خدمات سایت


متن کامل خبر

میلیون‌ها کاربر اپل در کانون حملات فیشینگ

آرشیو
گزارش امنیتی برند فیشینگ در سه‌ماهه‌ی آغازین سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که کاربران اپل بیشتر در معرض حملات فیشینگ اطلاعاتی قرار دارند.
1399/01/30 03:22:02 ب.ظ

با بررسی نقشه‌ی دموگرافی مشتریان محصولات اپل آشکار شده است که کاربران محصولات این شرکت بیشتر از دیگر کاربران در معرض حملات فیشینگ قرار دارند.

گزارش امنیتی که اخیرا درباره‌ی برند فیشینگ منتشرشده نشان می‌دهد ۱۰ درصد از تمام حملات برای فیشینگ مرتبط با سرقت اطلاعات اپل‌آی‌دی‌ها بوده است، جایگاه بعدی با میزان ۹ درصد متعلق به نتفلیکس است و جایگاه سوم قطعا متعجب‌تان خواهد کرد. در گزارش Q1 2020 Brand Phishing که بخش تحقیقات شرکت Check Point درباره‌ی فیشینگ منتشر کرده است، یاهو سومین هدف سارقین اطلاعاتی بوده است.

برندهایی که در معرض بیشترین حملات برند فیشینگ قرار می‌گیرند به قرار زیر است: «۱- اپل (۱۰٪ از تمام تلاش‌های مرتبط با فیشینگ بین برندها در سراسر جهان) ۲- نتفلیکس (۹٪) ۳- یاهو (٪) ۴- واتساپ (۶٪) ۵- پی‌پال (۵٪) ۶- چِیس (۵٪) ۷- فیسبوک (۳٪) ۸- مایکروسافت (۳٪) ۹- ای‌بِی (۳٪) ۱۰- آمازون (۱٪)»

این شرکت همچنین در گزارش گفته است باوجود اینکه اکثر حملات فیشینگ در قالب ایمیل و هدایت به وب‌سایت‌های نامعتبر انجام می‌شود، استفاده از اپلیکیشن‌های جعلی نیز درحال گسترش است.

    «در حملات برند فیشینگ، مهاجمان تلاش می‌کنند، وب‌سایت رسمی یک برند شناخته‌شده را با استفاده از نام دامنه‌ی و آدرس تقریبا یکسان و طراحی صفحات کاملا مشابه وب‌سایت اصلی، شبیه‌سازی کنند. هدایت به این وب‌سایت جعلی ممکن است از طریق ارسال لینک در ایمیل افراد یا به‌وسیله‌ی پیامک، با روش تغییر مسیر نشانی وب در حین وبگردی یا اپلیکیشن‌های جعلی انجام شود. وب‌سایت جعلی معمولا یک فرم برای سرقت اطلاعات حساب کاربران، جزئیات حساب بانکی یا دیگر اطلاعات شخصی در خود جای داده است.

    بیشترین حملات فیشینگ با میزان ۵۹٪ از طریق پلتفرم وب‌سایت جعلی انجام شده است و بعد از آن استفاده از پلتفرم موبایل برای اجرای حمله قرار دارد؛ البته، در گزارش پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی جایگاه پلتفرم موبایل در رده‌ی سوم بود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

    در این گزارش صنعت فناوری به‌عنوان صنعتی که بیشترین حملات فیشینگ را متحمل شده است، معرفی می‌شود و بعد از آن بانک‌ها و رسانه‌ها به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار خواهند گرفت. این آمارها گستردگی استفاده از حوزه‌های مصرفی مختلف در دوران پاندمی ویروس کرونای جدید را نشان می‌دهد که در دوران قرنطینه اکثر افراد درحال تقلا برای استفاده از فناوری‌های مرتبط با دورکاری، تغییرات احتمالی در امورمالی و افزایش سرویس‌های استریم برای سرگرمی خانگی هستند.»

مهم‌ترین علتی که کاربران برند اپل هدف بیشترین حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند، ارزش زیاد اطلاعات اپل آیدی در بازار دارک وب است. بنا بر یک گزارش که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اطلاعات اپل آیدی بیشترین ارزش را در میان اطلاعات غیرمالی به‌خود اختصاص داد و با بالاترین قیمت فروخته شد.

به گزارش 9to5Mac بیشتر حملات از سه طریق انجام شده‌اند. این حملات با ارائه‌ی سناریوهای زیر سعی در سرقت اطلاعات کاربران داشته‌اند:

    حساب کاربری اپل شما قفل شده است و باید برای بازگردانی آن اطلاعات خود را تأیید کنید
    ارسال رسید برای خرید یک محصول گران‌قیمت به‌همراه لینک لغو خرید
    پیامی از طرف پشتیبانی شرکت اپل مبنی بر تشخیص مشکلی در مک

بهترین راه مقابله با حملات فیشینگ این است که هر ایمیلی که حاوی لینک است را با حساسیت خاصی بررسی کنید و نسبت به آن دید منفی داشته باشید و آدرس را یا به‌صورت دستی یا از بوکمارک مرورگر وارد کنید.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپل,
  • اپل آی دی,
  • فیشینگ,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 88

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 76

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 82

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 117

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 87