خدمات سایت


متن کامل خبر

توقف تولید داروی اعدام به خاطر زجر کشیدن محکوم به مرگ در امریکا

آرشیو
تنها توليدكننده مهمترين داروی تزريق مرگبار محكومين به اعدام در آمريكا اعلام كرد كه توليد اين دارو را به دليل مخالفت‌های جهانی عليه اعدام متوقف خواهد كرد، ....
1389/11/02 11:47:40 ب.ظ

تنها تولیدكننده مهمترین داروی تزریق مرگبار محكومین به اعدام در آمریكا اعلام كرد كه تولید این دارو را به دلیل مخالفت‌های جهانی علیه اعدام متوقف خواهد كرد، اقدامی كه می‌تواند منجر به متوقف شدن و به تاخیر افتادن اعدام ها در آمریكا شود.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، به نقل از آسوشیتدپرس، شركت هوسپیرا اعلام كرده كه در ماه‌های اخیر تصمیم گرفته تولیدات خود را از كارخانه‌هایش در كالیفرنیا به كارخانه‌های مدرن‌تری در ایتالیا منتقل كند؛ اما مقام‌های ایتالیایی خواستار تضمینی شده‌اند كه از این داروها برای اعدام محكومان استفاده نشود، تضمینی كه شركت اعلام كرده علاقه‌ای به دادن آن نداشته است.

«دان روزنبرگ» سخنگوی این شركت گفت: ما نمی‌توانستیم مسئولیت‌ها و پیامدهای این كار را متحمل شویم اگر مقام‌های ایتالیایی در قبال استفاده از این داروها برای اعدام ما را مسئول می‌دانستند. در خطر قرار دادن كارمندان و كارخانه خطری نیست كه بخواهیم آن را بپذیریم.

34 ایالت از 35 ایالت دارنده اعدام در آمریكا از ماده «تیوپنتال سدیم» برای اجرای اعدام استفاده می‌كنند. تقریبا در همه موارد این ماده یكی از 3 ماده‌ای است كه باعث بیهوشی و فلج شدن و در نهایت توقف عملكرد قلب می‌شوند که به دلیل عدم عملکرد درست این ماده، محکوم به مرگ بیهوش نشده و با اعمال سایر داروی اعدام، محکوم به مرگ با زجر و شکنجه شدیدی مواجه می شود.

داروهای مشابه دیگری نیز در بازار هستند اما جایگزینی آنها با این دارو نیازمند تصویب قوانین جدید است كه روند اداری طولانی را در بر دارد و می‌تواند منجر به شكایاتی نیز علیه استفاده از این دارو شود.

به طور مشابه رجوع به تولید كنندگان دیگر هم می‌تواند منجر به درخواست محكومان برای تضمین عدم ایجاد درد در آنها در اثر تزریق دارو شود كه در غیراینصورت می‌تواند نقض حقوق محكومان مذكور در قانون اساسی آمریكا باشد.

شركت هوسپیرا تنها تولید كننده تیوپنتال سدیم مورد تأیید اداره غذا و داروی آمریكاست.این شركت به دلیل كمبود مواد اولیه در تولید این دارو با مشكلاتی نیز روبرو بود و تاریخ مصرف تولیدات قبلی این شركت نیز امسال به اتمام خواهد رسید.

تگزاس كه بیشترین اعدام در آمریكا را داراست سازمان عدالت كیفری اعلام كرده كه به دنبال داروی دیگری است. این ایالت از هم اكنون تا ماه جولای قرار است 4 اعدام را اجرا كند اما تنها برای اجرای 2 اعدام مواد لازم را در اختیار دارد.

اوهایو نیز تنها برای اجرای یك اعدام در 17 فبریه مواد را در اختیار دارد و در مورد بعد از آن اظهار نظری نكرده است.

هوسپیرا كه از استفاده از این دارو در اعدام نیز خبر داشت اما موضعی را اتخاذ نكرده بود چرا كه از این ماده در بیمارستانها نیز برای بیهوشی استفاده می‌شود. هوسپیرا ساختن دو ماده دیگر مورد استفاده در اعدام یعنی برومید پانكرونیوم و كلرید پتاسیم را ادامه خواهد داد.

ایتالیا مانند سایر كشورهای اروپایی مجازات مرگ را دارا نبوده و با آن مخالف است. احزاب رادیكال ایتالیا در مجلس این كشور در 22 دسامبر لایحه‌ای را ارائه دادند كه به شدت خواستار تضمین عدم استفاده از داروهای تولیدی در این كشور برای اجرای اعدام شده بودند.

در پاییز امسال ایالات آریزونا، آركانزاس، كالیفرنیا و تنسی به تیوپنتال سدیم تولیدی در بریتانیا روی آوردند كه كمی بعد در ماه نوامبر دولت بریتانیا صادرات این ماده برای استفاده در اعدام را متوقف كرد.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند image OMODA & JAECOO از اولین ربات بیونیک و Gait-walking جهان رونمایی می‌کند 1403/02/01

در ۲۵ آوریل و همزمان با نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، از سبک جدیدی از هارمونی نوآوری در خانواده سریNew Energy رونمایی خواهد شد، محصولی که می تواند نُت جدیدی در سمفونی "محصول جدید + فن آوری نو+ اکوسیستم پویا" باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 29

محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد image محققان: با بررسی بینایی فرد می‌توان زوال عقل را 12 سال زودتر پیش‌بینی کرد 1403/01/27

محققان در یک پژوهش چند ساله با آزمایش روی 8623 فرد توانستند ارتباط بین بینایی و بروز زوال عقل در آینده را دریابند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ image چرا تانک تی ۹۰ روسیه در باتلاق اوکراین گیر کرده است؟ 1403/01/25

بسیاری انتظار داشتند که بهترین تانک روسیه یعنی T-14 آرماتا در اوکراین خودنمایی کند. هرچند اینگونه نشد و تانک تی 90 این کشور نیز حسابی در اوکراین با مشکل مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد image وزارت ارتباطات با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو مخالفت کرد 1403/01/19

وزیر ارتباطات ضمن مخالفت با دستورالعمل توزیع آنلاین دارو سازمان غذا و دارو، پیشنهاد کرده است که این دستورالعمل در کارگروه اقتصاد دیجیتال تدوین شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38

محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد image محققان فرانسوی: مصرف بلندمدت داروهای هورمونی زنان احتمالاً می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد 1403/01/09

مصرف برخی از داروهای هورمونی رایج ضدبارداری به مدت یک سال یا بیشتر، با افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی مرتبط است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد image ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد 1403/01/05

هلیکوپتر تهاجمی جدید چینی ها برای اولین بار در آسمان دیده شده و احتمالا توانایی‌های جذابی دارد. در ادامه با هلیکوپتر سنگین Z-21 آشنا شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! image استخراج طلا از قطعات کامپیوتر با پروتئین وی! 1402/12/13

پروتئین مورد استفاده‌ی بدن‌سازان، هزینه‌ی استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی را تا ۵۰ برابر کاهش می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 56

توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند image توسعه حسگرهای چهره‌ پوشیدنی که می‌توانند احساسات ما را درک کنند 1402/12/07

تیمی در کره، سیستم قابل پوشش و کشش صورت ایجاد کرده‌اند که از بررسی اصطکاک و لرزش پوست برای ارزیابی احساسات انسان استفاده می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد image شرکت نورالینک ایلان ماسک قدرت ابرانسان‌ها را به این بیمار هدیه داد 1402/12/02

ایلان ماسک از موفقیت اولین آزمایش انسانی نورالینک خبر داد و اعلام کرد به‌لطف تراشه این شرکت، بیمار نوعی توانایی ابرانسانی پیدا کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 93

سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! image سورپرایز فضانورد ایرانی در ایستگاه فضایی بین المللی: بفرمایید قورمه سبزی! 1402/11/24

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تبار ناسا به همکارانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی قورمه سبزی تعارف کرد و ظاهرا آن‌ها هم طرفدار این غذا شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 101