خدمات سایت


متن کامل خبر

با برترین گجت های گذشته آشنا شوید

آرشیو
با نزدیک شدن به پایان دهه ۲۰۱۰ و وارد شدن به دهه جدید، می‌توان به گذشته نگاه کرد و گجت‌هایی را دید که برای همیشه نگاه ما به زندگی و حتی نحوه زندگی کردن را تغییر دادند. از ظهور کنسول‌های دستی بگیرید تا عرضه هدفون‌های کاملا بی‌سیبم که دید ما (بخوانید گوش) نسبت به موسیقی را عوض کردند.
1398/09/26 09:38:11 ب.ظ

با نزدیک شدن به پایان دهه ۲۰۱۰ و وارد شدن به دهه جدید، می‌توان به گذشته نگاه کرد و گجت‌هایی را دید که برای همیشه نگاه ما به زندگی و حتی نحوه زندگی کردن را تغییر دادند. از ظهور کنسول‌های دستی بگیرید تا عرضه هدفون‌های کاملا بی‌سیبم که دید ما (بخوانید گوش) نسبت به موسیقی را عوض کردند. پهپادها هم دیگر تنها برای فیلم‌برداری از تعطیلات رویایی در جزایر باهاماس نیستند و کاربردهای دیگری پیدا کرده‌اند. در خیل عظیم گجت‌های معرفی شده در طول ده سال گذشته، تعدادی هستند که علاوه بر داشتن فاکتور هیجان‌انگیز، به زندگی بهتر ما کمک کردند. اصلا هدف اولیه گجت‌ها همین است؛ که ما را باهوش‌تر، بهتر و در نهایت انسان‌تر کنند.

آیپد اپل (۲۰۱۰)
گجت برتر

قبل از معرفی آیپد در سال ۲۰۱۰، داشتن دستگاهی در فرم یک تبلت که بتوان کارهایی با آن انجام داد، مختص فیلم‌های علمی-تخیلی بود. اما اپل با معرفی آیپد همان کاری را کرد که ۳ سال قبل از آن، با معرفی آیفون انجام داده بود؛ انقلاب در کامپیوترهای شخصی. درست است که همچنان نمی‌توان آیپد را جایگزینی برای کامپیوترهای شخصی دانست، اما نمی‌توان تاثیر آن بر جامعه را نیز نادیده گرفت.

نمایشگر بزرگ لمسی، رابط کاربری بی آلایش، پشتیبانی حرفه‌ای نرم‌افزاری و توسعه‌دهندگان مشتاق همگی باعث شدند تا آیپد، راهی جدید برای مصرف محتوای آنلاین و حتی کامپیوتر‌های شخصی باز کند. راهی که دیگر سازندگان از آن نهایت بهره را برده و در پاسخ به آیپد، کامپیوترهای ۲ در ۱ را معرفی کردند. اما اپل با توسعه پیوسته نرم‌افزار و سخت‌افزار آیپد، باعث شده است تا هر علاقه‌مندی، به آینده تبلت‌های در دهه آینده امیدوار باشد.

مدل S تسلا (۲۰۱۲)
گجت برتر

اگر فکر می‌کنید که ماشین‌ها نمی‌توانند در دسته گجت برتر قرار بگیرند، تا به حال مدل S تسلا را ندیده‌اید. این سدان الکتریکی متوسط، طوری صنعت خودرو و در ادامه بزرگان آن را تکان داد که همه مجبور شدند در پاسخ به تسلا، استراتژی‌های جدیدی را در پیش بگیرند تا قدم در آینده‌ای الکتریکی بگذارند و زمان حال بنزینی را فراموش کنند.

بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری، نمایشگر بزرگ لمسی و سیستم‌های ناوبری خودکار این ماشین را به یکی از ۱۰ گجت برتر دهه گذشته تبدیل کرده است. این ماشین آن قدر پیشرفته بود که انگار در سال ۲۰۲۲ تولید شده و نه در سال ۲۰۱۲. از لحاظ تاثیرگذاری، می‌توان آن را به دید آیپاد نگاه کرد. البته با این تفاوت که آیپاد نمی‌تواند صفر تا صد را در ۲.۳ ثانیه طی کند.

رزبری پای (۲۰۱۲)
گجت برتر

در نگاه اول رزبری پای مانند تکه‌ای از یک ماهواره فضایی بوده که به دلایل نامعلومی از آن جدا شده و به زمین افتاده است. اما اگر نگاه نزدیک‌تری به این گجت بیاندازید، متوجه می‌شوید که این تنها یک دستگاه کوچک برای آموزش کدنویسی در مدارس نیست. تقریبا هر چیزی که ذهن مهندس شما به آن فکر کند را یا می‌توان با این دستگاه ساخت یا این که قبلا ساخته شده است.

نحوه ساز و کار و راه‌اندازی آن به گونه‌ای نست که تنها مهندسان، برنامه نویسان یا آن فامیلتان که همیشه برای شما ویندوز نصب می‌کند، از رزبری پای استفاده کنند. با این حال کاربردهای این گجت کوچک ۵-۶ دلاری به اندازه تعداد ستاره‌هاست. تنها چیزی که مانع شما خوهاد شد، تخیل شماست.

کرومکست گوگل (۲۰۱۳)
گجت برتر

این گجت کوچک در سال ۲۰۱۳ برای همیشه پخش محتوای آنلاین را تغییر داد. دیگر داشتن تلویزیونی هوشمند که بتواند فیلم‌ها و سریال‌ها را به صورت آنلاین پخش کند، دور از دسترس نبود. این گجت به نوعی رابط میان افرادی بود که بخشی از این تکنولوژی را می‌خواستند بی آن که پولی زیادی برای خرید تلویزیون هوشمند پرداخت کنند.

کرومکست گوگل پخش محتوای لپ تاپ و گوشی هوشمند به تلویزیون را نیز ساده‌تر کرد. اما کاربرد این گجت به این جا ختم نمی‌شود. گوگل اخیرا تصمیم گرفته است سرویس پخش آنلاین بازی استیدیا را نیز به کرومکست اولترا بیاورد. با این حال شاید افراد بسیاری از این قابلیت استفاده نکنند، اما گوگل برای همیشه نحوه پخش محتوای آنلاین را تغییر داد.

DJI فانتوم (۲۰۱۳)
گجت برتر

پهپاد‌ها کاربردهای عمده‌ای دارند. اما تا پیش از این، تنها کاربرد آن‌ها محدود به تصویربرداری از تفریحات و تعطیلات گران‌قیمت بود. اخیرا پهپاد‌ها مسلح شده‌اند، می‌تواند بسته‌های پستی جا به جا کنند یا حتی در مسابقات پهپاد رانی شرکت داده شوند. اما معروف‌ترین این پهپاد‌ها DJI فانتوم است. این پهپاد تماما سفید محبوبیت بالایی هم میان کاربران و هم میان یوتیوبرها دارد.

در کنار این محبوبیت، نمی‌توان از خلبانی راحت و بی‌دردسر فانتوم نیز گذشت. خلبانی این پهپاد به قدری ساده است که می‌توان آن را به عکاسان و کاربران آماتور نیز پیشنهاد داد. در نتیجه با توجه به محبوبیت بالای پهپادها در جوامع امروزی، می‌توان به آینده این صنعت بسیار خوشبین بود و فانتوم را به عنوان یکی از ۱۰ گجت برتر دهه فعلی به شمار آورد.

آمازون اکو (۲۰۱۴)
گجت برتر

داخل عصری زندگی می‌کنیم که صحبت کردن با خود، هنوز آن قدر طبیعی نشده که در خیابان به شما برچسب دیوانه نزنند. اما با این حال صحبت کردن با دستیارهای صوتی به منظور کنترل نورپردازی خانه یا سفارش غذا، امری طبیعیست. با کمی دقت در می‌یابیم که بیشتر این قضیه را مدیون الکسا و آمازون اکو هستیم. این دو نزدیک ۱۰۰ میلیون کاربر را پشت خود می‌بینند که از آن‌ها برای پیش بردن کارهای روزانه خود استفاده می‌کنند.

با وجود این که آمازون رقبای سرسختی مثل سیری و دستیار گوگل دارد، اما همچنان گزینه پیش‌فرض برای یک دستیار صوتی مناسب خانه به حساب می‌آید. با این حال شاید جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران کمی نگران کننده باشد، اما باعث نشده که محبوبیت این گجت از بین برود. از همین رو اکو به عنوان شاخص‌ترین محصول در زمینه ارائه دستیار صوتی، دهه گذشته را تکانی اساسی داد و داستان دستیار صوتی را بیشتر به یک بازی رقابتی تبدیل کرد.

اپل واچ (۲۰۱۵)
گجت برتر

کمپانی‌های زیادی تلاش کردند تا کامپیوترهای شخصی را روی مچ دست کاربران جای دهند. کسی نمی‌تواند تلشا پیبل را زیر سوال ببرد. ولی این اپل بود که با ارائه طراحی زیبا، نرم‌افزار روان و کاربردی، بازار گجت‌های پوشیدنی را آن طور که دلش می‌خواست، شکل داد. به کمک محبوبیت اپل واچ، داشتن ساعت هوشمند دیگر یک شوآف نبود و بیش از این که جنبه‌های مد آن در نظر گرفته شود، کاربردهای بی‌نقص آن بود که کاربران را به خرید این گجت ترغیب می‌کرد.

با مرور زمان اما اپل واچ کاربردهایی فراتر از یک نمایشگر کوچک روی مچ پیدا کرد و با ورود به قلمروی پایشگرهای سلامتی، به بی‌رقیب‌ترین ساعت هوشمند تبدیل شد. پشتیبانی بی‌نظیر اپل از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز، سهم بازار این گجت را مستحکم‌تر کرد. اپل نشان داد که می‌توان ساعتی هوشمند ساخت و از آن مهم‌تر، چگونه ساعت هوشمند ساخت.

ایرپاد اپل (۲۰۱۶)
گجت برتر

همانند آیپاد، ایرپاد به سرعت به محبوب‌ترین هدفون کاملا بی‌سیم بازار تبدیل شد. ظاهر جذاب، کارکردهای بی‌نقص نرم‌افزار و جفت شدن ساده و سریع، ایرباد را خیلی سریع در دل و گوش علاقه‌مندان جای داد. اما ایرپاد چندان هم گجت کاملی نبود. سختی‌های تولید و تعویض باتری، عملا بازیافت و استفاده مجدد از آن را به یک کابوس تبدیل کرد. ایرپاد در این زمینه نیز نحوه تفکر ما نسبت به بازیافت محصولات الکترونیکی را تغییر داد.

اما همانند دیگر محصولات اپل، تکنولوژی جدید و فاکتورهایی که مختص به این کمپانی است، به سرعت این ایربادها را به پیش‌فرض هدفون‌های کاملا بی‌سیم تبدیل کرد که در ادامه و با بهبود طراحی و کیفیت صدای آن، ایرپاد پرو خلق شد. شاید در دهه آینده، محصولی این چنینی دیگری معرفی شود، ولی تا آن موقع، ایپاد بر این تخت پادشاهی خواهد نشست.

نینتندو سوییچ (۲۰۱۷)
گجت برتر

هرگاه صحبت از کنسول‌های دستی شود، ناخودآگاه یاد نینتندو می‌افتیم. کتابخانه غنی از بازی‌های قدیمی و آرکید، بازی‌های انحصاری فوق‌العاده و سیستم هیبریدی یاعث شده تا سوییچ به بهترین کنسول دستی برای تجربه بازی تبدیل شود. اما پیش از این نیتندو با معرفی گیم بوی در سال ۱۹۸۹، تعهد خود به دنیای بازی را ثایت کرده بود. ولی با معرفی سوییچ، شاید مهمترین گام را در راستای این تعهد برداشته باشد.

سوییچ طی این دو سال آن قدر محبوب شد که هم توسعه‌دهندگان و هم گیمر‌ها برای عرضه بازی‌های محبوب خود روی پلتفرم سوییچ، لحظه شماری می‌کردند. به همه این‌ها تجربه چندین و چند ساله نینتندو در عرصه گیمینگ و بازی‌سازی را نیز اضافه کنید تا بیش از گذشته به آینده بازی کردن ایمان بیاورید. پس بی ربط نیست که سوییچ یکی از ۱۰ گجت برتر این دهه بدانیم.

کنترلر تطابق‌پذیر ایکس باکس (۲۰۱۸)
گجت برتر

کنترلر تطابق‌پذیر ایکس باکس، برای گیمرهایی ساخته شده که با مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم می‌کنند. تا پیش از معرفی این کنترلر، بسیاری از تجربه بازی‌ها محروم بودند. اما مایکروسافت با همکاری دو سازمان مخصوص و فعال در این زمینه، مهمترین گجت دهه گذشته را تولید کرد. این کنترلر دو دکمه قابل برنامه‌ریزی بزرگ دارد و انواع و اقسام پورت‌ها هم در آن تعبیه شده تا کاربران دستگاه‌های مورد نیاز خود را به آن متصل کنند.

از همه مهم‌تر این است که، بسته‌بندی این کنترلرها هم برای افراد ناتوان، مناسب‌سازی شده تا از همان ابتدا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. در نتیجه به دلیل تاثیر زیادی که این کنترلر بر جامعه گیمرها گذاشته است و احتمالا لبخند رضایت را بر لب‌های بسیاری نشانده، می‌توان لقب تاثیرگذارترین گجت دهه گذشته را به کنترلرهای تطابق‌پذیر ایکس باکس داد و آن را اولین گجت برتر دهه ۲۰۱۰ دانست.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • آیپد,
  • گجت هوشمند,
  • کروم کست,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند image هواوی احتمالاً 23 فروردین‌ماه از خودرو و کامپیوترهای جدید خود رونمایی می‌کند 1403/01/20

هواوی ظاهراً قصد دارد در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه (۱۱ آوریل)‌ از محصولات جدید خود ازجمله خودروی جدید و کامپیوترهای شخصی رونمایی کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 65

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72