خدمات سایت


متن کامل خبر

راهنمای جامع خرید سینما خانگی

آرشیو
هنگامی که صحبت از تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه در خانه است بلندگوهای تلویزیون نمی تواند تجربه مورد نظر شما را به شما ارائه دهد. بیشتر ما ممکن است ساندبار را برای اتاق‌های نشیمن خود در نظر بگیریم...
1400/03/19 10:47:53 ق.ظ

راهنمای خرید سینما خانگی

هنگامی که صحبت از تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه در خانه است بلندگوهای تلویزیون نمی تواند تجربه مورد نظر شما را به شما ارائه دهد. بیشتر ما ممکن است ساندبار را برای اتاق‌های نشیمن خود در نظر بگیریم. آنها راحت هستند و کیفیت زیادی نسبت به بلندگوهای تلویزیون داخلی دارند. با این حال، عملکرد صدا هنوز به یک سالن سینما نزدیک نیست. یک راه حل بسیار بهتر برای دستیابی به یک تجربه سینمایی خوب، خرید سینمای خانگی است.

سینمای خانگی مجموعه‌ای است که یک تقویت کننده گیرنده صوتی، یک ساب ووفر و ورودی‌ها و خروجی‌هایی  به‌ همراه دارند. قیمت سینما خانگی با توجه به برند، توان صدا و امکانات متفاوت است. اگر قصد خرید سینمای خانگی برای خانه خود را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که ابتدا باید در نظر بگیرید.

ما در این مقاله می‌خواهیم یکسری از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید را برای شما بیان کنیم.


بودجه و مکان

نیازها و بودجه‌ اختصاص یافته شما همان چیزی است که به شما کمک می‌کند گزینه‌های سینمای خانگی را محدود کنید. در بیشتر موارد مردم هزینه زیادی صرف تنطیم اتاق، فضای داخلی و تلویزیون می‌کنند با این حال بلندگوها و تقویت کننده مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اندازه اتاق و فضای خالی و قرارگیری بلندگو موارد دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

بلندگوها

بلندگوها همچنین در ارائه صوتی خوب نقش اساسی دارند. برخی از سینما خانگی‌ها دارای بلندگوهای ایستاده در کف هستند و برخی دیگر دارای بلندگوهای کوچکی می‌باشند که براحتی می‌توانید آن‌ها بر روی میز تلویزیون قرار دهید. معمولا سیستم‌های سینما خانگی 5.1 کاناله و یا 7.1 کاناله می‌باشند. همراه این سری از سیستم‌ها ساب‌ووفر وجود دارد که باعث می‌شود تا حتی صداهایی با فرکانس پایین نیز به نحوی تقویت شده انتشارداده شوند. در تنظیم این محصولات می‌توانید بلندگوهای آن را در اطراف تلویزیون قرار دهید و یا اینکه آن‌ها در هر گوشه اتاق قرار دهید.

قدرت صدا

خواهان چه حجمی از صداها هستید؟ آیا می‌خواهید سیستم‌های خیلی قدرتمندی را در اختیار داشته باشید؟ هنگام خرید حتما بپرسید که توان خروجی صدای سینما خانگی چقدر است تا به حجم صدای دلخواه بتوانید دست پیدا کنید و لذت تمام را از شنیدن آن‌ها ببرید.

همراه داشتن دستگاه دی وی دی پلیر

اکثر سیستم‌های سینما خاگی موجود در بازار دارای سیستم پخش کننده دی‌‌وی‌‌دی  پلیر می‌باشند که از طریق آن‌ها شما قادر خواهید بود دیسک‌های نوری خود را پخش کنید و از دیدن آن‌ها لذت تمام را ببرید. وجود این دستگاه باعث می‌شود تا دیگر نیاز به خرید دستگاه دی وی دی جداگانه نباشد و این امر باعث می‌شود تا کاربر دچار هزینه‌های اضافی نشود.

قابلیت Blu-ray

این ویژگی باعث می‌شود تا محتواها به صورت سه بعدی ارائه شوند و این یعنی حضور کامل در صحنه و در لحظه قرار گرفتن. به معنای واقعی اگر اهل ماجراجویی هستید این قابلیت شما را به دل تصاویر می‌برد و لحظات لذت بخشی را تقدیم شما می‌کند.  خرید سینما خانگی با این قابلیت هزینه‌ی زیادی بر دوش شما می‌گذارد ضمن این که فیلم‌های سه بعدی دیگر در بازار موجود نیستن و به سختی می‌توان آن را پیدا کرد و این فناوری منسوخ شده است.


درگاه‌های ارتباطی

وجود درگاه‌های ارتباطی مهم می‌باشد و از جمله بخش‌هایی است که کاربران در هنگام خرید باید به آن توجه کنند. زیرا توسط این پورت‌ها شما این  امکان را خواهید داشت تا دیگر سیستم‌ها را بتوانید به سینما خانگی متصل نمایید.

  • پورت HDMI: توسط این پورت می‌توانید سینما خانگی را به تلویزیون متصل نمایید. بدین وسیله صدا و تصویر را به صورت همزمان و با سطح بالایی از کیفیت انتقال می‌دهد بدون اینکه اختلالی در کیفیت آن‌ها وجود داشته باشد.
  • پورت USB: امکان متصل کردن مموری‌ به سینما خانگی از طریق این پورت به وجود می‌آید. بدین وسیله می‌توانید محتویات داخل آن‌ها را با کیفیت و وضوح بالا دریافت کنید و لذت تمام را از دیدن آن‌ها ببرید.
  • پورت Optical: این پورت که وظیفه انتقال صداهای دیجیتال را بر عهده دارد از وجود کابل‌های اضافی متعدد و به وجود آمدن شلوغ کاری سیم‌ها جلوگیری می‌کند و در زیباتر دیده شدن سیستم کمک شایانی می‌کند. این درگاه ارتباطی صداها را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • پورت RF: کاربران توسط این پورت خواهند توانست کانال‌های رادیویی را با فرکانس‌های دقیق و واضح دریافت نمایند و لذت تمام را از آن‌ها ببرند.

وجود پورت‌های کامپوننت و A/Vو AUX نیز به نوبه‌ی خود می‌توانند خدمات متنوع‌تر و متفاوت‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

فناوری‌های موجود در بخش صدا

درست است که در وحله اول به توان خروجی سیستم توجه می‌کنید اما لازم است که به فناوری‌های به کار رفته در بخش صدا نیز توجه نمایید. تعدادی از سیستم‌ها دارای توان خروجی بالایی هستند اما در نبود فناوری‌های مناسب این حجم را به صورت زننده و گوش آزار انتشار می‌دهند. این امر نه تنها موجب لذت بردن از صدا نمی‌شود بلکه موجب آزار و اذیت شما نیز می‌شود. پس حتما محصولی با فناوری‌های پیشرفته خریداری نمایید.

فناوری Dolby Digital و Dolby Digital Plus جزو تکنولوژی‌هایی هستند که اکثر محصولات از وجود آن‌ها بهره می‌برند و وظیفه پخش صدایی فراگیر و همه جانبه را دارند.

فناوری DTS: توسط این قابلیت صداها رمزگشایی می‌شوند. این ویژگی صداها را به نحوی تجزیه و تفکیک می‌کند که آسیبی به کیفیت آن‌ها وارد نشود و با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‎‌دهند. وجود دیگر فناوری‌ها نیز به نوبه‌ی خود حائز اهمیت می‌باشد پس در هنگام خرید از این موضوع غافل نشوید.

ریموت کنترل

وجود ریموت کنترل باعث می‌شود تا بتوانید سیستم را از راه دور تنظیم و کنترل نمایید و کار را برای شما آسان خواهد کرد.


فناوری کارائوکه

این روزها طرفداران کارائوکه بیشتر شده است و اکثر کاربران به سمت خرید محصولاتی با این قابلیت تمایل دارند. توسط این قابلیت می‌توانید حس خوانندگی را تجربه نمایید و لحظات شاد و مهیجی را تجربه کنید. اگر طرفدار این قابلیت هستید پس به وجود آن هنگام خرید توجه کنید.

فناوری‌های بی سیم

درست است که توسط پورت‌ها قابلیت اتصال به سینما خانگی وجود دارد اما وجود قابلیت‌هایی که زمینه اتصال از بی سیم را به وجود آورند از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و باعث می‌شود تا کاربران از جدیدترین امکانات بهره‌مند شوند. توسط بلوتوث می‌توانید گوشی یا تبلت خود را به صورن بی سیم به سینما خانگی متصل کنید و موسیقی خود را از طریق سیستم صوتی پخش نمایید. فناوری NFC نیز به روشی متفاوت زمینه اتصال بی سیم را فراهم می‌کند. توسط این ویژگی می‎‌توانید تنها با یک تماس کوچک گوشی و یا دستگاهی که از فناوری پشتیبانی می‌کند با سینما خانگی، ارتباط بین آن‌ها را شکل دهید.

نتیجه‌گیری ...

تمام موارد مهم در خصوص خرید  سینما خانگی را سعی کرده‌ایم در این مقاله برای شما بیان کنیم. این راهنما جامع و کلی می‌باشد و مواردی است که با توجه به آن‌ها می‌توانید با آگاهی کامل به خرید سینما خانگی بروید. 

فروشگاه اینترنتی خرید تی‌وی با سابقه طولانی در این عرصه مشغول به فعالیت است و با گرفتن نماد اعتماد و عضویت در اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی است اصالت کالاهای خود را به همگان نشاند داده..با خرید از این فروشگاه می‌توانید محصولی اصلی و با کیفیت بالا را خریداری و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • خرید سینما خانگی,
  • ساب ووفر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 46

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 241

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 537

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 255

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 150

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 253