خدمات سایت


متن کامل خبر

افشاي رقم قرارداد قلعه‌نوعی، رحمتی و كريمی

آرشیو
جعفري (مدیر عامل فجر سپاسی) مدعي شد، فقط رقم قرارداد قلعه نوعي و رحمتي با سپاهان 2 ميليارد تومان است. علي كريمي 800 ميليون و معدنچي 600 ميليون با استيل آذين قرارداد مي‌بندند.
1389/06/30 12:23:11 ب.ظ

مديرعامل باشگاه مقاومت شهيد سپاسي شيراز سرانجام سكوتش را شكست و در تازه‌ترين گفت‌وگويش بغض تركاند!

جعفر جعفري در نشستي خبري كه علي كلانتري، سرمربي تيم و اعضاي كادر فني او را همراهي مي‌كردند، سرانجام بغض تركاند و اعلام كرد، تيم تحت مديريت او ديگر از تهران حمايت مالي نمي‌شود و همه پشتيباني مالي تيم به سپاه فجر فارس واگذار شده است.

** فقط قول است و بس!

جعفري كه بسيار نگران قول‌هاي مساعدي بود كه به او در استان داده‌اند، گفت:‌ قرار بر اين شد كه تيم با وجود قطع همكاري مالي تهران به حيات خود ادامه دهد و دراستان هم از سوي مسئولين استاني حمايت شود.

او درعين حال گفت:‌ البته قول‌هايي به ما داده شده و نسبت به گذشته هم ديدگاه مسئولان استان عوض شده،‌ اما، اين كه بگويند، فلان روز بياييد تا به شما كمك كنيم، چيزي اعلام نشده است،‌ فعلاً فقط قول است و بس!

او با اعلام اين كه در پي سقوط 2 تيم شيراز از ليگ برتر، مردم و جوانان استان فارس افسرده شده و ديگر آن نشاط سابق را ندارند، گفت: مسئولان حالا ديگر باورشان شده كه فارس استحقاق تيم داري و حضور در ليگ برتر را داشت، لذا به نظر مي‌رسد، آنها درعمل به وعده‌هايشان مصمم باشند.

** كار كلانتري را پسنديدم

جعفري با اعلام حمايت از سرمربي انتخابي خود براي تيمش گفت:‌ به بچه‌هاي بومي اعتقاد داشتيم و كار علي كلانتري را در تيم برق پسنديدم. معتقدم تيمي كه فقط با اختلاف يك امتياز و نيز تفاضل گل، صعود نكرده، نمي‌تواند مربي بدي داشته باشد. به همين دليل علي كلانتري را در رأس باشگاه قرار دادم.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا اگر با حسين فركي هم به توافق مي‌رسيديد، باز هم از حمايت از مربي بومي سخن مي‌گفتيد، اظهار داشت:‌ شما به عنوان مديرعامل تيم بايد مربي خود را از گزينه‌هاي موجود انتخاب كنيد. در بين گزينه‌هاي موجود، كلانتري را ترجيح دادم؛‌ وگرنه سال گذشته ما ابتدا با ياوري صحبت كرديم كه نشد، حالا هم فركي نشد اما، ديگران هم بودند. مربيان خوبي چون تقوي و نامجومطلق. انتخاب كلانتري انتخابي در اين سطح بود. در حال حاضر هم نوع تمرين هاي كلانتري را مي‌پسندم، تمرين ها علمي و به روز است. نظم حرف اول تمرين را مي‌زند. من هم از كلانتري و همكارانش تشكر مي‌كنم كه با جديت تمرين ها را شروع كردند.

مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي در پاسخ به عده‌اي كه از گروه مرگ صحبت كردند، گفت:‌ به گروه مرگ اعتقادي ندارم. ابومسلم و استقلال اهواز تا چند روز پيش تعليق بودند. كدام گروه مرگ؟ اما از آن طرف شهرداري بندرعباس 3 بازيكن آرژانتيني آورده،‌ واقعيت اين است كه ليگ يك نوسان دارد و وضعيت آن خيلي متفاوت از ليگ برتر است.

جعفري در پاسخ به انتقادهايي كه از وجود بازيكنان غيربومي در تيم مي‌شود، گفت:‌ پارسال همه فكر و ذكر من نيروي بومي بود. آن قدر كه با ياوري به همين دليل توافق نكرديم. مي‌خواستيم، بچه‌هاي ما بومي باشند. ياوري خيلي به اين مسأله اعتقادي نداشت؛ اما، من روي بچه‌هاي بومي اصرار كردم و از اين مسأله ناراضي نيستم چرا كه معتقدم شيراز و فارس استعداد دارد و بازيكنانم پارسال همه خوب بودند. در واقع تيم بسيار خوبي به مربيان تحويل داديم. تيمي كه 22 هفته دوم بود و در هفته 26 نيز تيم ششم جدول بود. پس مشكل بازيكنان نبودند. اما امسال ترجيح داديم، با نظر سرمربي بازيكن بگيريم.

** 14 سال در ليگ برتر بوديم، به يك برنامه «نود» هم نرفتم

جعفري با بيان اين كه خيلي چسبيده به صندلي مديريت نيست، گفت:‌ 14 سال در تيم مقاومت زحمت كشيدم و تمام اين سال‌ها در ليگ برتر بوديم؛اما، يك برنامه «نود» يا «ليگ برتر» نرفتم. لذا مسئوليت خيلي برايم مهم نيست؛ اما، هيچ وقت در استان حمايت نشديم،. حمايت كه نشديم هيچ، فريب‌مان هم دادند! تيم داري در شرايطي كه شما سقف هزينه‌هايت يك ميليارد و دويست ميليون تومان باشد، كار آساني نيست. سال گذشته هم كسي را مقصر نكردم، با وجود اين كه بهترين مهره‌ها را داشتيم و هرگز براي سه امتياز مستحق سقوط نبوديم. من سال گذشته هم بهترين مهره‌ها را به كادر فني دادم و هم حقوق و هم پاداشم را به وقت مي‌دادم اما در حالي كه مسئولين استان قول يك ميليارد تومان را به ما دادند، اما در پايان يك كاه هم به ما ندادند!

او در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او براي انتخاب سرمربي سال گذشته برق انتقاد كرده بود ، گفت:‌ ابتدا توضيح دادم تيم برق با اختلاف يك امتياز و آوراژ گل به ليگ برتر صعود نكرد. البته پشت پرده مسائل فوتبال در ليگ هم باعث شد، برق به ليگ برتر نرود و گرنه به نظر من نتايج تيم در ليگ قابل قبول بود.

جعفري در پاسخ به انتقاد خبرنگاري كه از در اختيار نگرفتن بازيكني مثل بابك رضي تعجب كرده بود، گفت: اين بازيكن را براي تست آورديم و حتي قرار بود، با او و وحيد عسگري قرارداد ببنديم؛ اما، اختيار فني تيم دست سرمربي است. كلانتري آنها را به لحاظ فني نپذيرفت و من نيز تابع نظر سرمربي در امور فني هستم.

خبرنگاري هم دليل اخراج ايمان موسوي را سوال كرد كه جعفري پاسخ داد: ايمان موسوي به دليل بي انضباطي از باشگاه اخراج شد كه اميرحسين پيرواني، مربي تيم ملي اميد وساطت كرد و ما نيز با بازگشت او موافقت كرديم.

** در انتخاب احمدزاده اشتباه كردم

جعفري در پاسخ به انتقاد خبرنگاري در رابطه با انتخاب احمدزاده در سال گذشته گفت:‌ صادقانه بگويم در انتخاب احمدزاده اشتباه كردم؛ اما، همه دليل سقوط تيم احمدزاده نبود. وقتي بازيكنان تيم پنالتي‌ها را گل نمي‌كردند، ما چه كار بايد كنيم؟ بازيكني همانند متوسل زاده خودش را جوانمرد كرد ما را جوانمرگ! از طرفي خدابخش به عنوان مدير كل تربيت بدني استان اعتقادي به ورزش حرفه‌ اي نداشت. چنين شخصي چگونه مي‌تواند فوتبال را حمايت كند؟

مديرعامل باشگاه سپاسي بار ديگر بر حمايت نكردن مسئولين استان از تيم شان تأكيد كرد و گفت: در اين 14 سال 300 ميليون به اين باشگاه كمك نشده اما، سال گذشته همين رقم را به تيم ديگر كمك كردند.

** افشاي رقم قرارداد قلعه نوعي، رحمتي، كريمي و معدنچي

جعفري مدعي شد، فقط رقم قرارداد قلعه نوعي و رحمتي با سپاهان 2 ميليارد تومان است. علي كريمي 800 ميليون و معدنچي 600 ميليون با استيل آذين قرارداد مي‌بندند. آن وقت اينجا آقايان منت مي‌گذارند كه يك 70 ميليون، يك 30 ميليون و يك 50 ميليون به ما كمك كرده‌اند؛ آن هم وقتي تيم داشت، سقوط مي‌كرد!

** استاندار و معاونان او خيلي قشنگ حرف زدند!

جعفري درباره وضع مالي تيم در سال جديد گفت: ‌ما كار خود را انجام مي‌دهيم. البته تفاهم نامه‌اي با استانداري منعقد شده كه 25 درصد از هزينه باشگاه را استانداري، 25 درصد را تربيت بدني، 25 درصد را سپاه و 25 درصد را نيز باشگاه بپردازد كه البته براي مورد آخر ما اعتراض كرديم. چرا كه سپاه و باشگاه يك شخصيت حقوقي‌اند، باشگاه هم كه درآمد ندارد. البته استاندار و معاونان او خيلي قشنگ حرف زدند و دل ما را گرم كردند؛ اما، حرف‌هاي قشنگ با عمل به دل مي‌نشيند!

او اظهار اميدواري كرد، به باشگاه پول تزريق شود و مردم از اين نگراني و افسردگي ناشي از سقوط تيم‌هايشان بيرون بيايند.

** كدام باشگاه خصوصي؟ كدام اسپانسر؟

مديرعامل باشگاه مقاومت سپاسي در پاسخ به اين سوال كه براي خصوصي سازي چه كرده‌ايد، گفت: در اين مملكت داريم، سر همديگر كلاه شرعي مي گذاريم. غير از استقلال اهواز و استيل آذين كدام باشگاه ها خصوصي هستند؟

خبرنگاري از او سوال كرد، چرا باشگاه مقاومت براي جذب اسپانسر كاري صورت نمي‌دهد و فقط به درج شعارهاي ارزشي بر روي پيراهن بازيكنان بسنده مي‌كند، جعفري در جواب گفت:‌ غير از استقلال و پرسپوليس كدام تيم‌ها اسپانسر دارند؟ هيچ تيمي در ايران غير از اين دو تيم اسپانسر ندارد. مگر اين كه شما با يكي از اين دو باشگاه‌ بازي داشته باشيد تا اسپانسر سراغي هم از شما بگيرد.

جعفري با اعلام اين كه در همين شيراز و فارس هم كارخانجاتي وجود دارند كه حداقل بخشي از اسپانسر باشگاه را متقبل شوند، گفت:‌همه اداره‌ها زير نظر استانداري است و براساس بند ب ماده 17 آنها موظف به اختصاص يك درصد از بودجه‌شان به ورزش هستند اما چرا اين پول وارد چرخه ورش نمي‌شود، سؤالي است كه پاسخي براي آن پيدا نمي‌كنيد. شايد باور نكنيد اما در تمام 14 سالي كه در مقاومت تيم داري كردم، 6 ميليارد و 500 ميليون تومان هزينه كردم.

خبرنگاري از جعفري پرسيد، چرا با جليل دوران كه در تيم‌هاي پايه كار مي‌كرد و حدود 20 روزهم به تمرين ها رفت، قرارداد منعقد نكرديد؟ او در پاسخ گفت: 70 درصد سازندگي اين سال‌ها به آقاي دوران بر مي‌گردد و اگرچه نمي‌توان از نقش حسن رستمي هم بي تفاوت گذشت لذا بي انصاف نيستم و از او خواهش كرديم، درتيم‌هاي پايه به كار خود ادامه دهد كه نپذيرفت.

خبرنگاري در پايان از جعفري سوال كرد، آيا واقعاً به بومي گرايي اعتقاد داريد؟ اگر داريد چگونه قبل از كلانتري سراغ امثال فركي رفتيد؟ مدير عامل باشگاه مقاومت سپاسي در جواب گفت: ابتداي جلسه پاسخ اين سوال را دادم. ‌پارسال آبرويم را براي تيم گذاشتم. امسال هم به كلانتري گفته‌ام، هرچه نظر او باشد؛ اما، در حق بچه‌هاي شيراز نامهرباني نكرديم و نمي‌كنيم. بي انصاف هم نيستيم.

منبع : تابناک
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی  image واکنش تند کاربران ایرانی به تبلیغ صرافی بایننس با تصویر مهدی طارمی 1400/08/15

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل مواجه شدند. اما کار به همینجا ختم نشد و...

امتیاز:
تعداد بازدید: 1157

پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد image پلتفرم هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران راه‌اندازی شد 1400/02/12

اولین بستر هوشمند جستجوی مربی ورزشی در ایران با امکان جست‌وجو روی نقشه راه‌اندازی شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 755

سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد image سامسونگ بزرگترین نمایشگر LED دنیای ورزش را در استادیوم «SoFi» نصب کرد 1399/06/26

سامسونگ رویکردهای جاه طلبانه‌ای را دنبال می‌کند و اینک در حوزه فناوری نمایشگر LED، توانسته اقتدار خود را در قلب استادیوم «SoFi» به نمایش بگذارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2516

بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ image بایدها و نبایدهای ورزش با ماسک؛ به چه نکاتی توجه کنیم؟ 1399/02/10

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ویروس کرونا تا این اندازه زندگی روزانه ما را دستخوش تغییر کند. هم اکنون تعدادی از کشورها در حال لغو قرنطینه هستند و مردم به خیابان‌ها بازمی‌گردند، اما همچنان ماسک به صورت دارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2875

اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد  image اسپانسر جدید تیم‌ملی ایران مشخص شد 1398/09/25

یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایران که در واقع هلدینگی بسیار بزرگ به حساب می‌آید، با فدراسیون فوتبال به توافق رسید و از این پس اسپانسر تیم‌ملی ایران خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 2962

ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند  image ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 1398/06/11

انواع ورزش‌ها دارای فوایدی برای سلامتی هستند، اما به‌گفته‌ی دانشمندان، تأثیر ورزش‌های مختلف در کاهش وزن متفاوت است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3109

فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد image فاجعه‌ای که مهدی مهدوی‌کیا افشا کرد 1398/04/18

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که این روزها با آکادمی کیا مشغول استعدادیابی است، خاطرات عجیبی از آکادمی‌اش دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 3009

14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید image 14 مورد را به هنگام خرید اینترنتی رعایت کنید 1397/05/28

پلیس فتا برای خرید آنلاین مطمئن به خریداران اینترنتی توصیه‌هایی را ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 4042