خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای خرید قرص ماشین ظرفشویی

آرشیو
امروزه با توجه به مشغله های کاری زیاد و کمبود زمان برای انجام امور خانه داری، بیشتر افراد ترجیح می دهند انجام کارهای روزمره مانند شستن ظروف و البسه را به ماشین ها بسپارند. از این رو یکی از لوازم خانگی رایج در هر خانه ای ماشین ظرفشویی است. به منظور ...
1399/07/28 01:38:15 ب.ظ

امروزه با توجه به مشغله های کاری زیاد و کمبود زمان برای انجام امور خانه داری، بیشتر افراد ترجیح می دهند انجام کارهای روزمره مانند شستن ظروف و البسه را به ماشین ها بسپارند. از این رو یکی از لوازم خانگی رایج در هر خانه ای ماشین ظرفشویی است. به منظور استفاده درست و بهینه از این دستگاه باید نکات اولیه در مورد استفاده از این دستگاه را بشناسیم.


یکی از مهم ترین موارد در استفاده از ماشین ظرفشویی انتخاب شوینده مناسب است که علاوه بر محافظت از دستگاه، عمل شستشوی ظروف را با بهترین کیفیت انجام دهد. رایج ترین مواد شوینده مورد استفاده در ماشین ظرف شویی شامل قرص و ترکیب پودر-مایع(روغن جلادهنده)-نمک هستند. در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب و خرید قرص مناسب ماشین ظرفشویی راهنمایی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

دلایل انتخاب قرص به عنوان شوینده به جای پودر-مایع-نمک

  • صرفه اقتصادی: قیمت قرص ها نسبت به سایر انواع شوینده های ماشین ظرفشویی بالاتر است، با این حال استفاده از قرص ها به صرفه تر است. چرا که در هر بار شستشو مقدار مشخصی شوینده وارد دستگاه شده و از هدر رفتن آن جلوگیری می شود. از طرفی برخی قرص ها را می توان نصف کرده و چنانچه تعداد ظروف کم است از نصف قرص در دستگاه استفاده کنید.
  • مصرف بهینه آب: قرص های ظرفشویی به راحتی در آب حل شده و کف کنترل شده ای هم دارند به همین دلیل برای باز شدن قرص و آبکشی ظروف آب زیادی مصرف نمی شود.
  • حفظ سلامت ماشین ظرفشویی: هنگام استفاده از پودر-مایع-نمک ظرفشویی کف فراوانی تولید می شود که به مرور زمان باعث اختلال در حسگرهای تشخیص کف دستگاه خواهد شد. این موضوع سبب داغ شدن دستگاه و در نهایت کاهش عمر مفید ماشین ظرفشویی خواهد شد. اما قرص های ظرفشویی با کمترین کف بهترین کارایی را دارند و به حفظ سلامت دستگاه کمک می کنند.
  • قدرت پاک کنندگی بالا: قرص های ظرفشویی سرسخت ترین لکه های چسبیده روی ظروف را به خوبی پاک کرده و علاوه بر تمیز کردن فوق العاده ظروف خود ماشین ظرفشویی را نیز چربی زدایی کرده و تمیز می کنند.
  • محافظت از ظروف: قرص های ماشین ظرفشویی علاوه بر خاصیت شویندگی که در ترکیب پودر-مایع-نمک وجود دارد، مزایای دیگری مانند محافظت از ظروف شیشه ای، جرمگیری و لکه بری قوی را نیز دارا هستند.

قرص ماشین ظرفشویی را از کجا خریداری کنیم؟

بوش سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی بوش در تهران، فروشگاه بوش سرویس به آدرس https://bosch-services.com/shop/ را برای راحتی مشتریان خود راه اندازی کرده است که به صورت تخصصی محصولات جانبی انواع لوازم خانگی را به فروش می رساند. از مزیت های این فروشگاه می توان به ضمانت اصل بودن تمامی محصولات، امکان عودت محصول، نماد اعتماد الکترونیکی، ارسال فوری با پیک در تهران، ارسال به سراسر کشور و پشتیبانی تلفنی اشاره کرد.

برای خرید انواع قرص ماشین ظرفشویی از این فروشگاه به لینک زیر مراجعه کنید:

https://bosch-services.com/shop/product-tag/%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c/


هنگام خرید چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

1 - نوع قرص ماشین ظرفشویی

انواع قرص های ماشین ظرفشویی با ویژگی های خاص را می توان در بازار پیدا کرد. همه قرص های ظرفشویی آنزیم های مختلفی از نوع پروتئاز و آمیلاز دارند که پروتئین ها و کربوهیدرات ها را حل کرده و قدرت پاک کنندگی آن ها را افزایش می دهد. غیر از این آنزیم ها هر یک از انواع قرص ها ترکیبات موثر دیگری نیز در ساختار خود دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. شما بر حسب نیاز خود و انتظاری که از شوینده دارید می توانید یکی از انواع قرص را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی انواع قرص های موجود در بازار پرداخته ایم:

  • قرص های کلاسیک

قرص های کلاسیک اولین و قدیمی ترین نوع قرص های ظرفشویی هستند. این قرص ها شستشو و تمیز کردن ظروف را به خوبی انجام می دهند اما چون فاقد نمک و روغن جلا دهنده هستند باید در کنار استفاده از این قرص ها از نمک مخصوص (برای کاهش سختی و رسوبات آهکی آب) و مایع جلا دهنده (برای درخشندگی ظروف) استفاده شود. این قرص ها مناسب مناطقی هستند که آب سختی کمی دارد.

  • قرص های کوانتوم

نوع دیگر قرص های ظرفشویی موجود در بازار قرص کوانتوم است. قدرت لکه بری این قرص ها فوق العاده است و سخت ترین لکه ها، حتی لکه های چسبیده و خشک شده روی ظروف را کاملا از بین می برد. این محصول سطح ظروف شیشه ای و کریستال ها را شفاف و درخشان کرده و لکه آب روی آن ها به جای نمی گذارد. از دیگر ویژگی های قرص کوانتوم خاصیت جرم زدایی آن است باعث می شود جرم و رسوبات داخل دستگاه کاملا پاک شود. پوسته ژله ای قرص های کوانتوم که قابلیت حل شدن در آب را دارد سبب می شود این قرص مدت بیشتری در ماشین باقی بماند. اما همین ویژگی اجازه نمی دهد قرص را نصف کنید. این محصول قیمت نسبتا بالایی دارد و برای ظروف کم به صرفه نیست و بهتر است صبر کنید تا ظروف بیشتری جمع شده و ظرفیت دستگاه پر شود آنگاه از قرص کوانتوم استفاده کنید.

  • قرص های کوانتوم مکس

این قرص ها نسبت به قرص های کلاسیک و کوانتوم کیفیت بسیار بالاتری داشته و مطابق آخرین تکنولوژی ماشین های ظرفشویی تولید شده اند. از مزیت های آن می توان به قدرت حل شوندگی بسیار بالا، عملکرد مناسب در برنامه های شستشوی کوتاه مدت، تاثیر بالا در خشک کردن ظروف، محافظت ار فیلتر ماشین ظرفشویی و همچنین ظروف شیشه ای و ... اشاره کرد.

  • قرص های پلاتینیوم

نوع چهارم قرص های ماشین ظرفشویی قرص پلاتینیوم است. قرص های پلاتینیوم علاوه بر تمیز کردن، جلا دادن و درخشندگی ظروف، تمیز کردن سطوح استیل داخل دستگاه را نیز انجام می دهد. توجه داشته باشید که عملکرد قرص پلاتینیوم در پاک کردن لکه های سخت و چسبیده و خشک شده نسبت به قرص های کوانتوم ضعیف تر است.

  • قرص های چند کاره یا همه کاره

قرص های همه کاره که به اسم All In 1 شناخته می شوند، علاوه بر آنزیم های پروتئاز و آمیلاز برای از بین بردن پروتئین ها و کربوهیدرات های باقی مانده روی ظروف، حاوی ترکیبات سفید کننده و ضد سختی آب، نمک مخصوص، روغن جلا دهنده و ترکیباتی برای حفاظت از دستگاه در برابر خوردگی نیز هستند. این قرص ها ظروف را به خوبی تمیز، شفاف و درخشان می کنند.

اگرچه قرص های همه کاره حاوی نمک مخصوص و مایع جلا دهنده هستند، با این حال استفاده از نمک و مایع (روغن) جلادهنده به میزان کمتر ضروری است.


2 - قیمت قرص ماشین ظرفشویی

به طور کلی قیمت قرص ها نسبت به سایر شوینده های ماشین ظرفشویی بالاست. اما همانطور که گفته شد استفاده از آن ها مقرون به صرفه است. قیمت قرص ظرفشویی با توجه به برند محصول، نوع قرص و تعداد موجود در هر بسته متغیر است. اگر چه قیمت عاملی مهم در انتخاب است اما هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید.

3 - رایحه

اغلب قرص های ماشین ظرفشویی معمولی رایحه ندارند. اما برخی از آنها دارای رایحه لیمو هستند که بوی نامطبوع ظروف کثیف را با لایحه خوش لیمو جایگزین می کند.

4 - تاریخ مصرف

هنگام خرید حتما تاریخ مصرف قرص را بررسی کنید و قرص هایی را بخرید که تاریخ مصرف طولانی داشته و تا تمام شدن بسته تاریخ انقضای آن نگذرد. قرص هایی که تاریخ انقضای آنها گذشته باشد نه تنها عملکرد مناسبی ندارند بلکه به ظروف و دستگاه نیز آسیب می رسانند.

5 - برند قرص ماشین ظرفشویی

عمدتا برند قرص های ظرفشویی موجود در بازار ایران خارجی هستند و از معروف ترین قرص های ظرفشویی (و سایر شونده ها) می توان به فینیش (Finish) و فیری (Fairy) اشاره کرد که کیفیت و عملکرد بسیار مناسبی نیز دارند و با انواع برند های ماشین ظرفشویی سازگارند. برای تمیزی هرچه بیشتر ظروف و حفظ سلامت دستگاه همواره سعی کنید از قرص های اصل و با کیفیت استفاده کنید.

6 - بسته بندی و تعداد

قرص های ظرفشویی در بسته بندی های متنوعی در بازار عرضه می شوند. این بسته ها از 12 تا 115 عددی موجود هستند که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود بسته با تعداد مناسب را انتخاب نمایید. هرچند که بسته های با تعداد بالا به صرفه تر هستند.

نحوه استفاد از قرص ظرفشویی

پس از انتخاب قرص مناسب مراحل زیر را برای استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی انجام دهید:

  • قرص را از بسته خارج کنید.
  • قرص را داخل جا قرصی یا کف محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • درب جا قرصی و محفظه ظرفشویی را ببندید.
  • دکمه انتخاب قرص (یا دکمه 3 in 1) را فعال نمایید.
  • برنامه شستشوی مورد نظر را انتخاب نموده و فرآیند شستشو را آغاز کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

توجه به نکات زیر باعث بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید دستگاه ظرفشویی و همچنین تمیزی بهتر ظروف بدون آسیب به آن ها خواهد شد.

  • قرص های اصل و با کیفیت را انتخاب و استفاده کنید.
  • قرص های تقلبی و فاسد در دمای 40 درجه در آب حل نمی شوند و ظروف را به خوبی تمیز نمی کنند.
  • هنگام استفاده از قرص دکمه انتخاب قرص (یا دکمه 3 in 1) را روشن کنید. در غیر اینصورت ظروف آسیب دیده یا به خوبی تمیز نمی شوند.
  • منظور از قرص همه کاره، قرص های سه کاره است که موارد شوینده، نمک ظرفشویی و مایع جلا دهنده را در یک بسته بندی دارد. مراقب باشید فریب تبلیغات قرص های 5 کاره و 10 کاره تقلبی را نخورید.
  • برای کسب راندمان و عملکرد بهتر از پودر-مایع-نمک و قرص ظرفشویی به صورت دوره ای استفاده کنید.
  • چنانچه پس از مدتی استفاده از قرص ظرفشویی متوجه کاهش عملکرد دستگاه شدید، چند بار از ترکیب پودر-مایع یا روغن جلادهنده-نمک ظرفشویی استفاده کنید تا با استفاده از نمک موجود در آن، رزین داخل ظرفشویی احیا شود.
  • هنگام استفاده از قرص نیاز به استفاده از نمک و مایع جلادهنده بسیار کمتر است اما توصیه میکنیم حتما از نمک در دستگاه خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که مجموعه بوش سرویس علاوه بر فروش محصولات جانبی انواع لوازم خانگی بوش، طی سالیان طولانی به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوش هم فعالیت داشته است که برای دریافت خدماتی از قبیل تعمیر انواع ماشین ظرفشویی بوش ، خدمات پس از فروش و... می توانید با کارشناسان آنها تماس بگیرید. (تلفن تماس : 41128-021)

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • قرص ماشین ظرفشویی,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 536

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 252

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 252