌های هوشمند بیشتری به فروش رساندند و ۶۶ درصد از مرور وب‌سایت‌هایشان نیز از طریق گوشی هوشمند رخ داد. ادوبی می‌گوید بازیگران بزرگ در فصل فروش کنونی ۶۶ درصد رشد را تجربه کرده‌اند؛ درحالی‌که آمار مذکور برای فروشگاه‌های کوچک ۲۷ درصد بود.
غول‌های تجارت الکترونیک، فروش بهتری را نسبت به بازیگران کوچک تجربه کردند

فروش بیشتر غول‌های تجارت الکترونیک نسبت به بازیگران کوچک‌تر در دیگر رخدادهای فروش مانند جشن شکرگزاری نیز دیده شد. کارشناسان الگوی مشابهی را به‌عنوان دلیل این فروش بیشتر تفسیر می‌کنند. فروشگاه‌های بزرگ، تنوع بیشتری در محصولات دارند و همچنین قادر به ارائه‌ی تخفیف‌های بیشتر روی برخی کالاها هستند. همین رویکرد، مشتریان را به اضافه کردن کالاهای بیشتر (حتی با تخفیف کمتر) به سبد خرید تشویق می‌کند. درنهایت فروشگاه‌های بزرگ توانایی بیشتری در ارائه‌ی تخفیف دارند.

فروشگا‌ه‌های بزرگ، توانایی ارائه‌ی گزینه‌های ارسال متنوع‌تری نسبت به رقبای کوچک خود دارند. از نمونه‌های مرسوم در فروشگاه‌های بین‌المللی می‌توان به خرید و تحویل در فروشگاه اشاره کرد که طبق آمار ادوبی، نسبت به سال گذشته با رشد ۴۳ درصدی همراه بود. البته همه‌ی آمارها برای فروشگاه‌های آنلاین عالی نیستند و تحلیلی همچون Edison Trends، نتایج متفاوتی را درباره‌ی عملکرد فروشگاه‌ها ارائه می‌کند.

الگوی خرید آنلاین در روزهای پیش‌رو از ایام فروش تعطیلات، تغییرات بیشتری را تجربه خواهد کرد. Cyber Monday روز مهم بعدی در فروش تعطیلات آخر سال محسوب می‌شود که ادوبی آمار ۹/۴ میلیارد دلار را برای آن پیش‌بینی می‌کند. همان‌طور که گفته شد یک روز هم به خرید از کسب‌وکارهای کوچک اختصاص دارد که تاکنون ۴۷۰ میلیون دلار برای آن گزارش شده است. ادوبی پیش‌بینی می‌کند که آمار مذکور به سه میلیارد دلار برسد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • خرید آنلاین,
  • بلک فرایدی,
  • فروش آنلاین,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 5

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 74

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 103

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 112