خدمات سایت


متن کامل خبر

دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پردازنده‌ای مشابه گوشی‌های اقتصادی دارد

آرشیو
چندین ماه است که کاربران در کشورهای مختلف به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی دارند، اما هنوز محققان نسبت به آن کنجکاوند.
1400/05/03 11:24:23 ق.ظ



چندین ماه است که کاربران در کشورهای مختلف به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دسترسی دارند، اما هنوز محققان نسبت به آن کنجکاوند. حالا گروهی از پژوهشگران دیش استارلینک را کالبدشکافی کرده‌اند و به پردازنده و حافظه‌اش پی برده‌اند.

این اولین باری نیست که با کالبدشکافی این دیش روبه‌رو می‌شویم، با این حال در کالبدشکافی اخیر اطلاعات بیشتری از سخت افزار و عملکرد این دیش در اختیارمان قرار گرفته. پژوهشگران دانشگاه «کاتولیک لون» بلژیک با جداسازی قطعات این دیش، به جزئیات مهمی دست پیدا کرده‌اند.

هدف اصلی از این پژوهش، اطلاع از نحوه راه‌اندازی و بارگذاری نرم افزار این دیش بود، اما منجر به کشف‌های دیگری هم شد. پردازنده دیش استارلینک برای بارگذاری فریمور پس از بالا آمدن، از ۴ گیگابایت حافظه eMMC استفاده می‌کند. پژوهشگران در کنار این حافظه، توانسته‌اند به هسته‌های پردازشی این دیش هم دست پیدا کنند.


محققان همچنین یک چیپ را در این ترمینال پیدا کرده‌اند که با نام «عنصر امن» در دنیای فناوری شناخته می‌شود. این تراشه در آیفون‌های اپل هم به چشم می‌خورد و نقش مهمی در امنیت گوشی‌های هوشمند ایفا می‌کند. این چیپ حاوی کدهای مهم برای اعتبارسنجی بیومتریک امن است.

دیش استارلینک برای مدیریت داده‌ها و ارتباط با ماهواره‌های اسپیس ایکس از پردازنده‌ای با ۴ هسته Cortex-A53 استفاده می‌کند. این هسته‌ها که مصرف انرژی پایینی دارند و ضعیف هم هستند، در سال ۲۰۱۲ توسط ARM معرفی شدند.


این هسته‌ها بطور مستقل در پردازنده‌ها استفاده می‌شوند یا اینکه در کنار هسته‌های قدرتمندتر Cortex-A57 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در ترکیب دوم با طراحی big.LITTLE روبه‌رو هستیم. بنابراین دیش استارلینک هسته‌های قدیمی و ضعیفی دارد که البته انرژی کمی مصرف می‌کند. این هسته‌ها در گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده قدیمی استفاده می‌شدند.

محققان درباره عملکرد چیپ دوم این دیش مطمئن نیستند، اما به باور آن‌ها اسپیس ایکس از داده‌های ذخیره شده درون آن برای تایید و احراز هویت ترمینال کاربر استفاده می‌کند.

در حال حاضر اسپیس ایکس مشغول توسعه نسل دوم ترمینال خود است که به گفته مدیرعاملش، ایلان ماسک قیمت آن را از ۴۹۹ دلار به ۲۵۰ دلار کاهش می‌دهد.
منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اینترنت ماهواره‌ای استارلینک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! image کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام! 1402/12/23

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 104

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد image ربات جنجالی پلیس نیویورک بازنشسته شد 1402/11/15

پلیس نیویورک سرانجام رباتی را که قرار بود به نظارت در مترو شهر بپردازد، بازنشسته کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند image شاتل موبایل به مناسبت روز پدر تا ۷۰ درصد تخفیف برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت ارائه می‌کند 1402/11/04

شاتل موبایل به مناسبت فرارسیدن روز گرامیداشت مقام مرد و پدر، برای خرید سیم‌کارت هوشمند و بسته‌های اینترنت تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 89

این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد image این دستگاه عجیب، از هوا آب می‌گیرد 1402/10/19

کمپانی Genesis System در خلال رویداد CES 2024 از یک دستگاه عجیب رونمایی کرد که قادر است از رطوبت هوا آب تولید کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 169

در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود image در روزهای آلوده ایران، ۴۰ درصد از کل برق آمریکا بدون انتشار هرگونه آلاینده تأمین می‌شود 1402/10/11

در روزهایی که ما شاهد آلودگی وحشتناک هوا در شهرهای مختلف کشورمان هستیم آمریکا اعلام کرد که ۴۰ درصد از کل برق خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 201