خدمات سایت


متن کامل خبر

آخرین وضعیت کشتی ربوده شده ایران و هند/ کشتی در حال حرکت به سمت منطقه مورد نظر دزدان دریایی است

آرشیو
طبق آخرین گزارشات دریافتی این کشتی فله بر حامل سنگ آهن هم اکنون در حرکت به سمت سومالی و منطقه مورد نظر دزدان دریایی است .
1389/11/29 05:16:32 ق.ظ

علی عزتی مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران آخرین وضعیت کشتی ربوده شده تحت مدیریت ایران و هند را تشریح کرد.

عزتی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت کشتی ربوده شده تحت مدیریت کشتی شرکت ایران و هند که در شمال اقیانوس هند توسط دزدان دریایی ربوده شدگفت:طبق آخرین گزارشات دریافتی این کشتی فله بر حامل سنگ آهن هم اکنون در حرکت به سمت سومالی و منطقه مورد نظر دزدان دریایی است.

وی اضافه کرد : معمولا دزدان دریایی پس از استقرار در منطقه مورد نظر خود با مالکان کشتی های ربوده شده وارد مذاکره می شوندکه زمان شروع مذاکره تا آزادسازی کشتی متفاوت است و ممکن است دو تا سه ماه بطول بینجامد.

مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشست خبری آشنایی خبرنگاران با توانمندی و تجهیزات شرکت کشتیرانی جنوب -خط ایران در بندر امام افزود:کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از پتانسیل های مهم نظام است که با دارا بودن 165 فروند کشتی ،بزرگترین ناوگان تجاری منطقه خاورمیانه ،خلیج فارس و اقیانوس هند به شمار می رود.

کاپیتان "علی عزتی "با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی خط دوم دفاعی کشور محسوب می شد ادامه داد: در حال حاضر نیز که در مواجه با جنگ نرم دشمنان نظام قرار گرفته است، این شرکت در خط مقدم مبارزه قرار دارد.

عزتی به تحریم ها اشاره کرد و گفت :درشرایط محدودیتها و تحریم های اعمال شده علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ صنعت کشتیرانی بی سابقه بوده است اگر توان و تخصص و دانش و همچنن تلاش نیروهای خدوم این شرکت نبود عملیات فنی و بازرگانی ناوگان تجاری کشور با مشکل مواجه می شد.

وی افزود :با وجود این تحریم ها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانسته طبق روال عادی به فعالیتهای خود ادامه دهد بلکه توانسته تاحدود زیادی برنامه های توسعه ای خود را نیز دنبال کند. مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استمرار افزایش ظرفیت ناوگان این شرکت در طول سال های گذشته گفت:در طول 32 سال گذشته جهش قابل توجهی را در ظرفیت سازی و توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم به طوری که ظرفیت حمل این گروه از 525 هزار تن و 42 فروند کشتی موجود دراوایل انقلاب به 5.8 میلیون تن با 165 در شرایط فعلی رسیده است.

وی به در خصوص ایرانیزه کردن نیروی دریانورد فعال در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد:در حالی که در 32 سال قبل حدود 80 درصد از نیروی دریانورد فعال در ناوگان این شرکت خارجی بودند در حال حاضر این رقم به 15 تا 20 درصد رسیده است .

عزتی افزود:علاوه براین کشتیرانی جمهوری اسلامی یاران در سه دهه گذشته سرمایه گذاری های وسیعی به منظورتامین رضایت مشتریان و را ه اندازی شرکتهای اقماری نظیر شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران انجام داده است. وی درادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ورود شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران به بورس اظهار داشت: ورود شرکتهای تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک برنامه راهبردی است که در سطح گروه در حال پیگیری است و در این راستا اقدامات اولیه برای ورود شرکت کشتیرانی جنوب- خط ایران به بورس انجام شده است و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده بزودی شاهد پذیرش این شرکت در بورس باشیم.

مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری های متعددی که در کشتیرانی جنوب خط ایران در حال انجام است مطمئن هستیم این سرمایه گذاری ها منافع خوبی را برای این شرکت در بر خواهد داشت و در بازار بورس نیز موفق عمل خواهد کرد. وی درباره تحقق سود کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت:امیدواریم با برنامه های توسعه ای در دست اجرا سود اعلام شده را در سال آینده محقق کنیم.

عزتی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر هدفمندی یارانه ها در هزینه های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در آن بخش از حمل و نقل دریایی محمولات که در آبهای بین المللی انجام می گیرد به دلیل محاسبه هزینه ها با نرخ های بین المللی تاثیری در فعالیت های ما در این بخش نداشته است اما در حوزه خلیج فارس بویژه در بخش حمل و نقل مسافر و تردد بین بنادر جنوبی افزایش قیمت سوخت ،هزینه های ما را نیز افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد:علاوه براین در حوزه دریای خزر نیز که ما از سوخت نیمه یارانه ای استفاده می کردیم با افزایش قیمت سوخت ،هزینه ها و به تبع آن نرخ های کرایه نیز افزایش می یابد. مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفارش ساخت به کشتی سازان داخلی نیز گفت:سازندگان داخلی همواره در اولویت برنامه های توسعه ای این شرکت قرار داشته و دارند اما اگر شرکتهای داخلی توانمندی لازم را در ساخت و تحویل به موقع کشتی های سفارشی نداشته باشند نمی توانیم منتظر بمانیم و سرنوشت ناوگان را به یاردهای داخلی بسپاریم تا در آینده به توانایی برسند.

عزتی با بیان اینکه اگر یاردهای داخلی نتوانند سفارشات را به موقع ساخته و تحویل دهند به ناچار باید به سراغ شرکتهای خارجی برویم گفت:این در حالی است که اگر این شرکتها به توانمندی لازم برسند به نفع ما نیز خواهد بود که سفارشات خود را به دلیل امکان برخورداری از برخی امتیازات و تسهیلات مالی و بانکی ، به داخل تزریق کنیم.

وی در خصوص رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از تسهیلات منابع بانکی داخلی نیز افزود: این شرکت به دلیل نیاز به تسهیلات مالی برای انجام طرح های توسعه ای نظیر ساخت و خرید کشتی ، تجهیزات و بندر علاوه بر استفاده از منابع خارجی، از منابع بانکی داخلی نیز استفاده می کند که در این ارتباط می توان به دریافت 400 میلیون دلار تسهیلات از بانک توسعه صادرات اشاره کرد.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 57

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 30

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 160

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 130

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 310

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 346

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 318

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 200

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 423