خدمات سایت


متن کامل خبر

کشف قدیمی ترین زیستگاه بشر در ترکیه

آرشیو
در طول تاریخ، انسان همواره به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با گذشته بوده است و باید بدانید که نتیجه تحقیقات باستان شناسان همواره منجر به کشف آثار باستانی بسیار ارزشمند و اطلاعات مهم می شود، در این مقاله قصد داریم منطقه را که به عنوان قدیمی ترین زیستگاه بشر شناخته می شود معرفی کنیم
1398/11/26 11:53:02 ق.ظ

در طول تاریخ، انسان همواره به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با گذشته بوده است و باید بدانید که نتیجه تحقیقات باستان شناسان همواره منجر به کشف آثار باستانی بسیار ارزشمند و اطلاعات مهم می شود، در این مقاله قصد داریم منطقه را که به عنوان قدیمی ترین زیستگاه بشر شناخته می شود معرفی کنیم، توجه داشته باشید که این شهر تاریخی در کشور ترکیه واقع شده است و علاقمندان به تاریخ و گردشگری می توانند به سادگی از آن بازدید کنند، چنانچه به دنبال کسب اطلاعات در این باره هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 


قدیمی ترین زیستگاه بشر

چتل هویوک یکی از مهم ترین شهر ها و آثار باقیمانده از دوره نوسنگی است که در دشت قونیه آناتولی واقع در کشور ترکیه قرار دارد و نتایج تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که این شهر قدیمی نخستین زیستگاه بشر بوده است و انسان ها، اولین تلاش ها برای بقا و زیستن را در این منطقه انجام داده اند!
این منطقه که شاهد آغاز یکجا نشینی بشر بوده است، امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری موجود در کشور ترکیه تبدیل شده و سالانه افراد علاقمند به تاریخ در سفر با تور ترکیه lahzeakhar نسبت به بازدید از این مجموعه اقدام می کنند، جالب است بدانید که این منطقه چتل هویوک بیش از 9000 قدمت دارد.

 


چتل هویک از جاهای دیدنی قونیه


همانطور که پیش تر اشاره کردیم، چتل هویک در دشت قونیه واقع شده است و به همین جهت نیز از جاذبه های گردشگری قونیه به شمار می آید، در صورتیکه به بازدید از این مجموعه بروید با جاذبه های تاریخی بسیار شگفت انگیزی رو به رو خواهید شد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.



ساخت خانه های تاریخی


خانه های بهم چسبیده و بافت شهری که در منطقه چتل هویوک کشف شده است، موجب حیرت و شگفتی باستان شناسان می شود، نکته جالب در رابطه با خانه های باستانی موجود در این منطقه این است که هیچ یک از آن ها در ندارند و ورود به داخل آن ها از طریق دریچه ای که در سقفشان وجود دارد، امکان پذیر است.
شیوه ساخت خانه ها و نحوه قرار گیری آن ها در کنار هم، چتل هویوک را بسیار شبیه به یک دژ محکم کرده است
.
جالب است بدانید که شمایل کلی شهر تاریخی چنل هویک بسیار شبیه به ماسوله می باشد و این شهر دارای 12 سطح ساخت می باشد همچنین لازم به ذکر است که ساختمان های موجود در این شهر به سبب شیوه ساخت آن ها از استحکام بسیار زیادی برخوردارند و قرار گیری خانه ها در دورتادور شهر، دفاع از منطقه را آسان کرده بود، این امر نشان از اهمیت تأمین امنیت در ابتدای شهر نشینی انسان می باشد.


جاذبه های تاریخی چتل هویوک


شهر چتل هویوک، از زمان کشف به عنوان یکی از ارزشمند ترین  جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور ترکیه شناخته شد و سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا اقدام به خرید
turkey tourکرده و در سفر به ترکیه از این مجموعه بازدید به عمل می آورند، اما باید بدانید که داخل این شهر تاریخی بی نظیر مملوء از جاذبه های تاریخی است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.
دیوار های تزئین شده
دیوار خانه های موجود در شهر تاریخی چتل هویوک، به وسیله گچ کاری و رنگ آمیزی تزئین شده اند و این امر با توجه به قدمت بالای مجموعه، سبب شگفتی و حیرت همگان است، لازم به ذکر است که بر روی دیوار های مذکور سکو هایی وجود دارد که در گذشته انسان ها از این سکو ها به عنوان تخت خواب و یا میز استفاده می کردند.



زیارتگاه ها

یکی از جالب ترین کشفیات مورخان در شهر اولین زیستگاه بشر وجود چندین زیارتگاه به صورت پراکنده در اقصی نقاط شهر می باشد.
این زیارتگاه ها ساخت نسبتاً متفاوت تری از خانه ها دارند، تزئینات بیشتر، سردیس های جاموران، جمجمه گاو، وجود پیکره های کوچک اندام مقدس، از مشخصه های بارز این زیارتگاه ها می باشد.


بازدید از چتل هویوک


چنانچه قصد سفر به ترکیه و بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور را دارید، چتل هویوک را فراموش نکنید، بازدید از این شهر باستانی می توانند اطلاعات ارزنده ای در رابطه با سال های شروع شهر نشینی انسان ها کسب خواهید کرد، برای بازدید از این جاذبه تاریخی می توانید از میان تور های ترکیه، تور قونیه را خریداری کرده و به آسانی خود را به این شهر زیبا برسانید و از دیدنی های آن بازدید به عمل آورید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • گردشگری,
  • تور ترکیه,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 181

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 512

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 86

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 228

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 133

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 240

هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش image هتل های نزدیک مرکز خرید پردیس کیش 1402/08/15

مرکز خرید پردیس کیش، مهم ترین مرکز خرید کیش است. مسافران این جزیره در قدم اول برای گشت و گذار در بازارهای کیش، ترجیح می‌دهند این مرکز خرید را انتخاب کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 281

معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک image معرفی انواع محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک 1402/08/13

محصولات پوستی گیاهی و ارگانیک، محصولاتی هستند که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند که فاقد مواد شیمیایی و مضر بوده و برای محیط زیست سازگار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 102

درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ image درآمد یک تدوینگر فیلم چقدر است؟ 1402/07/25

هنر تدوین و تدوینگری یکی از هنرهای سینمایی بسیار جذاب و ایده‌آل است. شما برای پیشرفت و کسب درآمد عالی از این هنر باید قبل از هر چیزی آموزش تدوین فیلم را آغاز کنید و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 396