خدمات سایت


متن کامل خبر

آغاز صادرات‌ بنزین از اسفند

آرشیو
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از درآمد حدود 360 میلیون دلاری حاصل از صرفه جویی مصرف بنزین در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: ظرف ماه جاری یا اوایل ماه‌ آینده صادرات محموله‌های بنزین را آغاز می‌کنیم.
1389/11/24 12:44:09 ق.ظ

فرید عامری با اشاره به دستور وزیر نفت برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین تا پایان سال جاری، اظهار داشت: بر اساس خواست وزیر نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال بازاریابی برای صادرات محموله‌های بنزین است و امیدواریم ظرف ماه جاری یا اوایل ماه‌ آینده صادرات محموله‌های بنزین را آغاز کنیم.

* بنزین 100 تومانی کارتها هنوز تمام نشده است

وی با تاکید بر اینکه هنوز برای اینکه بگوییم صرفه‌جویی کامل انجام شده، تا حدودی زود است، افزود: هنوز بخشی از بنزین 100 تومانی در کارت‌های مردم باقی مانده و از طرف دیگر رفتار مصرف کننده هنوز به صورت کامل شکل پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تجربه‌ها از زمان راه‌اندازی کارت هوشمند سوخت نشان می‌دهد زمانی طول می‌کشد تا مردم خود را با شرایط جدید وفق دهند، گفت: هر پارامتر اقتصادی مانند قیمت تغییر کند زمانی طول می‌کشد تا مصرف کننده خود را با آن وفق دهد و طبیعتاً این مسئله تا اواخر سال جاری طول می‌کشد؛ در عین حال فروردین نیز فصلی است که در آن مسافرت‌های فراوانی وجود دارد که افزایش مصرف آن قابل تغییر نیست اما از اردیبهشت سال آینده به بعد می‌توان نتایج قطعی را اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون هدفمدن کردن یارانه‌ها به کشور در دو بعد کمک می‌کند، اضافه کرد: بعد اول اصلاح رفتار مصرف است و مصرف کننده در این مرحله تلاش می‌کند با شرایط موجود مصرف خود را کاهش دهد که این فاز فوری است و مردم تلاش می‌کنند مصرف حامل‌های انرژی را کاهش دهند.

*جایگزینی تجهیزات انرژی‌بر جدید آغاز شد

عامری با تاکید بر اینکه فاز دوم انتقال همزمان تکنولوژی است، افزود: در حال حاضر بسیاری از صنایع و مراکز مصرف شروع به استفاده از تجهیزات جدید کرده‌اند اما این مرحله زمانبرتر است؛ اگرچه خوشبختانه دولت تدابیر و تسهیلات خوبی را از طریق دستگاههای مختلف پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: این تغییر تکنولوژی زمانبر است و دولت هم از محل درآمدهای اجرای قانون هدفمند کردن تسهیلات خوبی در این خصوص اندیشیده که امیدواریم ظرف یک محدوده زمانی شش ماهه تا یکساله این مرحله به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: این دو فاز مکمل هم هستند و با پایان گرفتن نسبی این دو فاز می‌توان گفت وضعیت مصرف حامل‌های انرژی در کشور چگونه خواهد بود.

*صرفه‌جویی 300 میلیون لیتر معادل 180 میلیون دلار در مصرف بنزین ماهانه پس از هدفمندی یارانه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه گفت: متوسط مصرف بنزین در بهمن ماه به 49 میلیون لیتر در روز رسید که اگر با مصرف 60 میلیون لیتری روزهای پیش از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مقایسه شود کاهش مناسبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که با ورود به اسفند ماه تا حدودی مصرف افزایش یابد چون به دلیل نزدیکی به سال جدید ماه پر تردد‌تری خواهد بود اگرچه به هر صورت نسبت به سال گذشته تاکنون نزدیک به 15 درصد کاهش مصرف بنزین داشته‌ایم.

عامری اظهار داشت: نزدیک به 10 میلیون لیتر در روز کاهش مصرف داشته‌ایم که حدودا معادل 7 هزار تن است و هر تن بنزین نیز قیمتی نزدیک به 900 دلار دارد.

وی تصریح کرد: 900 دلار قیمت خالص هر تن بنزین بدون احتساب مالیات و هزینه‌های دیگر است که اگر در 7 هزار تن ضرب شود نشان می‌دهد رقمی حدود 6 میلیون و 300 هزار دلار در روز و ماهی 170 تا 180 میلیون دلار تنها در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه در مورد نفت گاز نیز می‌توان این محاسبه را انجام داد که رقمی مشابه رقم بنزین به دست می‌آید، گفت: این رقم بسیار مناسب است و نشان می‌دهد یکی از اهداف پروژه که کاهش مصرف بوده است نه به عنوان عاملی برای کسب درآمد بلکه به معنی جلوگیری از اسراف و تبذیر و مصرف بهینه محقق شده است.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد image قیمت ارز دیجیتال ۲۷ اسفند / بیت‌کوین سقوط کرد 1402/12/27

قیمت ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار و در حال تغییر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به سایت اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 79

ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد image ارزش بازار بیت کوین از نقره بیشتر شد 1402/12/22

ارزش بازار بیت کوین با عبور از قیمت تاریخی 71 هزار دلار، حالا بیشتر از نقره شده و هشتمین دارایی باارزش جهان محسوب می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا image بایننس دوباره به دردسر افتاد؛ متهم‌شدن بزرگترین صرافی رمزارز به نقض قوانین آمریکا 1402/12/20

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز دنیا باری دیگر به دردسر افتاده؛ اما Binance دقیقاً به چه جرمی متهم شده و چه پاسخی در دفاع از خود داده است؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو image ورود مجدد بلیزر برقی به بازار خودرو 1402/12/19

جنرال موتورز خودروی بلیزر برقی خود را بعد از برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، آماده عرضه به مشتریان خود کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 35

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! image دستگیری مردی که می‌خواست ماشین خودران گوگل را به‌سرقت ببرد! 1402/12/16

شخصی در ایالت کالیفرنیای آمریکا در تلاش بود یکی از خودروهای خودران گوگل را به‌سرقت ببرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 52

مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج image مرکز پخش عمده ابزار ساختمانی در کرج 1402/12/15

یکی از مراکز معتبر پخش ابزار ساختمانی در کرج فروشگاه فتاحیان می‌باشد؛ این فروشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش لوازم ساختمانی در کرج و اطراف آن شناخته شده و نمایندگی برندهای معتبری همچون ورتکس، الکترود میکا، آروا و... می‌باشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55

بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! image بیت کوین رکورد شکست قیمت شیبا دوبرابر شد! 1402/12/15

بیت کوین به رقم شگفت انگیز ۶۸ هزار دلار رسید؛ بیت کوین در ۲۴ ساعت ۷.۵۲ درصد رشد داشته است همچنین قیمت این ارز محبوب در یک هفته نزدیک به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا image قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا 1402/12/14

بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۴ اسفند. برای مشاهده قیمت صفر ماشین های ایرانی وارد سایت اقتصادآنلاین شوید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36