خدمات سایت


متن کامل خبر

شوك قيمت در بازار كامپيوتر

آرشیو
تعلل برخی از صرافي‌های امارات در تحويل حواله‌های ارزی در ايران بازار كامپيوتر را به ركود برد.
1389/07/06 02:14:38 ب.ظ

بر اساس اعلام فعالان بازار، عكس‌العمل بازار نسبت به چنين موضوعي بسيار سريع بوده و طي روزهاي اخير بازار با رشد 6 تا 10 درصدي قيمت محصولات مواجه شده است. از طرفي بسياري از شركت‌هاي بزرگ كه در زمينه عرضه و توزيع كالاهاي اين حوزه فعاليت مي‌كردند از ميزان عرضه كالا به بازار خودداري كرده و حجم معاملات در بازار نسبت به روزهاي قبل در حد قابل توجهي كاهش يافته است.

بر اساس اعلام بهنامي يكي از فعالان بازار، از روز شنبه گذشته شركت‌هاي بزرگ و فعالان بازار، بازار را نيمه تعطيل اعلام كرده و از عرضه كالا به بازار خودداري كردند.

به گفته وي، طي روزهاي اخير قيمت دلار درحواله‌ها از يك هزار و 50 تومان به يك هزار و 150 و حتي يك هزار و 170 هزار تومان رسيده است، ولي با اين وجود صرافي‌ها حاضر به پذيرش اين حواله‌ها با اين قيمت‌ها نيستند. نتيجه اين امر بروز شوك به بازار بوده است.

بهنامي پيش‌بيني كرد: در صورت ادامه اين روند بازار با كاهش موجودي و رشد شديدتر قيمت‌ها مواجه خواهد شد. وحيد زرگران، يكي ديگر از فعالان بازار نيز با تاييد اين خبر گفت: طي روز گذشته در نتيجه اين اقدام صرافي‌ها، بازار با رشد 6 درصدي قيمت‌ها در زمينه كالاهاي كامپيوتري مواجه شد، ولي با ادامه اين روند، شاهد رشد بيشتر قيمت‌ها خواهيم بود. به گفته وي نيز طي روزهاي گذشته ميزان معامله در بازار در حد قابل‌توجهي كاهش يافته است. يكي ديگر از فعالان نيز به كاهش عرضه كالا توسط شركت‌هاي مطرحي چون، آواژنگ، سازگار ارقام و... اشاره داشت.

به گفته وي، بسياري از عرضه‌كنندگان كالا تنها به عرضه موجودي‌هاي سابق خود با قيمت بالاتر از عرف بازار مي‌پردازند و با توجه به شرايط فعلي به نظر مي‌رسد روند ورود كالاهاي جديد به بازار در حد قابل‌توجهي كاهش يابد.

‌نريمان خالصي، مدير ارشد قطعه شركت سازگار در اين زمينه گفت: بازار از روز شنبه با يك شوك شديد روبه‌رو شده است و دلار نيز در بازار به شدت كمياب شده است. به همين دليل ميزان عرضه در بازار به شدت كاهش يافته و اكثر شركت‌ها قيمت‌ها را افزايش داده‌اند. سازگار ارقام نيز قيمت كالاهاي خود را حدود ده درصد افزايش داده است. وي افزود: با توجه به شرايط فعلي، بسياري از فعالان بازار از عرضه كالا به بازار خودداري مي‌كنند و منتظر هستند تا ببينند وضعيت بازار چگونه مي‌شود، ولي پيش‌بيني مي‌شود طي هفته آينده بازار با رشد بيشتر قيمت‌ها مواجه شود. در عين حال برخي معتقدند: اين مشكل موقتي است و به زودي حل مي‌شود.

ملكي، مدير روابط عمومي شركت امرتات نيز با تاييد اين خبر گفت: با توجه به تغييرات مديريتي كه ما در شركت خود داشتيم، ميزان عرضه كالاي ما طي مدت اخير كاهش يافته است. ولي ما تغييري در روند قيمت‌هايمان نداشتيم.

وي افزود: طي روزهاي اخير با توجه به اتفاقات اخير، بسياري از فعالان بازار كج دار و مريز اين روزها را طي مي‌كنند و منتظر اتفاقات جديد در بازار هستند. وي پيش‌بيني كرد، طي روزهاي آينده بازار با رشد بيشتر قيمت‌ها مواجه خواهد بود.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد image باگ عجیب یوتیوب موزیک صدای کاربران آیفون را درآورد 1403/02/05

برخی کاربران نسخه‌ی iOS یوتیوب موزیک با باگ آزاردهنده‌ای در این برنامه مواجه شده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 9

مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد image مجلس سنای آمریکا سرانجام لایحه «ممنوعیت یا فروش تیک تاک» را تصویب کرد 1403/02/05

اکنون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای قانونی‌شدن لایحه، باید آن را امضا کند و ByteDance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را بفروشد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 15

در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت image در آستانه رونمایی آیپد ایر ۲۰۲۴، موجودی مدل فعلی کاهش یافت 1403/02/04

موجودی مدل‌های فعلی آیپد در فروشگاه‌های اپل کاهش یافته است تا جای خود را به مدل‌های جدید بدهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 17

مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد image مدل آزمایشی بسیار کمیاب GTX 2070 به تصویر کشیده شد 1403/02/03

یکی از نمونه‌های آزمایشی کارت گرافیک GTX 2070 پس از ۶ سال به نمایش درآمد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 33

اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد image اسپیکر عرضه‌نشده اپل در دست بسکتبالیست معروف‌ دیده شد 1403/02/02

ظاهراً اپل در حال احیای یکی از اسپیکرهای نمادین و معروف برند بیتس است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 32

نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود image نرم‌افزار گوگل چت احتمالاً به اسلک و مایکروسافت تیمز متصل می‌شود 1403/02/02

گوگل چت قرار است با نرم‌افزارهای مایکروسافت تیمز و اسلک ارتباط برقرار کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 27

کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی image کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی 1403/02/01

شرکت تپسی در اولین اقدام خود در سال ۱۴۰۳ از قابلیت جدیدی در مرحله‌ی درخواست خودرو رونمایی کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد image پلتفرم جایگزین توییتر، Post News برای همیشه تعطیل خواهد شد 1403/02/01

«پست‎ نیوز» شبکه‌ای اجتماعی است که بدون نمایش هیچ تبلیغاتی، محتوای پولی نشریه‌هایی ازجمله Business Insider و Wired را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 24

پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 44

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 55