خدمات سایت


متن کامل خبر

مدیر عامل Intel در آخرین مصاحبه‌اش اعلام کرد: به دنبال بازارهای غیرکامپیوتری هستیم

آرشیو
ازار پررونق تکنولوژی این روزها به دنبال رقابت تنگاتنگ در این حوزه، روند رو به رشدی را دارد. در حقیقت مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در این عرصه همچنان به دنبال کشف راه‌های جدید برای حضور قوی و پر رنگ در این بازار هستند.
1389/06/27 04:08:23 ب.ظ

پل اوتیلینی» مدیرعامل شرکت بزرگ Intel هم یکی از این مدیران است که این روزها به دغدغه جدیدش یعنی؛ رقابت در بازارهای غیرکامپیوتری می‌اندیشد. او در واقع به همین دلیل هم ریسک انجام سه معامله را در تابستان امسال کرد تا تجارت Intel را به بازارهای غیر کامپیوتری هم بکشاند. بعضی‌های معتقدند بحران مالی سال میلادی گذشته و تاثیر آن روی بازار کامپیوترهای شخصی دلیل اصلی این تصمیم است. خود اوتیلینی اما معتقد است که بازار کامپیوترهای شخصی همچنان پر رونق است، اما این رونق نمی‌تواند به رشد دلخواه Intel و سهامدارانش منجر شود.

با این اوصاف است که اوتیلینی این روزها در فکر گسترش تجارت پردازنده‌های تولیدی شرکتش به بازار محصولاتی مانند موبایل‌های هوشمند، لوازم مصرفی الکترونیک، خودرو و دیگر محصولات است. این اتفاق هم طبیعتا به تکنولوژی‌ها و مهارت‌های جدید نیاز دارد و البته انگیزه‌ای که با انجام سه معامله و خرید در این تابستان به قدر کافی تقویت شده است. Intel در سه ماه گذشته علاوه بر خرید بزرگ McAfee تولیدکننده بزرگ نرم‌افزارهای امنیتی، دو شرکت تولیدکننده کابل و مودم و تولید کننده تجهیزات شبکه را هم خرید تا بتواند خودش را برای تغییرات بزرگی آماده کند. این شرکت همچنین به تازگی با Google هم برای پروژه Google TV پیمان همکاری بسته است تا به این ترتیب قطعاتی را تولید کند که به کاربران امکان راهبری میان صفحات وب‌سایت و برنامه‌های تلویزیونی را بدهد.

وال استریت ژورنال هم به این بهانه هفته گذشته مصاحبه‌ای با مدیر عامل Intel انجام داده است که آن را در زیر می‌خوانیم:

***

موفقیت شما در بازارهای غیرکامپیوتری چه خواهد بود؟

به نظر من این موفقیت می‌تواند با تولید قطعه درست برای کاربرد مورد نظر آغاز شود و کلید بخورد. این روزها همه کارها دارد از طریق فضای اینترنت انجام می‌شود و به این دلیل کاربران به سخت‌افزاری نیاز دارند که بتواند امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهد و Intel هم بهترین قطعات سخت‌افزاری را برای کار در فضای اینترنت به آن‌ها داده است. در حقیقت باید قبل از هر چیز به کاربرد مورد نظر کاربران توجه کنیم، چون این کار می‌تواند خط مشی ما را مشخص کند. عملکرد محصولات مختلف کاملا متفاوت هستند؛ این همان چیزی است که مثلا بعد از کار با iPhone 3 و کار با iPhone 4 می‌توان به راحتی متوجه شد. خارج از بازار کامپیوتر این روزها کاربران ما بیشتر از هر چیزی به نرم‌افزارهای مناسب نیاز دارند که این نرم‌افزارها اتفاقا نرم‌افزارهای حرفه‌ای نبوده و نرم‌افزارهایی برای کاربران معمولی و حتی خانگی هستند. به طور مثال در محصول Google TV تقریبا ده میلیون کد نرم‌افزاری وجود دارد که نیمی از آن متعلق به Intel و نیمی دیگر متعلق به Google است.

ما چه زمانی باید منتظر اجرای طرح‌های شما برای این توسعه تجارت باشیم؟

Google TV به زودی و در واقع از همين ماه به بازارهای مختلف صادر می‌شود. این در واقع محصولی است که با همکاری شرکت‌هایی مانند Sony و Logitech و افراد زیادی طراحی و تولید شده است. در مقابل اما درباره موبایل‌های هوشمند زمان بیشتری لازم است، چون علاوه بر تولید خود گوشی زمانی هم برای تهیه پلت‌فرم و تست قابلیت‌های ارتباطی آن لازم است که تقریبا یک سال طول می‌کشد. با این اوصاف فکر می‌کنم شما سال آینده میلادی می‌توانید شاهد حضور موبایل‌هایی با سخت‌افزار Intel در بازار باشید.

Google TV دسترسی کامل کاربرانش به اینترنت را فراهم می‌کند و به این دلیل به نظر می‌رسد تفاوت زیادی با محصول جدید Apple یعنی، Apple TV داشته باشد.

به نظر من این محصول در بازار موفق خواهد بود. اما من چیز زیادی درباره محصول جدید Apple نمی‌دانم. با این حال به نظر می‌رسد استیو جابز واقعا یک قدم از اولین محصول Apple TV خودش به عقب رفته است.

Google TV اما همانطور که گفتید یک محصول کاملا متفاوت است. این محصول امکان دسترسی کامل به اینترنت و محتوای پخش زنده را به کاربرانش می‌دهد. با این همه اما معتقدم که این محصول ممکن است برای همه کاربران جذاب نباشد. ممکن است مادر من ترجیح بدهد از یک Apple TV استفاده کند، چون کاربری ساده‌ای دارد. در مقابل اما پسر من احتمالا Google TV را ترجیح می‌دهد، چون متفاوت و کاربردی است. او می‌خواهد به فیس بوکش دسترسی داشته باشد و به صورت زنده و آنلاین با دوستانش به تماشای یک برنامه تلویزیونی هم بنشیند. این همان کاری است که شما با یک Apple TV نمی‌توانید انجام بدهید.

آیا تبلت‌ها و دیگر محصولات با قابلیت اتصال به اینترنت می‌توانند رقیبی برای کامپیوترهای شخصی باشند؟

برای بعضی از کاربران ممکن است باشند. اما اگر شما به صورت جهانی به این ماجرا نگاه کنید، می‌بینید که این محصولات در واقع یک همزیستی ساده در کنار هم دارند. من فکر نمی‌کنم که کامپیوترهای شخصی در حال انقراض هستند و فکر هم نمی‌کنم که تبلت‌ها در حال تسلط بر بازار هستند. پدیده نت‌بوک‌ها که در این سال‌ها حسابی پرطرفدار شدند همچنان روند رشد خودشان را ادامه می‌دهند، اما هنوز هم انتظار می‌رود 40 میلیون دستگاه از این محصولات تا پایان سال به سرتاسر دنیا صادر شوند که این میزان تقریبا 5/3 برابر تبلت‌ها خواهد بود.

برای ما جالب است که درباره قیمت 68/7 میلیارد دلاری معامله McAfee بیشتر بدانیم. چرا شما فکر می‌کنید که این معامله اینقدر ارزش دارد؟

60 درصد این مبلغ به صورت نقدی بود اما قیمت سهام حالا کمی کاهش پیدا کرده است. به نظرم همه‌چیز درست و بجا بوده است، چون زمان مناسبی برای خرید سرمایه‌های ارزشمند به صورت نقدی بود. استراتژی خرید ما با آنچه Intel در دهه 1990 اعلام کرده بود، هیچ تفاوتی نکرده است. با این اوصاف استراتژی ما گسترش تجارت ارتباطات نزدیک به تجارت کامپیوتری‌مان از طریق انجام خرید و معامله بوده است. این روزها استراتژی شرکت ما روی پلت‌فرم‌ها متمرکز شده است تا جای خالی آن‌ها را در تجارتمان پر کنیم.

حالا کمی درباره اینکه چطور Intel و McAfee می‌توانند امنیت را ارتقا بدهند، بگويید.

بهترین سطح امنیت همیشه ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است. اغلب نرم‌افزارهای ضد بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی در فضای رایانش ابری بر همین مبنا عمل می‌کنند. این نرم‌افزارها به راحتی روی کامپیوتر شما دانلود شده و شما را از بروز این حملات آگاه می‌کنند. در واقع اگر شما به قدر کافی باهوش و سریع باشید، می‌دانید که می‌توانید به این طریق از بروز یک حمله جلوگیری کنید، چون برای هر آنچه که قرار است اتفاق بیفتد از قبل آماده‌اید.

به نظر می‌رسد شما درباره عملکرد Intel در فصل سوم امسال (2010) خوشبین هستید. چه چیزی تغییر می‌کند؟

نمی‌دانم چه زمانی گفته‌ام که خوشبین هستم. راهکار اصلی برای فصل سوم حرکت به سمت رشد اما کمی آرام‌تر از روند نرمال و همیشگی است. با این حال نشانه‌ها حاکی از درآمد 11 میلیارد دلاری در این فصل هستند که می‌تواند یک رکورد باشد. ما اما هنوز درباره فصل چهارم حرفی نزدیم. کسی نمی‌داند که این رشد در فصل چهارم چطور خواهد بود. اما ممکن است رشد ما در فصل چهارم به 17 یا 18 درصد برسد. به طور کلی اما امسال به نظر می‌رسد بازاری پویاتر خواهیم داشت.

آیا شما فکر می‌کنید که بازار بیش از پیش رونق می‌گیرد؟

بخش مصرفی بازار همان جایی است که احتمالا شاهد رکود کمی در آن خواهیم بود. در مقابل اما بخش تجاری و شرکت‌ها در این بازار انتظار می‌رود همچنان روند رشد خوبی را داشته باشد.

منبع: وال استریت ژورنال

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 6

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 21

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 23

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 54

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 70

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 58