خدمات سایت


متن کامل خبر

"هوو" قاتل سرگردان در خیابانهای همدان

آرشیو
ظهر یکشنبه یک دستگاه تریلی هوو که دو سنگ قله ای معدنی را حمل می کرد براثر نقض فنی در سیستم ترمز در بلوار فقیره همدان کنترل خود را از دست داد و . . .
1389/06/23 01:48:50 ب.ظ

ظهر یکشنبه یک دستگاه تریلی هوو که دو سنگ قله ای معدنی را حمل می کرد براثر نقض فنی در سیستم ترمز در بلوار فقیره همدان کنترل خود را از دست داد و پس زیر گرفتن خودروی پراید و برخورد با تیر چراغ برق، علمک گاز و اتوبوس شهری با سرعت زیاد وارد مغازه کافی نت شد وپس از برخورد با آن انفجار شدیدی به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر در همدان، در این حادثه که امداد گران را تا پاسی از شب در محل حادثه نگه داشته بود هشت نفر کشته و 9 نفر نیز زخمی و روانه بیمارستان شدند.

به گفته پلیس راهنمایی رانندگی همدان این حادثه ساعت 13 و 30 دقیقه ظهر رخ داد و به علت نقص فنی موجود در سیستم تریلر هوو، راننده قادر به کنترل وسیله نبوده و از سکوی وسط میدان عبور می کند و به یک دستگاه پراید که در ضلع شمالی میدان متوقف بوده برخورد می کند و پس از برخورد با اتوبوس شرکت واحد متوقف می شود.

تریلی پس از برخورد به این وسیله ها به ویدئو کلوپی که در کنار خیابان قرار داشته می رود و بار سنگ کامیون داخل ویدئو کلوپ می افتد و باعث ریزش سقف ویدئو کلوپ می شود و چهار نفر نیز در زیر آوار گیر می کنند.

این حادثه درحالی رخ داد که سال گذشته در 22 مهرماه 88 شاهد حادثه هولناک ترمز بریدن تریلر ساخت چین به نام هوو و کشته‌شدن تعدادی از مردم در این حادثه، در چهار راه آیت الله نجفی شهر همدان بودیم.

در آن حادثه هولناک نیز که راس ساعت 12 ظهر در چهارراه آیت‌الله نجفی همدان به وقوع پیوست بر اثر برخورد یک تریلی با چند خودروی سواری دو نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند.

این تریلی که از سمت کرمانشاه در حال حرکت به سمت همدان بود در چهارراه آیت‌الله نجفی به علت نداشتن ترمز با چهار خودرو برخورد کرد و در این حادثه ‌به علت شدت تصادف انفجاری صورت گرفت که صدای این انفجار صدها متر دورتر از محل حادثه شنیده شد و این ماجرا تا ماه‌ها نقل هر محفلی در شهر همدان بود.

انگیزه انتشار مجدد این خبر تازه‌ ترین حادثه‌ای است که توسط یکی دیگر از این تریلرها آفریده شده است و بر اثر آن یک تریلر هوو در همدان با بریدن ترمز به یک اتوبوس برخورد کرد و حادثه ای مرگبار را رقم زد.

در این رخداد تلخ چند نکته حائز اهمیت است چراکه بی توجهی به قانون مبنی بر ممنوعیت تردد تریلی و کامیون در شهر همدان نا دیده گرفته می شود و اعمال قانون در این خصوص قوی نیست.

نگاهی گذرا به وضعیت خیابان های شهر همدان بیانگر این امر است که عرض کم خیابان ها و شلوغی بیش از حد آنها که ناشی از تردد بی شمار خودرو است، جایی برای تردد کامیون ها و خودروهای سنگین در این مسیرها باقی نمیگذارد اما واقعیت خلاف این است.

به جرات می توان گفت که روزانه حداقل 20 کامیون از مسیرهای پرتردد شهر همدان عبور می کنند که هر یک از آنها خطری برای جان شهروندان همدانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در خصوص حادثه و دررابطه با حادثه‌ آفرینی تریلر هوو گفت: ورود غیرمجاز تریلر هُوو به محدوده شهر و مواجه شدن آن با نقص فنی علت حادثه در میدان رسالت است.

علی اکبر فامیل کریمی با بیان اینکه حرف و حدیث‌هایی که درباره تریلر هوو وجود دارد نشان دهنده واقعیت‌هایی درباره نقص فنی این تریلر است که نیاز به رسیدگی دارد، افزود: حضور نیروهای امدادی در این حادثه مناسب بود و در صحنه این تصادف با وضعیت مبهمی مواجه بودیم و نمی‌توانستیم از برخی ماشین‌آلات استفاده کنیم لذا امدادرسانی طول کشید.

نگاهی به اخبار منتشر شده در خصوص حوادث مهیب در استان همدان و حتی سایر استان های کشور بیانگر آنست که به گفته رانندگان خودروهای سنگین این تریلرها بعد از سومین ترمز پیاپی، دیگر ترمز ندارند و از آن به بعد قاتل محسوب می‌شوند.

از سویی دیگر قیمت ارزان این خودروی سنگین که در مقایسه با نوع اروپایی آن حدود یک دوم است و توزیع آن از طریق شبکه لیزینگ، باعث شده تا هوو به سفیر مرگ در جاده‌ها تبدیل شود.

با اینکه در چند نوبت، پلیس مانع تردد این تریلرها در جاده‌ها شده و حتی تهدید به پلاک نکردن آنها کرده ولی ظاهرا باز هم دست‌های پشت پرده مانع اجرای تصمیمات پلیس شده و اراده ‌ای فراتر از پلیس‌، راه را برای تردد این تریلرها هموار نگه داشته است‌.

البته نا گفته نماند که شنیده ها موید آنست که شاسی برخی از کامیون های وارداتی چینی هوو در اثر مسافت طولانی حمل از چین و ماندن در معرض رطوبت دریا، دچار پوسیدگی می شود و شرکت ایران خودرودیزل اقدام به رنگ آمیزی مجدد آن(سندبلاست) کرده و سپس به بازار عرضه می کند و با قیمت کمتری در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

بنابر این تا اطلاع ثانوی مردم باید خود هوشیار باشند و به محض مشاهده تریلرهای هوو، خود را از آن دور کنند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




test sdf sd fsdf  image test sdf sd fsdf 1401/05/29

tsdf sdf sdf sdf

امتیاز:
تعداد بازدید: 0

فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! image فاجعه‌ای در توییتر، بزرگترین هک تاریخ توییتر رقم خورد! 1399/04/26

دقایقی پیش به شکل مرموزی حساب‌های کاربری توییتر اپل، ایلان ماسک، بیل گیتس، بایننس و... هک شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7545

حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر image حادثه دلخراش در مرکز درمانی «سینا» به روایت تصویر 1399/04/11

مرکز پزشکی سینا واقع در خیابان شریعتی تهران، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ دچار آتش سوزی و انفجار شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6491

تهران بار دیگر لرزید image تهران بار دیگر لرزید 1399/03/07

لحظاتی قبل زلزله تهران را لرزاند و در نقاطی از شهر این زلزله حس شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 7276

۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز  image ۱۰ نفر شهید و ۲۱ مجروح در حادثه تروریستی اهواز 1397/06/31

معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه 10 نفر شهید شدند و 21 نفر هم مجروح شدند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8332

 طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت image طوفان در البرز جان دو نفر را گرفت 1397/06/28

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز از فوت دو نفر بر اثر طوفان شب سه‌شنبه 27 شهریور در البرز خبر داد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8198

وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران image وقوع اولین قتل مرتبط با بیت کوین در ایران 1397/06/24

مردی که برای فروش ارز مجازی (بیت کوین) به شکنجه گاهی در مشهد کشانده شده بود، برای فرار از چنگ افراد مسلح، دست به جنایت زد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8849

تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج  image تصادف دردناک اتوبوس و تانکر سوخت در سنندج 1397/04/20

تصادف مرگبار تانکر حامل سوخت با یک اتوبوس در سنندج موجب کشته شدن ۱۳تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8705

راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت image راننده‌ اوبر مسافرش را به ضرب گلوله کشت 1397/03/12

طی گزارش های اخیر یک راننده‌ اوبر به مسافرش شلیک کرده و او را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 8858

تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم image تایید خبر تجاوز گروهی به دانش‌آموزان تهرانی!/ آموزش‌وپرورش: پیگیر هستیم 1397/03/08

مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9219