خدمات سایت


متن کامل خبر

جهش ویروس کرونا آن را مسری‌تر از گذشته کرده است

آرشیو
از چندین ماه پیش کرونا تبدیل به بزرگترین بحران بشر شده و تحقیقات زیادی درباره آن صورت گرفته. در یک پژوهش جدید، جزئیاتی درباره جهش این ویروس منتشر شده که آن را مسری‌تر از گذشته می‌کند.
1399/07/05 11:09:12 ق.ظ

محققان در بیمارستان «متودیست» هیوستون بیش از ۵۰۰۰ نمونه ویروس کرونا از بیماران در این شهر را توالی‌یابی کردند که اکثر آن‌ها به نوع «D614G» مبتلا شده بودند. پژوهشگران هنوز موفق به چاپ این مقاله خود نشده‌اند، اما یافته‌های خود را در یک نمونه از پیش چاپ شده منتشر کرده‌اند.

یکی از موارد جالب در این پژوهش، انتشار جزئیاتی درباره جهش D614G است که در گذشته مقامات بهداشتی در کشورهای آسیایی موفق به کشف آن شده بودند و متخصصان در ایالات متحده آمریکا مانند دکتر «آنتونی فاوچی» نیز به آن اشاره داشتند.



طبق تحقیقات گذشته، این نسخه از ویروس کرونا نسبت به گذشته مسری‌تر است، با این حال کشنده‌تر از قبل محسوب نمی‌شود. یک ویروس در چرخه حیات خود چندین بار جهش پیدا می‌کند و این احتمال وجود دارد که عوامل دیگری باعث افزایش سرعت انتقال کرونا شده باشد.

به گفته محققان، نتیجه پژوهش جدید نشان می‌دهد که این ویروس قدرتمندتر و سریعتر از گذشته خود را با جمعیت سازگار می‌کند و احتمالا روی نحوه کنترل این بیماری تاثیر می‌گذارد. این احتمال وجود دارد که ویروس نسبت به تلاش‌های دانشمندان برای نابودی آن، از خود واکنش نشان دهد.

در پژوهش جدید محققان نحوه تاثیر کرونا روی افراد را با تحلیل اطلاعاتی ژنتیکی توضیح داده‌اند. ویروس در زمان‌های مختلفی به هیوستون رسیده و ۷۱ درصد از افراد به نوع D614G مبتلا شده‌اند. تحقیقی در گذشته در بریتانیا نیز به این موضوع اشاره داشت که D614G مسری‌تر از نوع اصلی کرونا است.

در حال حاضر بسیاری از کشورها فاصله‌گذاری اجتماعی را قدم مهمی برای مبارزه با این بیماری درنظر گرفته‌اند و اغلب مردم در جهان از ماسک استفاده می‌کنند، با این حال هنوز نمی‌توان با اطمینان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از ماسک باعث جهش ویروس کرونا شده، شاید تنها با یک تصادف ژنتیکی روبه‌رو هستیم.

بر اساس پژوهش‌های انجام شده، نوع D614G کرونا کارآمدتر از گذشته به سلول انسان وصل می‌شود که شانس آن برای ورود به سلول و همچنین تکثیر را افزایش می‌دهد. در همین راستا افرادی که به این نوع مبتلا می‌شوند، احتمالا بیش از سایرین در سرفه یا عطسه خود دارای ویروس کرونا خواهند بود.

پژوهشگران به مقامات درباره جهش و توالی‌یابی ژنتیکی کرونا هشدار می‌دهند. این احتمال وجود دارد که جهش‌های گسترده کرونا باعث شود با یک ویروس شبیه به آنفولانزا روبه‌رو شویم و واکسن تاثیر مقطعی و محدود روی کنترل آن داشته باشد. با وجود چنین نگرانی، هنوز دلایل محکمی برای آن وجود ندارد و D614G اولین جهش این ویروس پس از چندین ماه محسوب می‌شود و شاید تاثیری روی کارآمدی واکسن نداشته باشد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ویروس کرونا,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 169

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201

فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! image فضانورد ایرانی در میان زمین و فضا، کیف ابزار خود را گم کرد! 1402/08/14

کیف ابزار یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا در جریان یک راهپیمایی در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، گم شد. البته فضانوردان با چنین اتفاقاتی چندان بیگانه نیستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 148