خدمات سایت


متن کامل خبر

قیمت تمام شده لوازم خانگی ارتباطی با بنزین ندارد

آرشیو
ابوالقاسم شانه ساز تأکید کرد: بنزین هیچ ارتباطی با قیمت تمام شده لوازم خانگی نداشته و ندارد.
1398/10/15 11:08:54 ق.ظ

پازوکی با اشاره به قیمت تمام شده  لوازم خانگی اظهار داشت: ما متاسفانه جزو توزیع کنندگان لوازم خانگی هستیم یعنی هرجا که بحثی از تخلف و گرانفروشی و مالیات و شهرداری می شود اول به سراغ کسبه می روند.

وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی یک لیست سه ستونه داشتند که به سازمان حمایت، کارخانجات، عمده فروشان و خرده فروشان عرضه می کردند اما هم اکنون کارخانجات داخلی، تولیداتشان را به عده خاصی می فروشند و مبالغی هم که در سامانه ۱۲۴ درج شده فقط مربوط به قیمت سوم یعنی مصرف کننده است.

نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: هر تولیدکننده برای خودش یک نماینده دارد و کالاهای تولیدی خود را فقط به همان نماینده عرضه می کند و بنابراین کاسب دست دوم و سوم باید کالا را به قیمت ستون سوم (مصرف کننده) خریداری کند و با اضافه کردن سود مورد نظر دولت کالا را عرضه کند.

پازوکی افزایش قیمتها را ناشی از اشکال در سیستم توزیع دانست و مطرح کرد: متاسفانه هیج مدیریتی روی این قضیه وجود ندارد. وقتی اصلاح نرخ بنزین باعث افزایش قیمت عرضه مواد اولیه به تولیدکنندگان شده قیمت کالاها هم در بازار افزایش می یابد.

نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی متذکر شد: البته این افزایش قیمت برای مردم محسوس نیست زیرا ما مجبوریم که کالاها را به قیمت لیست سوم بفروشیم.

وی در بخش دیگر اظهارات خود از بازرسی بازرسان اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و نهادهای نظارتی و همچنین بررسی شکایتهای گرانفروشی سخن گفت و افزود: ۹۹ درصد قیمت های مصوب اجرایی نمی شوند که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با بنزین ندارد اما متاسفانه هم اکنون جایگاه تولید و توزیع در صنف ما جابجا شده بطوریکه برخی شرکتهای تولیدی، خودشان اقدام به توزیع کالا می کنند.

به گزارش رادیو گفتگو، پازوکی با اشاره به کمبود کالا در بازار مطرح کرد: اگر کالای قاچاق از سطح عرضه برداشته شود تولیدکننده چگونه می تواند ۱۶۰۰ مغازه لوازم خانگی را تأمین کند؟ بنابراین این افزایش قیمتها ناشی از کمبود کالا نیز هست.

وی همچنین درخصوص عدم درج قیمت روی کالاها گفت: در حال حاضر واردکنندگان لوازم خانگی از چرخه حذف شدند لذا در چنین شرایطی که قیمت مصوبی نداریم امکان درج قیمت روی کالاها هم وجود ندارد.

در ادامه شانه ساز مواد اولیه و انرژی را از جمله مولفه های تعیین کننده قیمت تمام شده کالاها دانست و گفت: بنزین در قیمت تمام شده لوازم خانگی جایگاه چندانی ندارد یعنی با وجود افزایش نرخ بنزین اما هیچ افزایش قیمتی بابت این موضوع در هیچ یک از کارخانجات منظور نشده است.

دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک تأکید کرد: بنزین هیچ ارتباطی با قیمت تمام شده لوازم خانگی نداشته و ندارد.

وی با بیان اینکه سهم انرژی در قیمت تمام شده لوازم خانگی حداکثر یک تا دو درصد است افزود: منظور از انرژی همان گاز و گازوئیل است و بنزین صرفاً مربوط به رفت و آمد کارگران می شود که در مجموع قیمت تمام شده عددی به حساب نمی آید ضمن اینکه با توجه به همکاری صنف ما و رکود لوازم خانگی امکان افزایش قیمت به خاطر بنزین وجود ندارد.

شانه ساز با اشاره به همکاری وزارت صمت با تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر لوازم خانگی به تعداد کافی در کشور تولید می شود و احتیاجی به نظارت نیست و هم اکنون تقاضا قیمتها را تعیین می کند.

دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک با اشاره به ابلاغ دستورالعمل قیمت از سوی سازمان حمایت به تمامی شرکتها بیان کرد: تمامی شرکتها قیمت تمام شده خود را بر اساس این لیست تعیین و حتی زیر قیمت مصوب هم عرضه می کنند
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • لوازم خانگی,
  • قیمت لوازم خانگی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ image قیمت غذاساز پارس خزر چند؟ 1403/01/18

آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت روز انواع غذاساز براساس آخرین قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 63

شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود image شیائومی با پنکه هوشمند خود به استقبال بهار می‌رود 1402/12/13

شیائومی از یک پنکه هوشمند جدید رونمایی کرده که با قابلیت‌های خود می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در ادامه با Xiaomi Mijia Fan آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان image پیچیده‌ترین ساعت در گران‌ترین خودروی جهان 1402/12/12

در مجموع، بیش از ۸۰۰۰ ساعت زمان برای کار توسعه جزئیات چوبی صرف شده است. در حالی که این کار در حال انجام بود، تیم دیگری پنج ماه را صرف مونتاژ پیچیده‌ترین صفحه ساعتی که تا به حال روی یک رولزرویس نصب شده، کرد!

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

لیست قیمت انواع هواپز image لیست قیمت انواع هواپز 1402/12/08

هواپز یکی از لوازم خانگی برقی کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پخت غذا استفاده می‌کند. در این روش ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 77

اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد image اولین کامپیوتر شخصی تاریخ هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شد 1402/12/01

دو کامپیوتر شخصی رومیزی بسیار کمیاب با پردازنده‌ی ۸۰۰۸ اینتل هنگام تمیز کردن یک خانه کشف شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد image تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشور وارد شد 1402/11/23

سایپا که قصد عرضه نسخه هیبرید تویوتا کرولا در بازار تا انتهای امسال را دارد، نمونه‌های اولیه این سدان وارداتی ژاپنی را به ایران آورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 122

بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست image بازگشت اینتل به جایگاه اول؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان نیست 1402/11/09

درآمد سامسونگ در بخش تراشه‌های خود از 70.2 میلیارد دلار در سال 2022 به 43.4 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 171

دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد image دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه ابلاغ شد 1402/11/09

مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه را ابلاغ کرد

امتیاز:
تعداد بازدید: 92