خدمات سایت


متن کامل خبر

هراس از موج دوم کرونا در چین؛ ثبت بالاترین آمار ابتلای روزانه در سه ماه اخیر

آرشیو
ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان در حال قربانی گرفتن است و روزانه افراد زیادی به این ویروس مرگبار مبتلا می‌شوند.
1399/05/06 03:55:11 ب.ظ

چین اخیرا بالاترین شمار مبتلایان روزانه را از ماه آوریل تا به امروز ثبت کرده که ترس از موج دوم شیوع کرونا در استان‌های مختلف این کشور را در پی داشته است.



تنها در یک روز، ۶۱ فرد جدید در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که البته آن‌ها در سه منطقه مختلف سکونت داشته‌اند. ۴۱ نفر آن‌ها در منطقه شمال غربی «سین‌کیانگ» ساکن بوده‌اند. به گزارش گاردین، سایر افراد در استان‌های «لیائونینگ» و «جی‌لین» به این بیماری مبتلا شده‌اند.

با شروع موج دوم شیوع کرونا در کشور چین، این کشور شروع به تست گسترده ساکنان شهر «اورومچی» کرد تا افرادی که در گذشته به اشتباه سالم شناخته شده بودند نیز دوباره مورد بررسی قرار بگیرند. اوایل ماه جاری میلادی تقریبا ۶۵ درصد ساکنان مورد تست کرونا قرار گرفتند.

در حال حاضر دانشمندان منشا ابتلای افراد به کرونا در استان سین‌کیانگ را شناسایی نکرده‌اند و تا به امروز ۱۷۸ نفر در این استان به این بیماری مبتلا شده‌اند. ابتلای افراد در جی‌لین تنها چند روز پس از اتمام تور رئیس جمهور چین، «شی چی پینگ» در این استان از سوی مقامات اعلام می‌شود.

چین تنها کشوری نیست که با افزایش شمار مبتلایان به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، استرالیا نیز با ثبت ۵۳۲ مورد ابتلا به کرونا، به رکورد جدیدی دست پیدا کرده و ۶ نفر اخیرا جان خود را در این کشور از دست داده‌اند. هند نیز یک رکورد جدید به ثبت رسانده و بیش از ۵۰ هزار نفر در یک روز در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند تا شمار بیماران از مرز ۱.۴ میلیون نفر عبور کند.

در کشورمان نیز شمار مبتلایان و قربانیان کرونا روند صعودی به خود گرفته و تقریبا هر روز بیش از ۲۰۰ نفر در ایران جان خود را از دست می‌دهند. تا به امروز در جهان بیش از ۱۶.۴ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۶۵۲ هزار نفر نیز قربانی آن شده‌اند، البته موج دوم شیوع کرونا تعداد قربانیان را در جهان افزایش خواهد داد.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • چین,
  • کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 69

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 147

مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد image مطالعه جدید: کمبود خواب مداوم با بروز زودرس علائم افسردگی ارتباط دارد 1402/08/02

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد علائم ابتلا به افسردگی در افرادی که به‌صورت مداوم شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، زودتر خود را نشان می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 175