خدمات سایت


متن کامل خبر

وای فای 7 با وعده سرعت بیشتر و نرخ تأخیر کم‌تر در CES 2022 معرفی خواهد شد

آرشیو
مدیاتک در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از وای‌فای ۷ رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود این نسخه از وای‌فای، نسبت به نسل‌های قبل از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.
1400/08/29 11:22:22 ق.ظ

مدیاتک اعلام کرده که درحال برنامه‌ریزی برای رونمایی از وای‌فای ۷ (Wi-Fi 7) است. هم‌اکنون روترهایی که از وای‌فای ۶ (که با نام 802.11ax نیز شناخته می‌شود) پشتیبانی می‌کنند در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و روترهای جدیدتر وای‌فای 6E نیز به‌طور محدود وارد بازار شده است. با این‌حال، مدیاتک درحال آماده شدن برای معرفی استاندارد وای‌فای ۷ است.



به گزارش دیجیتال ترندز، مدیاتک اعلام کرده که در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ که اوایل ژانویه برگزار خواهد شد، از وای‌فای ۷ رونمایی خواهد کرد. استاندارد این فناوریِ هیجان‌انگیز، سرعت بیشتری نسبت به وای‌فای ۶ و وای‌فای ۵ ارائه خواهد داد.

وای‌فای ۷ همچنین با نام 802.11be نیز شناخته می‌شود و براساس اسناد شرکتی منتشر شده از این فناوری در پی‌سی‌مگ، مدیاتک انتظار دارد سرعت آن ۲٫۴ برابر بیشتر شده و نرخ تأخیر نیز نسبت به قبل کاهش یابد.

هنگامی‌که وای‌فای ۶ معرفی شد، از این فناوری به‌عنوان بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اعمال شده در وای‌فای در یک دهه‌ی گذشته یاد شد. استاندارد این فناوری همچنین زیربنای اصلی وای‌فای 6E است که با وعده‌ی سرعت بیشتر، نرخ تأخیر کم‌تر و البته امنیت بالاتر رونمایی شد. در این تکنولوژی اگر اتصال باندپهن شما اجازه دهد، امکان ارائه‌ی سرعت استاندارد در حدود ۱۰ گیگابیت برثانیه وجود دارد.

به‌عنوان مثال، نت‌گیِر (NetGear) مدعی شده که سرعت واحد شبکه‌ی Orbi Mesh با قدرت وای‌فای ۶، نسبت به استاندارد وای‌فای ۵ حدود پنج برابر سریع‌تر است. با استفاده از محاسبات نت‌گیر، سرعت یک روتر وای‌فای ۷ باید حدود ۱۲ برابر یک روتر وای‌فای ۵ باشد.

اگرچه افزایش سرعت و کاهش نرخ تأخیر برای کاربرانی که در محیط خانه ویدئوهای 4K استریم می‌کنند یا بازی‌های رایانه‌ای یا کنسولی پراکنده اجرا می‌کنند جذاب خواهد بود، اما استفاده از این پروتکل احتمالا هزینه‌های زیادی برای این افراد خواهد داشت. در حال‌حاضر شبکه‌های Mesh که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند، قیمت بالایی دارند و قیمت مودم‌های وای‌فای 6E نیز نسبت به موردم‌های وای‌فای ۶ بیشتر است. برای نمونه باید اشاره کنیم شبکه‌ی Orbi Mesh خانگی با وای‌فای 6E حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

در مقابل، میزان هزینه در روترهای مجهز به وای‌فای ۵ مثل سیستم Vilo Mesh شامل یک مودم حدودا ۲۰ دلاری و یک شبکه‌ی خانگی ۶۰ دلاری خواهد بود. استفاده از روترهای وای‌فای ۷ و شبکه‌های Mesh حتی ممکن است هزینه‌ی بیشتری به کاربران تحمیل کند. بدین ترتیب به‌نظر نمی‌رسد بیشتر خانه‌ها در ایالات متحده به‌این زودی قادر باشند از سرعت بالای این استاندارد جدید به‌طور کامل استفاده کنند.
طبق اعلام Ookla، شرکت سازنده‌ی برنامه‌ی محبوب SpeedTest.net که سرعت اتصال به اینترنت را اندازه‌گیری می‌کند، سرعت متوسط خانه‌های آمریکایی در طول سال کمی بیشتر از ۲۰۰ مگابیت برثانیه است. از سوی دیگر وای‌فای ۷ می‌تواند از نظر تئوری حتی به سرعت ۳۰ گیگابیت برثانیه هم برسد.

اگرچه احتمال دارد پیش‌نمایش اولیه‌ی نسل بعدی وای‌فای در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، اما برای استفاده‌ی همگانی از این فناوری، احتمالا به چند سال زمان نیاز خواهد بود تا کاربران خانگی، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند با این استاندارد هماهنگ شوند. طبق گفته‌ی IEEE، که نهاد حاکم بر استانداردهای وای‌فای است، اصلاحیه‌ی 802.11be در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • تجهیزات شبکه,
  • نمایشگاه CES ۲۰۲۲,
  • مدیاتک,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 51

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 34

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است image ایلان ماسک: پست‌های من بیشتر از آنکه به وضع مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است 1403/01/21

ایلان ماسک در دادگاه اعلام کرد که پست‌های او بیشتر از آنکه به وضعیت مالی ایکس کمک کرده باشد، به آن آسیب زده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44