خدمات سایت


متن کامل خبر

زمان توزیع سهام عدالت کارگران اعلام شد

آرشیو
مدیرعامل اتحادیه کشوری سهام عدالت با اعلام اینکه آمار سازمان خصوصی‌سازی در برآورد تعداد 4 میلیون نفری کارگران اشتباه است، گفت: ...
1389/11/16 01:24:54 ق.ظ

مدیرعامل اتحادیه کشوری سهام عدالت با اعلام اینکه آمار سازمان خصوصی‌سازی در برآورد تعداد 4 میلیون نفری کارگران اشتباه است، گفت: حداقل 10 میلیون نفر کارگر داریم و با توزیع سهام عدالت کارگران از اردیبهشت سال 90 این فرایند دو سال به طول می انجامد.

داریوش پاکبین در خصوص نحوه امکان پرداخت سهام عدالت چهار میلیون کارگر تا پایان فصل بهار 90، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود پرونده سهام عدالت تا بهار سال آتی بسته می‌شود به هیچ وجه اجرایی نیست چرا که شناسایی گروه‌های مختلف کارگری مشمول سهام عدالت تازه شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل مراحل شناسایی، ثبت‌نام و توزیع اوراق سهام عدالت بین کارگران حداقل تا پایان سال 91 به طول می‌انجامد، ادامه داد: در خصوص طرح موضوع توزیع چهار میلیون سهام عدالت بین قشر کارگری بین وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و رفاه و همچنین سازمان خصوصی‌سازی اتفاق نظر وجود ندارد چرا که با یک حساب سرانگشتی بالطبع تعداد فعالان بخش کارگری بسیار بیشتر از رقم چهارمیلیون نفری است که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است.

پاک بین ضمن طرح این سؤال که پس تکلیف باقی کارگرانی که مشمول سهام عدالت می‌شوند چه می‌شود؟، افزود: توزیع چهار میلیون سهام عدالت بین اقشار مختلف کارگری از طریق عضویت در تعاونی‌های سهام عدالت انجام خواهد شد و لذا اگر شروع به ثبت‌نام کردیم و تعداد کارگرها بیشتر از چهار میلیون نفر بود، هنوز مشخص نشده در این باره چه نهاد یا کسی پاسخگو خواهد بود؟

مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه اتخاذ و اجرای سیاست‌هایی نظیر توزیع سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها همه با رویکرد توسعه عدالت اجتماعی در دستورکار مسئولان و تصمیم‌گیران قرار گرفته است معتقدم هر گونه بی‌سیاستی در این باره می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدیدی می‌شود که به صلاح نیست.

وی در برآوردی تعداد کارگران مشمول دریافت سهام عدالت در کشور را بین 9 تا 11 میلیون نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تمامی کارگران فصلی، خدماتی، پیمانی، شرکتی، کارگران شاغل در مشاغلی نظیر فعالیت‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی خصوصی و حتی کارگرانی که به هر دلیلی از حقوق بیکاری استفاده می‌کنند همه و همه مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند که تعداد آنها اگر بیشتر از 9 میلیون نفر نباشد کمتر نخواهد بود.

وی تأکید کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده حدود 2.5 میلیون نفر کارگر فقط در تهران مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند که این مقدار بدون لحاظ کارگران مهاجر به پایتخت هستند و لذا با احتساب این برآورد در 30 استان کشور معتقدم تعداد کارگران مشمول سهام عدالت در خوشبینانه‌ترین حالت بیش از 10 میلیون نفر است.

پاکبین با اشاره به اینکه کرسی اتحادیه کشوری سهام عدالت در جلسات مرتبط با سهام عدالت دولت خالی است، اظهار داشت: اتحادیه در نشست‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مرتبط با سهام عدالت به دنبال حق رأی و جایگاه نیست بلکه معتقدیم نمایندگان تعاونی‌های سهام عدالت که از نزدیک با مشکلات اجرایی توزیع سهام عدالت آشنا هستند، بیشتر می‌توانند کمک حال دولت باشند تا مسئولی که از پشت کرسی مدیریتی تصمیم‌ می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت با توجه به ایام باقی تا پایان سال و تعطیلات پیش‌رو، شروع ثبت‌نام‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه خواهد بود و لذا ثبت نام چهار میلیون نفر در سایت‌های 346 شرکت تعاونی، پالایش، صدور برگه فراخوان و ارائه مدارک و پیگیری باقی بررسی‌ها در دبیرخانه مرکزی مشمولان دریافت سهام عدالت، حداقل نیازمند دو سال کار مستمر است.

وی افزود: هنوز 15 تا 20 درصد کلیه مراحل ثبت‌نامی صورت گرفته از مشمولان سهام عدالت، جاافتاده دارد یعنی از 42 میلیون نفر ثبت‌نامی مشمول دریافت سهام عدالت حداقل بالغ بر پنج میلیون نفر سهام خود را به دلیل عدم تکمیل مرحله سوم توزیع سهام، دریافت نکرده‌اند که شامل بازنشستگان، فرهنگیان، کمیته امدادی‌ها و بهزیستی می‌شود، تعیین‌تکلیف در این باره هنوز صورت نگرفته است.

مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت گفت: مسئولان امر باید توجه داشته باشند که در خصوص فعالیتی که انجام نشده است نباید بزرگ‌نمایی کنند چرا که تداوم چنین رویکردی در دوران رشد روزافزودن اقتصاد کشور و تحولات اقتصادی ایران هزینه زیادی را بر کشور تحمیل می‌کند که جبران آن به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 42

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 48

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 180

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 73

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 62

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 77