خدمات سایت


متن کامل خبر

مصونیت در برابر کرونا پس از ابتلا به بیماری مدت زیادی باقی نمی‌ماند

آرشیو
ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است که تحقیقات زیادی درباره آن صورت می‌گیرد. بر اساس پژوهشی جدید، واکنش سیستم ایمنی بدن که باعث مصونیت افراد در برابر کرونا پس از درمان می‌شود...
1399/03/31 10:58:55 ق.ظ


ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است که تحقیقات زیادی درباره آن صورت می‌گیرد. بر اساس پژوهشی جدید، واکنش سیستم ایمنی بدن که باعث مصونیت افراد در برابر کرونا پس از درمان می‌شود، تنها پس از ۲ تا ۳ ماه ضعیف می‌شود، مخصوصا اگر فرد مبتلا علائمی نداشته باشد.

با وجود این یافته، هنوز نمی‌توان گفت که میزان مصونیت در برابر کرونا برای تمام افراد یکسان است و اینکه ضعیف شدن پاسخ سیستم ایمنی بدن به معنای ابتلای مجدد آن‌ها به بیماری خواهد بود. در حالت کلی هنوز ناشناخته‌های زیادی پیرامون کووید-۱۹ وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزان مصونیت بدن در برابر آن و افرادی که بیشترین مقاومت را از خود نشان می‌دهند، اشاره کرد.

با وجود چنین مواردی، محققان پژوهش جدید که در ژورنال «Nature Medicine» به چاپ رسیده، ادعا کرده‌اند که به میزان کافی مدارک برای افزایش نگرانی‌ها دست پیدا کرده‌اند. دانشمندان چینی پیشنهاد کرده‌اند تا زمانی که اطلاعات کافی درباره مصونیت بدن وجود ندارد، فاصله اجتماعی و سایر اقدامات پیشگیرانه ادامه پیدا کنند. در این مقاله عنوان شده:

    «قدرت و مدت زمان مصونیت پس از ابتلا به کرونا، مسائل اساسی برای «سپر مصونیت» و تصمیم‌گیری درباره چگونگی و زمان کاهش محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است.»

در این تحقیق دانشمندان واکنش سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا را پس از بهبود و همچنین ۲ تا ۳ ماه بعد مورد بررسی قرار دادند که در میان آن‌ها، افراد بدون علائم این بیماری نیز حضور داشتند. در این پژوهش افراد کمی حضور داشتند، ۳۷ بیمار بدون علائم که البته یکی از اولین تحقیقات در این زمینه محسوب می‌شود. هیچ‌کدام از این افراد علائمی نداشته‌اند اما نیمی از آن‌ها با ناهنجاری‌‌های ریوی مواجه شده بودند.



در این پژوهش مشخص شده که افراد بدون علائم نسبت به سایر بیماران، مدت زمان بیشتری مواد ژنتیکی ویروس را در بدن خود نگهداری می‌کنند، با این حال همچنان بطور دقیق نمی‌دانیم که این افراد می‌توانند برای مدت زمان بیشتری ناقل باشند یا خیر.

محققان ۳ تا ۴ هفته پس از ابتلای این افراد به بیماری، آنتی‌بادی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد افراد بدون علائم نسبت به بیماران دیگر سطح آنتی‌بادی کمتری دارند. علاوه بر این، آن‌ها سیگنال‌های التهابی ایمنی کمتری نیز داشتند. پژوهشگران ۸ هفته پس از مرخص شدن افراد از بیمارستان دوباره سطح آنتی‌بادی را بررسی کردند که مشخص شد با کاهش شدیدی روبه‌رو شده‌اند.

۴۰ درصد افراد بدون علائم فاقد یک نوع از آنتی‌بادی، «IgG» بودند و ۱۳ درصد سایر بیماران نیز با چنین موضوعی مواجه شده‌‌اند. برای مقایسه باید بگوییم بیمارانی که در گذشته به انواع دیگر بیماری‌های ناشی از خانواده ویروس کرونا مبتلا شده بودند تا بیش از دو سال سطح پایدار IgG داشته‌اند.

مهم‌ترین پادتن‌ها برای مبارزه با کرونا، «آنتی‌بادی‌های خنثی کننده» نام دارند. این پادتن در تمام بیماران پس از ۸ هفته وجود داشته اما میزان آن در بیماران بدون علائم به میزان ۸۱ درصد و در سایر بیماران به میزان ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود این مقاله همچنان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد چرا که پژوهش دیگری نشان داده که حتی سطح پایین آنتی‌بادی خنثی‌کننده نیز می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 169

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148