خدمات سایت


متن کامل خبر

واریز عیدی کارمندان تا آخر هفته

آرشیو
حسینی در مورد لایحه بودجه سال 90 اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال 90 در جلسه گذشته هفته دولت به تصویب رسید که این کلیات شامل ارقام کلی و جهت گیریهای کلی و تبصره هاست.
1389/11/16 01:35:10 ق.ظ

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت عیدی 318 هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان دولت تا پایان هفته جاری و تصویب لایحه بودجه سال 90 در دولت خبر داد و گفت: منافع طرح هدفمندی یارانه ها بیش از منابع حاصل از اجرای آن محقق می‌شود.

به گزارش مهر، سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه همایش روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران در خصوص واریز مرحله دوم یارانه های نقدی گفت: آنچه در مرحله اول پرداخت یارانه های نقدی انجام شده است در مرحله دوم نیز تکرار خواهد شد.

مرحله دوم یارانه های نقدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ترتیب شارژ حسابها به صورت استانی و یکنواخت از مسائل جزئی اجرایی این طرح است که در عمل مدیریت می شود، تاکید کرد: مبلغ یارانه های اسفند 89 و فروردین ماه سال 90 به صورت یکجا و مشابه مرحله اول واریز یارانه های نقدی یکجا به حساب ها واریز می شود و مردم می توانند آن را برداشت کنند.

تکلیف افراد جا مانده از ثبت نام

وی در خصوص افراد جا مانده از ثبت نام برای دریافت یارانه های نقدی گفت: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند حساب های خود را اعلام و برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند در مرحله دوم تحت پوشش قرار می گیرند اما جزئیات این کار توسط وزارت رفاه و سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا افرادی که در مرحله اول یارانه نقدی خود را دریافت نکرده اند و طلب کار هستند یارانه های نقدی را دریافت خواهند کرد یا خیر، گفت: آنچه برای ما فرض است فراهم کردن فرصت بهره مندی عادلانه از یارانه های نقدی برای تمام افراد است.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: این موارد مورد به مورد می تواند متفاوت باشد اما به هر حال اینکه چند نفر حساب جدید اعلام کرده اند و یا احیانا از مرحله قبلی باز مانده اند توسط مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها و سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت اعلام خواهد شد.

درآمد حاصل از اصلاح قیمتها

وی در پاسخ به این سئوال که منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها چه میزان بوده است، عنوان کرد: هنوز نمی توانم رقم دقیقی در این خصوص اعلام کنم، زیرا بخشی از درآمدها به پس از صدور قبوض آب، برق و گاز موکول می شود به هر حال آنچه که دولت بر روی آن حساس است میزان منابع حاصل شده از این طرح نیست بلکه صدور قبوض متناسب با مصوبات کارگروه و مدیریت آن است.

حسینی ادامه داد: مسئولان وزارت نفت و نیرو و وزرای مربوطه در این خصوص هماهنگی هایی را انجام می دهند، زیرا بر اساس پیش بینی ها و طراحی ها بسیاری از قبوض در صورتی که رفتار مردم منصفانه و متناسب با الگوی صرف باشد دارای تعدیل های آرامی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را اعلام خواهیم کرد، افزود: برخی از قبوض در نیمه اسفندماه امسال صادر خواهد شد و مردم فرصت دارند حتی در سال آینده مبالغ آن را بپردازند بنابراین منابع قطعی حاصل از هدفمندی یارانه ها به سال آینده موکول می شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه ساز و کار شرکتی برای این موضوع پیش بینی شده است، افزود: منافع حاصل از طرح هدفمندی یارانه ها بیش از منابع حاصل از آن محقق می شود.

وی ادامه داد: در برخی حامل ها مانند فرآورده های نفتی این منافع به 20 درصد هم رسیده است که بخش عمده آن به کاهش قاچاق کالا باز می گردد زیرا مردم رفتار منطبق با الگوی مصرف و ظرفیت های بهینه سازی بیشتری به ویژه در بخش تولید از خود نشان داده اند.

حسینی گفت: عیدی 318 هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان دولت تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد موضوع جلسه امروز هیئت واگذاری گفت: امروز قرار است موارد مختلف و متعددی در جلسه هیئت واگذاری مطرح شود که یکی از آنها چگونگی واگذاری شرکت های توزیع برق با روش هایی همچون پیمان مدیریت است.

لایحه بودجه 90

حسینی در مورد لایحه بودجه سال 90 اظهار داشت: کلیات لایحه بودجه سال 90 در جلسه گذشته هفته دولت به تصویب رسید که این کلیات شامل ارقام کلی و جهت گیریهای کلی و تبصره هاست.

وی ادامه داد: اما قرار است متن نهایی لایحه بودجه 90 با محوریت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در کمیته ای سه جانبه مرکب از همین معاونت، وزارت اقتصاد و معاونت اول نهایی شود به عبارت دیگر به این کمیته تفویض اختیار شد تا این متن را نهایی کنند تا در اسرع وقت به مجلس ارائه شود.

نرخ سود بانکی سال آینده

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعیین نرخ سود بانکی سال آینده پس از اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: نرخ سود بانکی سال آینده باید در جلسه شورای پول واعتبار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این در حالی است که هنوز بسته سیاستی نظارتی سال 90 بانک مرکزی در شورای پول و اعتبار تصویب نشده اما این بسته توسط همکاران بانک مرکزی تدوین شده و در کمیته های تخصصی مورد بحث قرار گرفته است که پس از تصمیم نهایی شورای پول واعتبار در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم image سقوط سنگین ارزش بیت کوین و اتریوم 1403/01/25

ارزش اتریوم حدود ۱۰ درصد و بیت‌کوین تقریبا پنج درصد سقوط کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند image خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند 1403/01/22

کارشناسان بازارهای مالی همیشه نسبت به احتمال سوءاستفاده خلافکاران از انواع ارز دیجیتال هشدار داده بودند و حالا به‌نظر می‌رسد این نگرانی به واقعیت بدل شده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 47

زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد image زمان حذف دسته چک‌های کاغذی مشخص شد 1403/01/20

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی توسط مشتریان بانک‌ها خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تسهیل دسترسی آحاد جامعه به تسهیلات خرد است و این نیازمند نظام اعتبارسنجی است تا افراد بتوانند بدون نیاز به ضامن و... به تسهیلات خرد دسترسی داشته باشند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 166

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 72

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 50

در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید image در آستانه هاوینگ بیت کوین، این ۱۰ رمزارز را زیر نظر بگیرید 1402/12/13

بسیاری از کارشناسان شروع بول‌ران بیت کوین را اعلام کرده‌اند و باور دارند قبل‌ از رویداد هاوینگ می‌توان از برخی آلت‌کوین‌ها سود خوبی به‌دست ‌‌آورد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 40

اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ image اینترنت ثابت چقدر گران شد؟ 1402/12/07

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: موضوع افزایش تعرفه باند پهن یا دیتا برای بخش ثابت و سیار بوده که در بخش سیار زودتر بارگذاری کردند اما اپراتورهای ثابت‌ بعد از اپراتورهای سیار اقدام کردند که بین ۳۰ تا ۳۴ درصد است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 61

قیمت انواع سشوار image قیمت انواع سشوار 1402/12/02

بر اساس قیمت سشوار کرونر مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است این در حالیست که قیمت سشوار جی اچ دی مبلغ ۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 66