خدمات سایت


متن کامل خبر

شبکه شاد رایگان باقی می‌ماند

آرشیو
تعرفه استفاده از شبکه اجتماعی شاد یا شبکه اجتماعی دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید همچون سال گذشته برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان باقی خواهد ماند.
1400/06/23 02:55:31 ب.ظ

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در پیگیری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار شده است که در سال تحصیلی جدید مانند سال گذشته، استفاده معلمان و دانش‌‌آموزان از شاد رایگان شود. علیرضا کاظمی امروز (۲۳ شهریورماه) در مراسم بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم شاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

    تیمی شبانه‌روزی برای نسخه جدید این پلتفرم در حال فعالیت است و ظرفیت‌های متفاوت‌تر و جذابیت‌های بیشتری برای دانش‌آموزان دارد که در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده است و استفاده از این پلتفرم را حتی بعد از اینکه مدارس صد درصد حضوری شود ادامه خواهیم داد.

کاظمی گفته است امروز در اولین دستور کار جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم مسئله شبکه شاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس پیگیری‌های زومیت، قرار است در این جلسه در مورد رایگان بودن این شبکه دانش‌آموزی و همچنین اضافه شدن محتوای تولیدی شرکت‌های خصوصی روی این پلتفرم با حضور رئیس جمهور تصمیم‌گیری شود. کاظمی تأکید کرده است که در صورت تصویب شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های خصوصی می‌توانند محتوای تولیدشده خود را چنانچه مطابق با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش باشد، در شبکه اجتماعی شاد بگذارند.

در همین زمینه مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول، با اشاره به رفع برخی اشکالات شبکه شاد به‌ویژه برای مناطق محروم گفت: «امسال هم استفاده از پلتفرم شاد برای دانش آموزان و معلمان تا پایان سال تحصیلی جدید کاملا رایگان خواهد بود.»

اخوان با تأیید برخی مشکلات در استفاده از شبکه شاد توسط معلمان و دانش‌آموزان تأکید کرد که به دلیل مشکلات اتصال کاربران، سرعت و کیفیت را در این پلتفرم بالا برده‌اند. طبق ادعای او، نسخه جدید پلتفرم شاد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت. اخوان بهابادی همچنین به اختصاص سیم‌کارت‌هایی برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد خبر داده است.



رایگان شدن مجدد شبکه شاد در حالی مطرح می‌شود که خرداد سال گذشته حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس رگولاتوری در دولت دوازدهم، اعلام کرده بود که استفاده از پلتفرم شاد از اول تیرماه ۱۳۹۹ دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌المللی محاسبه می‌شود. فلاح آن زمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود که فرایند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان از این زمان به بعد تغییر خواهد کرد.

همان زمان این اظهارات فلاح مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت و آن‌ها از وزارت ارتباطات خواستند استفاده از این شبکه برای دانش‌آموزان و معلمان رایگان باشد. در نهایت نمایندگان در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ در اسفندماه گذشته، تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی چون شاد، پیام‌رسان‌های دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و ... در سال آینده (۱۴۰۰) را رایگان اعلام کردند.

رایگان شدن شاد و احتمال اضافه شدن محتوای تولیدی بخش خصوصی روی آن در حالی مطرح می‌شود که معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش روز گذشته به خبرگزاری ایرنا اعلام کرد:

    بر اساس دستور رئیس جمهوری، نگاه این وزارتخانه این است که با شیب ملایم به سمت حضوری شدن تدریجی مدرسه‌ها اقدام شود، بر این اساس تلاش می‌شود از اول مهرماه امسال مدرسه‌های کوچک بازگشایی شوند.

سال گذشته اعلام شده بود که نزدیک به ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارند که بر اساس آمار اعلام‌شده، ۱۰ میلیون و ۳۱۲ هزار دانش‌آموز و ۵۵۰ معلم در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند. فروردین سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شبکه شاد به‌صورت انحصاری به همراه‌ اول واگذار شد. شبکه شاد توسط تیم روبیکا توسعه پیدا کرده است.
منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • اپلیکیشن شاد,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد image مرورگر اینترنت سامسونگ برای ویندوز منتشر شد 1402/09/08

سامسونگ اینترنت یکی از مرورگرهای پراستفاده در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ است؛ حالا می‌توانید به صورت رایگان از آن در ویندوز هم استفاده کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 293

اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند image اپل، متا و تیک‌تاک از ورود سرویس‌های خود به فهرست DMA اتحادیه اروپا شکایت کردند 1402/08/27

اپل در واکنش به «دروازه‌دار» دانستن اپ استور و iMessage در لیست جدید ضدانحصار DMA، تصمیم اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد image کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متولی صدور پروانه خدمات ارتباطی و پیام‌رسان‌ها شد 1402/08/22

چنین واگذاری مسئولیتی به‌منظور ایجاد وحدت رویه، حمایت از حقوق کاربران و تسهیل رقابت سالم بین ذی‌نفعان عنوان شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 122

فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است image فراتر از انتظارات مایکروسافت؛ ویندوز 11 حالا تقریباً روی نیم میلیارد دستگاه فعال است 1402/07/26

ویندوز 11 موفق‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اکنون روی بیش از 400 میلیون دستگاه درحال استفاده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 172

محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد image محدودیت جدید برای کاربران عادی ایکس؛ پاسخ به پست‌ها را می‌توان به دارندگان تیک آبی محدود کرد 1402/07/18

با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید کاربران فاقد سرویس پولی ایکس پریمیوم را از پاسخ‌دادن به پست‌های خود منع کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 163

پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند image پایان کار اپلیکیشن Google Podcasts در 2024؛ کاربران به یوتوب موزیک مهاجرت کنند 1402/07/05

گوگل قصد دارد تا سال 2024 برنامه Google Podcasts را تعطیل کند و کاربران باید به برنامه YouTube Music مهاجرت کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 429

سرورهای بنیاد شهید هک شد image سرورهای بنیاد شهید هک شد 1402/04/24

سرورهای سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد حمله هکری قرار گرفت. بنیاد شهید این حمله سایبری را تأیید کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 171

نسخه قدیمی TweetDeck دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت image نسخه قدیمی TweetDeck دوباره در دسترس کاربران قرار گرفت 1402/04/18

کاربران دوباره می‌توانند از TweetDeck قدیمی استفاده کنند، اما معلوم نیست این دسترسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

امتیاز:
تعداد بازدید: 230

وزیر علوم: اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود image وزیر علوم: اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع نمی‌شود 1402/04/12

رئیس جمهور ماه گذشته در جلسه هیئت دولت دستور داد تا اینترنت برای کنکور قطع نشود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 244

قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور؛ جلوگیری از تقلب بهانه است؟ image قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور؛ جلوگیری از تقلب بهانه است؟ 1402/03/09

تجربه‌ی قبلی قطعی اینترنت در زمان برگزار کنکور چندان موفق نبود؛ با‌این‌حال، مسئولان همچنان به‌دنبال تکرار این راهکار ناکارآمد هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 267