خدمات سایت


متن کامل خبر

راه های ساده برای تمیز کردن ایرپاد و هدفون

آرشیو
برای طولانی کردن عمر تجهیزات صوتی‌ و استفاده بهتر از ایرپادها، لازم است راه‌های نگهداری از آن‌ها را بیاموزیم.
1402/01/14 10:51:01 ق.ظ

 تمیز نگه داشتن فناوری برای بسیاری از افراد در درجه دوم اهمیت قرار دارد، اما از آنجایی که شما از این اقلام به صورت روزمره استفاده می‌کنید، می‌توانند حاوی میکروب‌ها و باکتری‌هایی باشند که برای سلامتی شما مضر هستند. حتی اگر نگران بیماری نباشید، این کثیفی می‌تواند به کیفیت و دوام ابزار‌های شما آسیب برساند.

خوشبختانه تمیز کردن ایرپاد‌ها نسبتا ساده است و اگر به صورت هفتگی از آن پیروی کنید، دیگر کیف خود را از خجالت نخواهید بست. تنها چیزی که نیاز دارید چند وسیله معمولی خانگی است.
چرا باید ایرپاد خود را تمیز کنید؟

شاید بگویید یک جرم کوچک گوش هرگز به کسی آسیب نمی‌رساند، اما باید بدانید هنگامی که اجازه می‌دهید کثیفی در ایرپاد شما جمع شود، در خطر گوش درد، عفونت‌های قارچی، جرم بیش از حد گوش و موارد دیگر قرار می‌گیرید. این به این دلیل است که اگرچه جرم گوش به طور کلی به محافظت از گوش‌های شما کمک می‌کند، اما وقتی در گوش‌های شما گیر می‌کند، می‌تواند به رشد باکتری‌ها کمک کند. به‌علاوه اگر هنگام ورزش از ایرپاد یا سایر هدفون‌های بی‌سیم خود استفاده می‌کنید، رطوبت ناشی از عرق شما می‌تواند علاوه بر مزاحمت کلی، باعث مشکلات سلامتی نیز شود.

تمیز نگه داشتن ایرپاد یا هدفون برای کیفیت صدای واقعی آن‌ها نیز مهم است. بدیهی است که انباشته شدن هر چیزی صدا را خفه می‌کند. همچنین می‌تواند روی میکروفون تاثیر بگذارد و تماس‌های تلفنی و یادداشت‌های صوتی را دشوارتر کند؛ عرق همچنین می‌تواند روی هدفون شما تاثیر منفی بگذارد، زیرا اسیدی است و می‌تواند به فناوری داخلی آسیب برساند.
نحوه تمیز کردن هر نوع ایرپاد

هنگام تمیز کردن ایرپاد، ایرپاد پرو یا سایر هدفون‌ها و قاب آن‌ها، توصیه می‌شود از سواب‌های پنبه‌ای و پارچه‌ای نرم و بدون پرز استفاده کنید. نباید مطلقا از اجسام نوک تیز برای این منظور استفاده کنید چرا که ممکن است به داخل شبکه ایرپادتان و به طور بالقوه به قطعات الکترونیکی ظریف آسیب برساند.

همچنین باید از شستشوی آن‌ها با آب نیز خودداری کنید، زیرا گرچه آن‌ها در برابر آب مقاوم هستند، اما ضد آب نیستند؛ به ویژه در استفاده از ایرپاد‌های نسل اول یا دوم چرا که آن‌ها نه ضد آب هستند و نه ضد تعریق و همین امر در مورد تمام قاب‌های شارژ گوشی‌ها صدق می‌کند. اگر کیس ایرپاد شما واقعا وضعیت ناخوشایندی دارد، می‌توانید مقدار کمی ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد را روی پارچه نرم بمالید تا میکروب‌ها را از بین ببرد.

اگر از ایرپاد پرو استفاده می‌کنید، با برداشتن تکه سیلیکونی و استفاده از یک سواب پنبه‌ای شروع کنید تا به آرامی داخل و خارج آن را تمیز کنید؛ یا از یک پارچه نرم برای پاک کردن هدفون خود استفاده کنید، در صورت نیاز همچنین می‌توانید تکه‌های سیلیکونی را با آب بشویید فقط مطمئن شوید که از پاک کننده‌های ساینده استفاده نکنید. در مرحله بعد آن‌ها را خشک کنید و فقط زمانی که کاملا عاری از رطوبت شدند دوباره آن‌ها را استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن کیس، ابتدا یک سواب پنبه‌ای بردارید و به آرامی هر گونه تفاله را از شکاف‌ها خارج کنید. سپس مقداری ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد را روی یک پارچه تمیز بمالید و قسمت بیرونی کیس را پاک کنید. هنگام تمیز کردن داخل، مطمئن شوید که چیزی را به درگاه‌های شارژ وارد نکنید. اگر چیزی در کانکتور لایتنینگ وجود دارد، اپل توصیه می‌کند آن را با یک برس تمیز، خشک و نرم جدا کنید. پس از اتمام تمیز کردن کیس، قبل از قرار دادن ایرپاد خود در آن، صبر کنید تا کاملا خشک شود.

اگر در مصرف ایزوپروپیل الکل زیاده روی کردید و مایعی به داخل جعبه شارژ ایرپادهایتان رفت، بگذارید با درب باز به صورت وارونه خشک شود. قبل از شارژ کردن یا قرار دادن مجدد هدفون، مطمئن شوید که کیس فاقد رطوبت است.
نحوه تمیز کردن ایرپاد مکس و سایر هدفون‌ها

تمیز کردن ایرپاد مکس یا سایر هدفون‌های روی گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما می‌خواهید در قسمت‌های مختلف ظریف‌تر عمل کنید. اپل توصیه می‌کند که با برداشتن بالشتک‌ها از روی گوشی شروع کنید. یک پارچه را با مخلوطی از ۱ قاشق چایخوری پودر لباسشویی در هر فنجان آب مرطوب کنید و به آرامی بالشتک‌ها را بمالید. از همین ترکیب برای تمیز کردن هدبند استفاده کنید و هدفون خود را وارونه نگه دارید، در صورت وجود قطرات، این کار از سرازیر شدن آن‌ها به اجزای الکتریکی در فنجان جلوگیری می‌کند. کار را با پاک کردن هدبند و بالشتک‌ها با یک پارچه جدید مرطوب شده با آب تازه انجام دهید و سپس آن‌ها را با یک پارچه نرم خشک کنید.

همچنین می‌توانید از یک پارچه مرطوب شده با الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد برای پاک کردن قسمت بیرونی کوسن‌ها استفاده کنید و اجازه دهید قبل از اتصال مجدد به هدفون کاملا خشک شوند. از یک سواب پنبه‌ای برای جدا کردن هر گونه زباله در شکاف‌های کوچک استفاده کنید و سپس یک سواب جدید را با ایزوپروپیل الکل مرطوب کنید تا هر قسمت کوچک دیگری را تمیز کنید. قبل از اتصال مجدد، اجازه دهید تمام قطعات کاملا خشک شوند.
نظرات نهایی در مورد نحوه تمیز کردن ایرپاد‌ها و سایر تجهیزات صوتی

هیچ راه حلی وجود ندارد، اگر می‌خواهید ایرپاد یا هدفون شما دوام بیاورد، باید آن‌ها را مرتب تمیز کنید. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند پس از هر بار استفاده آن‌ها را تمیز کنید، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید. صرف نظر از فرکانس، بسیار مهم است که لوازم صوتی خود را برای بهداشت خود و برای کیفیت صدا تمیز نگه دارید. به هر حال گرفتن یک جفت ایرپاد که ماه‌ها به آن چشم دوخته‌اید، بی‌فایده است، اگر در نهایت مجبور شوید آن‌ها را به دلیل عدم مراقبت دور بیندازید.
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
کلمات کلیدی :
  • ایرپاد,
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 14

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 16

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 26

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55