خدمات سایت


متن کامل خبر

درایو تغییر دور موتور تک فاز را بشناسید

آرشیو
امروزه تقریباً همه لوازم برقی در خانه ها به تکنلوژی اینورتر مجهز هستند.از یخچال و کولر های گازی دستگاه های جوشکاری صنعتی و تجهیزات مهم صنعتی دیگر به نام vfd یا درایو فرکانس متغییر که در ادامه به معرفی این تجهیز مهم و کاربردی مپردازیم.
1401/03/31 12:31:47 ب.ظ

امروزه تقریباً همه لوازم برقی در خانه ها به تکنلوژی اینورتر مجهز هستند.از یخچال و کولر های گازی دستگاه های جوشکاری صنعتی و تجهیزات مهم صنعتی دیگر به نام vfd یا درایو فرکانس متغییر که در ادامه به معرفی این تجهیز مهم و کاربردی مپردازیم.


چرا اینورتر تک فاز بخریم؟

اینورتر ها به شما امکان کنترل عملکرد سیستم ، نظارت بر سرعت موتورها یا پمپ ها و تنظیم جریان در صورت نیاز را فراهم می نمایند . اینورتر تکفاز به تکفاز یک ورودی AC تکفاز را می پذیرد و سپس جریان AC یا DC مورد نظر را خروجی می کند . اینورتر تکفاز به تکفاز به موتورها اجازه می دهد تا تحت تغییرات بار ، به طور موثر کار نماید .

این دستگاه مزایای زیادی دارد . در ابتدا اینورتر یا درایو تکفاز به تکفاز ، راندمان بیشتری را هم در استفاده از توان و هم در نرخ انتقال در پمپ یا موتور فراهم می کند . اینورتر ، بار روی سیستم را حس نموده و قدرتی را جهت جبران این بار فراهم می نماید . همچنین مشکلاتی مانند خرابی سیستم و اضافه بار را مدیریت می کند . اینورتر یا درایو تکفاز می تواند عمر موتور را افزایش داده ، از خرابی سیستم جلوگیری کند و همچنین خروجی عملیاتی را افزایش دهد .

کاربرد های اینورتر های تکفاز در صنایع مختلف

اینورتر های سه فاز کاربرد های بسیاری در صنعت دارند . این اینورتر ها در میکسر ها ، کمپرسور هوا ، دستگاه های پرس ، ماشین تراش ، آسیاب ، چرخش تسمه نوار نقاله های سنگین ، بالابر ها ، پمپ های شناور و ... کاربرد دارند . اما اینورتر های تکفاز دارای کاربرد های محدود تری هستند که از جمله کاربرد های آن ها در دمنده ها ، کنترل کننده های جریان هوا ، اگزوز های دود و ... می باشد .

مزایای استفاده از اینورتر تکفاز به تکفاز نسبت به سه فاز

 اینورتر های تکفاز به تکفاز به دلیل برنامه هوشمندی که دارا هستند قابلیت تشخیص اندازه بار وارد شده به موتور را داشته و مطابق با همان ، اندازه جریان مورد نیاز را به موتور ارائه می دهند .

  • اینورتر های تکفاز به تکفاز به تنظیم دور الکتروموتور پرداخته و سرعت موتور را کنترل می کند .
  • مانع از اضافه ولتاژ و اعمال آن به الکترو موتور می شود .
  • قطع کامل ضربه های مکانیکی حاصل از راه اندازی الکترو موتور
  • ON و OFF نمودن الکترو موتور بدون اینکه برق اصلی توسط مدارات فرمان ، قطع یا وصل گردد .
  • ذخیره انرژی تا سطح 50 درصد
  • افزایش بازه بهره وری مفید و عمر موثر قطعات مکانیکی
  • از بین رفتن شوک های راه اندازی

تفاوت اینورتر سه فاز و تکفاز

همانطور که می دانید ، اینورتر های سه فاز دارای توان های مختلف و انواع مختلفی هستند اما انواع درایو تک فاز صنعتی به دلیل کاربری محدود و شرایط خاص آن ها معمولا دارای قدرت اسب بخار ( آمپر های خروجی ) محدود هستند و هنگام جفت شدن با انواع مختلف موتور های تکفاز ، گزینه های سازگاری بسیار خاصی دارند . این اینورتر ها در توان های مشخص ، محدود و پایینی ارائه می شوند .

اینورتر های تکفاز به تکفاز به دلیل نوع خاصی که دارند و همچنین کاربرد محدودی که دارند برند های کمی به تولید آن ها می پردازند . از جمله برندهای تولید کننده اینورتر تکفاز به تکفاز ، برند پنتاکس می باشد که به تولید اینورتر تکفاز به تکفاز از توان 0.37 کیلووات یا 0.5 اسب تا 4 کیلووات یا 5 اسب می پردازد . برند پنتاکس ، تولید کننده اینورتر و پمپ های آب تحت لیسانس ایتالیا می باشد .

نکات مهم در انتخاب اینورتر تکفاز به تکفاز

یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب اینورتر تکفاز به تکفاز مهم می باشد ، مشخصات الکتروموتور می باشد . توان و ولتاژ موتور از اصلی ترین پارامتر ها جهت انتخاب اینورتر مناسب می باشند . همچنین در صورت قدیمی بودن موتور الکتریکی می بایست به نوع و کلاس عایق بندی آن نیز توجه نمود . لازم به ذکر است کلاس حرارتی موتور می تواند در شرایط مختلف تغییر کند که باید تهویه و خنک کاری مناسب برای اینورتر صورت بگیرد .

منبع :
به این خبر امتیاز بدهید :
کلمات کلیدی :
  • اینورتر,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) image بهترین هتل‌های نزدیک حرم حضرت معصومه (س) 1403/02/03

شهر قم دومین شهر مذهبی کشور ماست که همه‌روزه عده زیادی از افراد به آن سفر می‌کنند تا روح خود را در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به پرواز درآورند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ image یادگیری زبان فرانسوی چقدر طول می کشد؟ 1403/01/27

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق العاده است. با بیش از 220 میلیون سخنران در سراسر جهان، دانستن این زبان خارجی بسیار مفید است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ image فرودگاه بین‌ المللی با فرودگاه داخلی چه تفاوتی دارد؟ 1403/01/17

فرودگاه های بین المللی امکانات و سرگرمی ‌های بیشتری در مقایسه با فرودگاه‌های داخلی دارند. برای آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی فرودگاه های داخلی و بین المللی تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 71

لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ image لباسشویی پاکشوما بهتر است یا جی پلاس؟ 1402/11/17

موقع خرید لباسشویی از برندهای خوب ایرانی پاکشوما و جی پلاس، این مقایسه ذهنی در اذهان ما شکل می‌گیرد که سراغ کدام یک از این دو برند برویم؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 245

4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری image 4 مزیت قالیشویی برای فضاهای تجاری 1402/10/24

بر کسی پوشیده نیست که فرش؛ زیبایی و جذابیت فضاهای تجاری و ادارات را افزایش می دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 543

انواع کفش بوت زنانه image انواع کفش بوت زنانه 1402/10/04

یکی از پراستفاده‌ترین انواع کفش برای فصل‌های سرد، بوت و نیم بوت زنانه / دخترانه است. بسته به ویژگی‌های متفاوت، انواع بوت را می‌توان از لحاظ ارتفاع ساق، نوع پاشنه و جنس دسته‌بندی کرد...

امتیاز:
تعداد بازدید: 96

چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ image چه بازی هایی باعث افزایش آمادگی جسمی کودکان می شود؟ 1402/09/29

بازی ‌های حرکتی به کودکان کمک می ‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کرده و سلامتی بدنی خود را بهبود بخشند. این بازی‌ ها علاوه بر آمادگی جسمانی کودکان و ...

امتیاز:
تعداد بازدید: 261

جوراب مچی زنانه چیست؟ image جوراب مچی زنانه چیست؟ 1402/09/27

جوراب مچی زنانه یکی از اجزای مهم پوشاک خانم ها است، جوراب های زنانه در گذشته فقط به عنوان پوششی برای محافظت از پا استفاده می شدند امروزه با پیشرفت علم و دستگاه های جوراب بافی در اندازه های مختلف و طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به شدت روی استایل افراد تاثیر گذار هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 156

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس image پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن فیلیپس 1402/09/25

فیلیپس (Philips) محصولات متنوعی در زمینه سرخ کن بدون روغن تولید کرده است. این محصولات با توجه به نیازها و مخاطبان مختلف، انواع و مدل‌های مختلفی دارند. در زیر به برخی از مدل‌های سرخ کن بدون روغن که توسط نمایندگی فیلیپس ارائه شده‌اند، اشاره شده است

امتیاز:
تعداد بازدید: 257