خدمات سایت


متن کامل خبر

وسترن دیجیتال درایوهای ArmorLock با قابلیت رمزگشایی با بلوتوث معرفی کرد

آرشیو
وسترن دیجیتال درایوهای ذخیره‌سازی اطلاعات G-Technology ArmorLock را عرضه کرد. محصول جدید با برخورداری از فناوری رمزگشایی بلوتوثی از امنیت و سرعت بالایی برخوردار است.
1399/06/15 10:47:52 ق.ظ

 امنیت داده برای بسیاری از شرکت‌ها و تمامی مصرف‌کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. درایو‌های ذخیره‌سازی‌ اطلاعات معمولا برای رمزگشایی دستگاه از روش‌های ورود رمز با کیبورد سخت‌افزاری، اپلیکیشن نرم‌افزاری سیستم میزبان، روش‌های احراز هویت بیومتریک مانند خواندن اثر انگشت توسط سیستم استفاده می‌کنند. به‌عنوان نمونه‌ای از حافظه‌های SSD که از روش رمزگشایی بیومتریک استفاده می‌کند می‌توان به T7 Touch اشاره کرد که به حسگر اثر انگشت مجهز است و سامسونگ اوایل سال جاری میلادی آن را عرضه کرده است.



برخی از سازندگان دروایو‌ها نیز برای رمزگشایی دستگاه به‌جای روش‌های پیچیده مانند استفاده از کیبورد یا بیومتریک از روش رمزگشایی با اپلیکیشن استفاده می‌کنند. HDD و SSDهای SecureDrive BT از اپلیکیشن DataLock BT و فلش درایو‌های شرکت iStorage با نام datAshur BT از اپلیکیشنی به همین نام برای رمزگشایی فلش درایو استفاده می‌کند.

روز گذشته، وسترن دیجیتال محصول جدیدش را با نام کامل G-Technology ArmorLock-encrypted NVMe SSD عرضه کرد که با اتصال بلوتوث به اپلیکیشن موبایلی، رمزگشایی ایمن‌تری دراختیار کاربر قرار می‌دهد. گوشی‌های هوشمند به ابزار ضروری زندگی روزمره‌ی افراد تبدیل شده‌اند و می‌توانند در رمزگشایی درایوها نیز کاربردی باشند.
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ArmorLock، توسط شرکت زیر مجموعه‌ی G-Technology عرضه شد و اولین محصول وسترن دیجیتال است که برای رمزگشایی از فناوری بلوتوث کم‌مصرف (BLE) استفاده می‌کند. بنابراین، درصورت سرقت یا گم‌شدن درایو، افراد برای دسترسی به اطلاعات درایو به گوشی هوشمند یا سیستمان نیاز خواهند داشت.

به گفته‌ی کریستینا گارزا، مدیر ارشد بازاریابی محصولات شرکت G-Technology، این روش رمزگشایی بیشتر صنعت سرگرمی و رسانه را مورد هدف قرار داده است. ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری امن داده‌ها اهمیت زیادی برای صنعت سرگرمی دارد و فاش‌شدن ویدئو یا سرقت محتوا برای این صنعت مشکلاتی را ایجاد می‌کند. محصول جدید می‌تواند راهکاری برای به‌اشتراک‌گذاری امن اطلاعات برای سردبیران و تولیدکنندگان محتوا در حوزه‌ی رسانه باشد.




درباره ویژگی‌های حافظه‌ی ذخیره‌سازی جدید شرکت G-Technology می‌توان به مقاومت در برابر آب و گردوغبار و سقوط از ارتفاع ۳ متری اشاره کرد. محصول جدید از استاندارد IP67 بهره می‌برد و مقاوت فشاری ۱۰۰۰ پوند دارد. در حال ‌حاضر، Amorlock ظرفیت حافظه‌ی ۲ ترابایت دارد. طراحی حرارتی محصول جدید شرکت وسترن دیجیتال و پورت SuperSpeed USB 10Gbps امکان خواندن و نوشتن اطلاعات را با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برای مدت طولانی فراهم می‌کند و بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه نیز مانع از داغ‌شدن دستگاه می‌شود. این سرعت در محصولات استودیویی و تولید محتوا در بازار G-Technology به‌چشم می‌خورد. درایوهای NVMe از الگوریتم رمزنگاری AES-XTS ۲۵۶ بیتی بهره‌ می‌برند.

روش‌های سنتی محافظت از اطلاعات درایو‌های حمل‌شدنی آسان نبودند و روند استفاده از درایو را در سیستم‌های مختلف کُند می‌کردند؛ اما ArmorLock با استفاده از اپلیکیشن‌های دستکتاپ یا موبایل، استفاده از درایوهای رمزگذاری‌شده را تسهیل می‌بخشد.

همان‌طور که گفته شد، درایو جدید وسترن دیجیتال با استفاده از بلوتوث، فرایند رمزگشایی را ساده‌تر و ایمن‌تر کرده است و اپلیکیشن رمزگشایی ArmorLock با بلوتوث به درایو متصل می‌شود و پس از رمزگشایی، امکان استفاده از درایو را فراهم می‌کند. درواقع، روش جدید امکان رمزگشایی را بدون ورود رمز و اطلاعات و با استفاده از اپلیکیشن و کلید public فراهم می‌کند. شرکت سازنده برای جلوگیری از آسیب‌پذیری بلوتوث‌ و امنیت اتصال، از روش اتصال یکپارچه مشابه با ایرپادهای اپل استفاده کرده است و اتصال به‌صورت دستی انجام نمی‌شود.

پیش از استفاده از ArmorLock، هر درایو باید در سیستم تأیید ‌شود و با یک کلید public از اپلیکیشن موبایلی به سیستم درایو رمزگشایی می‌شود. امکان مدیریت و تأیید چندین درایو از اپلیکیشن موبایلی وجود دارد و می‌توان از راه‌ دور دسترسی افراد به درایو را مدیریت یا دستگاه را رمزگشایی کرد. با استفاده از اپلیکیشن موبایلی، درایوها خودشان به‌صورت ایمن فرمت و پاک می‌شوند. ناگفته نماند درایوها GPS ندارند؛ اما اپلیکیشن می‌تواند با استفاده از اطلاعات مکانی موبایل و کامپیوتر، مکان قبلی که درایو در آنجا استفاده شده را نشان دهد. این گزینه برای کاربر اختیاری است.
درایو ArmorLock به ارتباط ابری نیاز ندارد و موبایل یا سیستم در فرایند رمزگشایی برای درایو Air gap می‌شوند.

در عرضه‌ی اولیه‌، امکان استفاده از درایو ArmorLock برای سیستم‌عامل‌های iOS و macOS فراهم شده است و مشخص نیست چه زمانی برای کاربران ویندوز و اندروید عرضه شود. البته درصورتی‌که گوشی آیفون دارید، می‌توانید درایو را در سیستم‌عامل ویندوز رمزگشایی کنید.

حافظه‌های NVMe SSD ArmorLock برای تولیدکنندگان محتوا، استودیوها، شاغلان و مدیران IT در صنایع مالی، حقوقی، سلامت و دولتی می‌تواند کاربر زیادی داشته باشد. برخی از مشاغل یادشده به گواهینامه‌ی امنیتی FIPS نیاز دارند که می‌تواند روی افزایش قیمت محصول تأثیر بگذارد. شرکت سازنده اعلام کرد که درایوهای جدیدش را با گواهینامه‌ی FIPS برای متقاضیان می‌سازد. قیمت فعلی محصول جدید ۶۰۰ دلار است که نسبت به رقبایش قیمت کمتری دارد.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • وسترن دیجیتال,
  • ArmorLock,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ image اندروید ۱۵ از دسترسی اپراتورها به لوکیشن گوشی جلوگیری می‌کند؟ 1403/01/09

به‌لطف سیستم جدید اندروید ۱۵، احتمالاً جلوگیری از دسترسی اپراتورها به موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند image تعداد کاربران هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌زودی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می‌کند 1403/01/09

هوش مصنوعی سامسونگ تنها برای مدل‌های منتخب عرضه می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4

ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد image ریش‌تراش ارزان ۲۰۲۴ شیائومی با قابلیت‌های هوشمند معرفی شد 1403/01/09

شیائومی از ریش‌تراش مقرون‌به‌صرفه‌ی Mijia S200 با قابلیت‌های هوشمند و موتور قدرتمند رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7

چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد image چین پردازنده‌های اینتل و AMD را در کامپیوترهای دولتی ممنوع کرد 1403/01/05

چین دستورالعمل ممنوعیت استفاده از پردازنده‌های اینتل و AMD در کامپیوترهای دولتی را صادر کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد image آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد 1402/12/27

لپ‌تاپ مجیک‌بوک ۲۰۲۴ آنر از رم مدرن ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 84

لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود image لینکدین به استقبال «بازی‌های درون‌برنامه‌ای» می‌رود 1402/12/27

لینکدین برای افزایش کاربران و بهینه‌سازی فضای شغلی پلتفرم خود، به‌سراغ بازی‌های درون‌برنامه‌ای می‌رود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 image نقشه راه اپل افشا شد؛ عرضه عینک واقعیت افزوده و آیپد تاشو در سال 2027 1402/12/27

احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل در کنار یک آیپد 20 اینچی تاشو در سال 2027 از راه برسد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 75

تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد image تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه 21H2 ویندوز ۱۰ اعلام شد 1402/12/23

اگر همچنان از نسخه‌ی 21H2 ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود سیستم‌عامل خود را به نسخه‌های جدیدتر ارتقاء دهید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 81

اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد image اپل پلتفرم تبلیغاتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌سازد 1402/12/22

اپل برای ساخت تبلیغات در بخش‌های متنوعی از اپ‌ استور، از هوش مصنوعی کمک خواهد گرفت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 113

اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود image اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالاً از تراشه A18 Pro اپل قوی‌تر خواهد بود 1402/12/22

به‌نظر می‌رسد تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 از قدرت بالایی برخوردار باشد و حتی از A18 Pro اپل بهتر عمل کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 85