خدمات سایت


متن کامل خبر

مایکروسافت احتمالا امکان ارتقای رایگان از ویندوز ۷ و ۸.۱ به ویندوز ۱۱ را فراهم می‌کند

آرشیو
اگرچه مایکروسافت هفته آینده بطور رسمی از ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند، اما اخیرا بیلد این سیستم عامل منتشر شده که ما را با آن آشنا می‌کند.
1400/03/26 12:18:40 ب.ظ



اگرچه مایکروسافت هفته آینده بطور رسمی از ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند، اما اخیرا بیلد این سیستم عامل منتشر شده که ما را با آن آشنا می‌کند. حالا آنطور که مدارک می‌گویند، احتمالا ارتقا به ویندوز ۱۱ از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ رایگان خواهد بود.

در اسکرین‌شات‌های زیر، ویندوز ۱۱ دارای پیکربندی کلید محصول برای پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸.۱ است. اگرچه فایلی برای ویندوز ۸ هم وجود دارد، اما از این نسخه پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین اگر کاربری دارای ویندوز ۸ باشد، برای دسترسی به ویندوز ۱۱ ابتدا باید ویندوز ۸.۱ را نصب کند تا به جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت دست یابد.

از آنجایی که بیلد ویندوز ۱۱ به تازگی افشا شده و هنوز شاهد انتشار نسخه رسمی‌اش نیستیم، هنوز دقیقا نمی‌دانیم که مایکروسافت چنین قابلیتی را برای کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ درنظر می‌گیرد یا خیر. البته با توجه به اینکه هنوز کاربران تقریبا زیادی در حال استفاده از ویندوز ۷ هستند، امکان ارتقای رایگان آن‌ها به ویندوز ۱۱ وجود دارد.

طبق تصاویر و ویدیوهایی که از سیستم عامل جدید ردموندی‌ها منتشر شده، ویندوز ۱۱ همان ویندوز ۱۰ با ظاهری جدید به نظر می‌رسد. بسیاری منتظر انتشار بروزرسانی «Sun Valley» برای ویندوز ۱۰ بودند، اما ظاهرا مایکروسافت بجای چنین کاری می‌خواهد این ظاهر جدید را با نام ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران قرار دهد.

در حالت کلی ویندوز ۱۱ شبیه به یکی از آپدیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ به نظر می‌رسد و با توجه به این موضوع، شاید مایکروسافت آن را بطور رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار دهد، با این حال هنوز نمی‌توان چندان از چنین موضوعی مطمئن بود.

در حال حاضر ویندوز ۱۰ روی ۱.۳ میلیارد دستگاه نصب شده، بنابراین مایکروسافت برای اینکه آن‌ها را ترغیب به استفاده از جدیدترین سیستم عاملش کند، می‌تواند ارتقای رایگان به ویندوز ۱۱ را برای کاربران درنظر بگیرد که البته شاید مدتش محدود باشد. علاوه بر این، ردموندی‌ها اواخر ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ پایان می‌دهند.

مایکروسافت در هنگام معرفی ویندوز ۱۰ از امکان ارتقای رایگان از ویندوز ۷ و ۸.۱ به این سیستم عامل خبر داد که البته قرار بود چنین قابلیتی برای یکسال کارایی داشته باشد، اما همچنان کاربران می‌توانند از چنین پیشنهادی استفاده کنند. حالا باید منتظر ماند و دید ردموندی‌ها چنین رویکردی را برای ویندوز ۱۱ هم درنظر دارند یا خیر.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • مایکروسافت,
  • ویندوز,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد image مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد 1402/09/08

سامسونگ اینترنت یکی از مرورگرهای پراستفاده در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ است؛ حالا می‌توانید به صورت رایگان از آن در ویندوز هم استفاده کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 292

اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند image اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند 1402/08/27

اپل در واکنش به «دروازه‌دار» دانستن اپ استور و iMessage در لیست جدید ضدانحصار DMA، تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 129

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد image کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد 1402/08/22

چنین واگذاری مسئولیتی به‌منظور ایجاد وحدت رویه، حمایت از حقوق کاربران و تسهیل رقابت سالم بین ذی‌نفعان عنوان شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 121

فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است image فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است 1402/07/26

ویندوز 11 موفق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اکنون روی بیش از 400 میلیون دستگاه درحال استفاده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد image محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد 1402/07/18

با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید کاربران فاقد سرویس پولی ایکس پریمیوم را از پاسخ‌دادن به پست‌های خود منع کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 161

پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند image پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند 1402/07/05

گوگل قصد دارد تا سال 2024 برنامه Google Podcasts را تعطیل کند و کاربران باید به برنامه YouTube Music مهاجرت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 428

سرورهای بنیاد شهید هک شد image سرورهای بنیاد شهید هک شد 1402/04/24

سرورهای سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد حمله هکری قرار گرفت. بنیاد شهید این حمله سایبری را تأیید کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 170

نسخه قدیمی TweetDeck دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت image نسخه قدیمی TweetDeck دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت 1402/04/18

کاربران دوباره می‌توانند از TweetDeck قدیمی استفاده کنند، اما معلوم نیست این دسترسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 229

وزیر علوم: اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود image وزیر علوم: اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود 1402/04/12

رئیس جمهور ماه گذشته در جلسه هیئت دولت دستور داد تا اینترنت برای کنکور قطع نشود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 243

قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور؛ جلوگیری از تقلب بهانه است؟ image قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور؛ جلوگیری از تقلب بهانه است؟ 1402/03/09

تجربه‌ی قبلی قطعی اینترنت در زمان برگزار کنکور چندان موفق نبود؛ با‌این‌حال، مسئولان همچنان به‌دنبال تکرار این راهکار ناکارآمد هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 266