خدمات سایت


متن کامل خبر

شهرداری: اگر اتوبوسی دود می‌کند به خاطر سوخت غیر استاندارد است

آرشیو
مشاور شهردار تهران با اظهار تعجب از صحبت های استاندار تهران پیرامون آلودگی هوای تهران گفت: اولین بار است که استانداری تهران به مباحث حاشیه ای آلودگی هوای تهران پرداخته اند...
1389/11/05 02:01:48 ق.ظ

محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران و رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار دادنا ضمن ابراز تاسف از اظهارات روز یکشنبه استاندار تهران اظهار داشت: مردم تهران بهترین قاضی برای قضاوت درباره عملکرد شهرداری تهران هستند. همانطور که حضرت امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، شهرداری تهران هم واقعا به این گفته امام معتقد است و عمیقا بر این باور است که مردم قدرت تشخیص دارند و می توانند دریابند که چه کسانی به آنها خدمت می کنند و چه کسانی خدمت نمی کنند.

مشاور شهردار تهران با اظهار تعجب از صحبت های استاندار تهران پیرامون آلودگی هوای تهران گفت: اولین بار است که استانداری تهران به مباحث حاشیه ای آلودگی هوای تهران پرداخته اند. البته ایشان هم در جلسات بررسی آلودگی هوای تهران حضور دارند و زحمت می کشند. ما خوشحال می شویم که استاندار تهران واقعیت ها را بگویند و علاوه بر صحبت در مورد کیفیت خودروها و سوخت به مباحث برنامه جامع کاهش آلودگی هوا و کار گروه آلودگی هوا نیز بپردازند و مباحث اینچنینی را پیگیری کنند. ما حاضریم در بحث آلودگی هوا با آقای دکتر تمدن در یک برنامه زنده تلویزیونی مناظره و مطالب خود را مطرح کنیم تا مردم در مورد واقعیت ها قضاوت کنند. یعنی ما حاضریم مطالب خود را در معرض قضاوت دستگاه های نظارتی و بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 عنوان کنیم، از دستگاههای نظارتی هم خواهش می کنیم به عنوان مدعی العموم نظارت کنند.

وی در ادامه گفتگویش با دادنا تصریح کرد: همانطور که همه دیدند در هدفمندسازی یارانه ها شهردای تهران تمام قد در کنار دولت بود. با توجه به محدودیت هایی که در حمل و نقل داشتیم باز هم ورود پیدا کردیم. ما در مورد آلودگی هوا هم در کنار دولت هستیم، اما همانطوری که اشاره کردم ما استقبال می کنیم که مردم و دستگاه های نظارتی مانند بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 وظایف شهرداری تهران و سایر ارگان ها مانند استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست بررسی و نتیجه را به افکار عمومی اعلام کنند. به نظر می رسد که این حاشیه سازی ها به دلیل انتخاب شهر تهران به عنوان 5 شهر موفق دنیا در حمل و نقل پایدار بوده باشد. به نظر ما این افتخار ملی است و حتما مردم باید مشارکت کنند و نباید این حاشیه سازی ها باعث شود لذت این موفقیت به کام شهروندان تهرانی تلخ شود.

حیدرزاده تاکید کرد: شهرداری تهران تنها ارگانی است که به تمام تعهدات خود به برنامه جامع کاهش آلودگی هوای تهران و کمیته اضطرار آلودگی هواعمل کرده است.

وی در واکنش به اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینکه شهرداری در روزهای آلودگی به جای کاهش آن، ماشین ها را روشن نگه می داشته، خاطرنشان کرد: در روزهای آلودگی هوای تهران، اتوبوس ها در مواقعی که کار نمی کردند حتما خاموش می شدند و اتوبوس هایی که خاموش نبودند حتما مشکل استارت داشتند که بلافاصله مشکل حل شده است. بر اساس مطالعات، اتوبوس های شرکت واحد دارای استاندارد یورو 2004 است و کمتر از یک درصد در آلودگی هوا نقش دارند و خوشبختانه با تاکیدهای آقای قالیباف خدماتی که شهرداری تهران انجام می دهد باید برازنده شهروندان تهرانی باشد، لذا اتوبوسی که تهیه می شود مجهز به تجهیزات است و کیفیت خدمت رسانی مطلوب باشد. ضمن اینکه اگر احیانا دود زیادی از اتوبوس های خریداری شده توسط شهرداری خارج می شود، این ما هستیم که باید شاکی باشیم، چرا که گازوئیلی که در اختیار می گذارند بسیار بیش از حد استاندارد گوگرد دارد و این باعث می شود به موتورهایی که به قیمت گزاف از خارج خریداری می شود، نیز آسیب وارد شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در مورد مترو واقعیت این است که در سال 15 کیلومتر مترو احداث می شود در حالی که قبلا 3 کیلومتر بود و این سرعت باعث شده که بالاترین سرعت ساخت مترو را در دنیا و توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم و مردم و مجامع بین الملل بهترین قاضی این مسئله هستند.

مشاور قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران علاقه ای برای ورود به مباحث حاشیه ای ندارد و تنها به دنبال خدمت به شهروندان تهرانی است. با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر "کار مضاعف و همت مضاعف" حداکثر تلاش خود را می کنیم و وارد مسائل حاشیه ای نمی شویم.

منبع : نیاز روز
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد image ثبت درخواست کارت سوخت در آستانه محدودیت‌های جدید با اختلال مواجه شد 1403/01/20

در حالی که چند روز تا ایجاد محدودیت‌های جدید برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها زمان داریم، ثبت درخواست کارت سوخت با اختلال مواجه شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 67

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 45

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 168

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 139

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 332

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 323

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 367

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 334

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 207