خدمات سایت


متن کامل خبر

جزئیات ارائه سرویس اینترنتی توسط شرکت های برتر

آرشیو
سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.
1390/01/21 12:28:31 ق.ظ

شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت به لحاظ ارائه سرعت و کیفیت واقعی اینترنت به کاربران خود از طریق تست سرعت سنجش مشخص شدند.

به گزارش مهر، سرویس سنجش سرعت اینترنت شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران مشخص می کند تا معلوم شود چه شرکتهایی بدون کم فروشی و یا با حداقل کم فروشی اینترنت را با سرعت واقعی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. شکی نیست که اطلاع یافتن از سرعت واقعی اینترنت برای حدود 34 میلیون کاربر اینترنت در کشور یک نیاز محسوب می شود و در این زمینه کاربران می توانند با تست شرکتهای اینترنتی متوجه شوند که اینترنت را دقیقا با چه کیفیت و سرعتی دریافت می کنند.

سرویس دهندگان برتر اسفندماه در سه بازه زمانی

جدول ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور - متما - در آخرین ماه سال 89 نشان می دهد که استقبال کاربران از این تست سنجش سرعت برای اینترنت دریافتی نسبت به ماههای گذشته افزایش یافته و علاوه بر کاربران اینترنت دایل آپ، کاربران دریافت کننده اینترنت پرسرعت بی سیم و با سیم نیز سرویس دهندگان خود را تست می کنند.

در اسفندماه 89 شرکتهای اینترنتی پارس آنلاین، شاتل، توسعه رسان پاسارگاد، شبکه ارتباط شبدیز، نداگستر صبا و ارتباطات مبین نت و افرانت به ترتیب سرویس دهندگان برتر در ساعات 1 تا 8 صبح بودند و در مدت مشابه ماه بهمن نیز شبکه ارتباط شبدیز، شاتل، پارس آنلاین، ندا گستر صبا، عصر انتقال داده ها، ارتباطات مبین نت سرویس دهندگان برتر در این باره زمانی معرفی شدند.

طبق جدول رتبه بندی شرکتهای برتر اینترنتی، سرویس دهندگان برتر اسفندماه در ساعات 8 صبح تا 16 بعدازظهر نیز به شاتل، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، نداگسترصبا، عصر انتقال داده ها، ارتباطات فن آوا، ارتباطات مبین نت، داتک و افرانت بودند و این در حالی است که شبکه ارتباط شبدیز، پارس آنلاین، شاتل، ندا گستر صبا، توسعه رسان پاسارگاد، ارتباطات مبین نت، عصر انتقال داده ها و اندیشه سبز خزر سرویس دهندگان برتر اینترنتی در بهمن ماه در این بازه زمانی معرفی شده بودند.

در این رده بندی شرکت های برتر اینترنتی در ساعات 16 تا 24 اسفندماه نیز به ترتیب پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، نداگستر صبا، شاتل، ارتباطات مبین نت و افرانت اعلام شدند و این در حالی است که در مدت مشابه ماه قبل از آن پارس آنلاین، شاتل، نداگستر صبا، ارتباطات مبین نت، عصر انتقال داده ها، پیشگامان توسعه ارتباطات و ارتباطات فن آوا سرویس دهندگان برتر بودند.

ISP های برتر در یک سال گذشته

به گزارش مهر، نگاهی به جدول سرویس دهندگان برتر اینترنتی طی یک سال اخیر نشان می دهد که تست سنجش سرعت اینترنت برای شرکتهای اینترنتی پارس آنلاین، شاتل و نداگستر صبا و توسعه رسان پاسارگاد با موفقیت نسبی همراه بوده و این شرکتها در اکثر ماهها و در ساعات مختلف شبانه روز اینترنت با کیفیت یکسان و تقریبا بدون کم فروشی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند.

البته تست سنجش سرعت نشان می دهد که دیگر ISP های مطرح شده در این جداول نیز از کیفیت سرویس خوبی برخوردار هستند و چنانچه دیگر شرکتهای اینترنتی تمایل دارند که در لیست 10 شرکت برتر اینترنتی قرار گیرند باید کاربران خود را به استفاده از تست سنجش سرعت مرکز مدیریت اینترنت تشویق کنند چرا که در تست سنجش سرعت متما، سرویس دهندگانی که دارای تعداد تست کمتر از 10 باشند حذف می شوند به همین دلیل این سرویس دهندگان باید با تشویق کاربران خود به انجام تست در این رده بندی قرار گیرند.

امکان آزمایش سرعت واقعی اینترنت کاربران

به گزارش مهر، کاربران اینترنت می توانند برای اطلاع یافتن از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت که در سایت اینترنتی متما به نشانی www.matma.ir قابل دانلود است استفاده کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.

سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد image پاول دورف: تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر مرز 1 میلیارد کاربر فعال را پشت‌سر می‌گذارد 1403/01/29

مدیرعامل تلگرام در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این پیام‌رسان احتمالاً تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد می‌گذرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 13

واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد image واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد 1403/01/28

واتساپ میزبان قابلیت جدیدی شده است تا بتوانید به‌راحتی هر‌کدام از چت‌ها را پیدا کنید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 22

وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد image وسترن دیجیتال از حافظه قابل‌حمل 368 ترابایتی رونمایی کرد 1403/01/26

این حافظه 368 ترابایتی که داخل جعبه عرضه می‌شود، به یک پردازنده 12 هسته‌ای مجهز شده است و تقریباً 13 کیلوگرم وزن دارد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 43

کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند image کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند 1403/01/26

شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 41

هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد image هیولای رام‌نشدنی انویدیا؛ کارت گرافیک RTX 4090 به ذوب‌ شدن ادامه می‌دهد 1403/01/26

برخی از مدل‌های کارت‌ گرافیک RTX 4090 انویدیا همچنان از فاجعه‌ی ذوب‌شدن کانکتور پاور رنج می‌برند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 39

تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت image تصاویر جدید هندزفری‌های مورد انتظار ناتینگ لو رفت 1403/01/25

تصاویر جدید هندزفری‌های آينده‌ی ناتینگ، رنگ‌های مختلف آن‌ها را به‌نمایش می‌گذارند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 37

کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم image کاربران به مشکلات استفاده از ویژن پرو اشاره می‌کنند؛ از سردرد تا کبودی دور چشم 1403/01/22

کاربران به مواردی از جمله سردرد، خستگی چشم و درد ناشی از وزن دستگاه اشاره کرده‌اند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 53

ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد image ایسر از دو لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جدید رونمایی کرد 1403/01/22

همچنین نسخه به‌روزشده لپ تاپ 16 اینچی Nitro ایسر نیز معرفی شده که می‌توان آن را با پردازنده نسل فعلی اینتل Core یا AMD خرید.

امتیاز:
تعداد بازدید: 36

دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد image دستیار کدنویسی گوگل جمنای به «اندروید استودیو» اضافه شد 1403/01/21

گوگل دستیار کدنویسی جمنای را با قابلیت‌های کاربردی به اندروید استودیو اضافه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 38