خدمات سایت


متن کامل خبر

سامانه بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین دورکار کسب‌وکارهای مجازی راه‌اندازی شد

آرشیو
موضوع بیمه افراد در فضای دورکار به بخش‌نامه‌ای برای سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد و تا امروز اجرای این بخش‌نامه زمان برده است.
1399/04/15 10:28:58 ق.ظ



موضوع بیمه افراد در فضای دورکار به بخش‌نامه‌ای برای سال ۱۳۹۷ برمی‌گردد و تا امروز اجرای این بخش‌نامه زمان برده است. قرار بود که این موضوع در سال گذشته عملیاتی شود اما ویروس کرونا باعث شد تا کمی تاخیر در اجرای نهایی پیش بیاید. از این سامانه در نهایت در نشستی خبری مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی رونمایی شد.

به گفته عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، «رضا الفت نسب» با راه‌اندازی این سامانه افرادی که با کسب‌وکارهای مجازی به صورت غیراستخدامی کار می‌کنند و از آنها دستمزدی نمی‌گیرند، می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. او می‌گوید در حال حاضر در بخش وبسایت کسب‌وکار معرف و در مرحله اول؛ فقط کسب‌وکارهای که عضو اتحادیه هستند یعنی حدود ۱۷۰۰ مورد را مشمول این طرح کرده‌اند، هرچند در مراحل بعدی سایر کسب‌وکارها نیز به این موضوع اضافه خواهند شد: «افراد در همه نقاط کشور می‌توانند بعد از تاییدیه آنلاین اتحادیه، نامه صادر شده برای تایید به جریان افتادن خدمات تامین اجتماعی را دریافت می‌کند و می‌تواند با در دست داشتن این برگه، به شعبه‌ای که خودش تعیین کرده مراجعه کند و مشمول این بیمه شود.»

ثبت نام برای درخواست بیمه تامین اجتماعی از وبسایت اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی مراحل پیچیده‌ای ندارد و سعی شده تا به راحت‌ترین شکل ممکن این کار شدنی باشد. «ابراهیم شهابی» رییس اداره تعمیم بیمه های تامین اجتماعی درباره مراحل ثبت نام در این سامانه و مراحل آن می‌گوید: «بعد از اینکه افراد به سازمان بیمه تامین اجتماعی معرفی می‌شوند در واقع وارد پروسه‌ای می‌شوند که چرخ این ماجرا به جریان بیفتد. آنها با معرفی نامه و تاییدیه‌ای که از اتحادیه دریافت می‌کنند؛ کارشناسان ما یک احراز شرایط اولیه از شخص می‌گیرند.»

به گفته شهابی بعد از بررسی شرایطی چون سن و کار فرد، افراد برای گرفتن شماره بیمه و استارت بیمه‌پردازی معرفی می‌شوند و در نهایت به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می‌شوند و با انجام معاینات، احراز شرایط به مرحله نهایی خواهد رسید.

او می‌گوید شرط سنی برای ورود به این سیستم وجود دارد و حداکثر سن افراد باید ۵۰ ساله باشد، هرچند او تاکید می‌کند اگر افراد سابقه بیمه داشته باشند، تعداد آن سالهای بیمه روی این سن می‌تواند اضافه شود: «به طور مثال افرادی که سه سال بیمه برایشان رد شده می‌توانند در سن ۵۳ سالگی نیز وارد سیستم شوند.»

شهابی می‌گوید نرخ حق بیمه در حال حاضر ۲۷ درصد در نظر گرفت شده و مبنای پرداخت آن حداقل ۱.۲ درصد پرداختی سال ۹۹ مصوب شورای عالی کار است، هرچند افراد می‌توانند به خواست خودشان رقم بیشتری پرداخت کنند تا از مزایای بیشتری در آينده بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار شوند: «در واقع رقم پرداختی افراد بین ۱.۲ حداقل یا حداکثر دستمزد می‌چرخد.»

ذکر این نکته گفتنیست این گروه از افراد چون فاقد مزد بگیری از کارفرما هستند و مرجع مربوطه در این میان در واقع یک کارگزار است که آنها را معرفی می‌کند، این افراد مشمول قانون کار نیستند و مزایای بیمه بیکاری را دریافت نخواهند کرد:

«هرچند مزایای دیگری در این نوع بیمه در نظر گرفته شده که آن پرداخت فرانشیز کمتر و پرداخت سرانه درمان کمتر و دیگر موارد است. ناگفته نماند کلیه حمایتهای مقرر در قانون تأمین اجتماعی به استثنای بند «ج» (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری) با رعایت مقررات مربوطه و تغییرات بعدی به این گروه از متقاضیان ارائه خواهد شد: «بیمه شدگان مربوطه در صورت تمایل می توانند درهر مرحله نسبت به قطع بیمه پردازی بیمه های توافقی و ادامه پرداخت حق بیمه حسب ضوابط مقرر در چارچوب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری و … اقدام نمایند.»

در پایان این رونمایی الفت نسب در پاسخ به سوال، آیا تخفیفی برای پرداخت حق بیمه‌ها در نظر گرفته شده یا خیر، ضمن اعلام این نکته که آنها نتوانستند سوبسیدی در این طرح از سازمان تامین اجتماعی بگیرند، ابراز امیدواری کرد تا پرداخت حق بیمه‌ها برای این افراد با کمک خود شرکت‌ها کمتر شود: «شاید خود شرکت‌ها بتوانند به نیروهایی که با آنها همکاری بهتری دارند در این زمینه کمک کنند و درصدی از پرداختی حق بیمه آنها را تقبل کنند. مبلغ حق بیمه برای افراد تقریبا رقمی معادل ۶۳۰ هزار تومان خواهد بود که در این شرایط کمی بالا به نظر می‌رسد و با مساعدت شرکت‌ها می‌توان پرداخت این رقم را آسان‌تر کرد.»
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • بیمه تامین اجتماعی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 140

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 335

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 325

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 369

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 336

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207