خدمات سایت


متن کامل خبر

مشخصات پردازنده‌های Tiger Lake-H و Alder Lake اینتل فاش شد

آرشیو
اینتل در گذشته نه چندان دور از پردازنده‌های تایگر لیک رونمایی کرد، با این حال این کمپانی قصد دارد پردازنده‌های Tiger Lake-H را نیز وارد بازار کند که اخیرا مشخصات آن‌ها فاش شده است.
1399/07/14 12:14:39 ب.ظ

طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند، پردازنده‌های Tiger Lake-H با توان حرارتی ۳۵ و ۴۵ وات از راه می‌رسند و حداکثر از ۸ هسته «Willow Cove» بهره می‌برند. اینتل این تراشه‌ها را مانند نسل یازدهم پردازنده‌های خود با فرایند ۱۰ نانومتری به تولید می‌رساند.

گرافیک مجتمع این پردازنده‌ها دارای ۳۲ واحد اجرایی (EU) خواهد بود و می‌تواند ویدیوهای 8K پخش کنند. این پردازنده‌ها از ۱۲۸ گیگابایت رم از نوع DDR4-3200 و رابط PCI Express 4.0 پشتیبانی خواهند کرد.



این کمپانی در آینده علاوه بر پردازنده‌های Tiger Lake-H، از تراشه‌های Alder Lake نیز رونمایی خواهد کرد. این پردازنده‌ها به دنبال خانواده LakeField وارد بازار می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به Core i5-L16G7 مورد استفاده در نسخه وای فای گلکسی بوک اس سامسونگ اشاره کرد. اینتل قصد دارد پردازنده‌های Alder Lake-S و Alder Lake-P را وارد بازار کند.

پردازنده Alder Lake-S در بالاترین نسخه به ۸ هسته «Golden Cove» مجهز می‌شود که نسخه جدید هسته‌های پردازشی Willow Cove است. انتظار می‌رود این پردازنده در بالاترین مدل دارای توان حرارتی ۱۲۵ وات باشد و همچنین از گرافیک مجتمع با ۳۲ واحد اجرایی بهره ببرد. این احتمال وجود دارد در برخی نسخه‌ها شاهد استفاده از گرافیک Xe نیز باشیم.

پردازنده Alder Lake-P به ۶ هسته Golden Cove مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ها که برای لپ‌تاپ‌ها توسعه پیدا می‌کنند، از ۹۶ واحد اجرایی بهره می‌برند که انتظار می‌رود قدرت بالایی در اختیار کاربران قرار دهد.

علاوه بر معماری CPU، انتظار می‌رود این پردازنده‌ها از نسل پنجم رابط PCI Express پشتیبانی کنند و شامل فناوری‌های دیگر نیز باشند. برای مثال پردازنده‌های Alder Lake-S به لطف کنترلر تاندربولت «Maple Ridge 8000» قادر به پشتیبانی از تاندربولت ۴ خواهند بود. GPU مورد استفاده در این پردازنده‌ها از فناوری‌های «Gaussian» و «Neural Accelerator 3.0» پشتیبانی خواهند کرد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • پردازنده,
  • Tiger Lake-H,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 49

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38