خدمات سایت


متن کامل خبر

راز 2 ازدواج پنهان تازه‌عروس

آرشیو
وقتی این حرف‌ها را شنیدم به هم ریختم و دنیا روی سرم خراب شد. شب وقتی از مهسا پرسیدم، تعجب کرد که من پی به رازش برده‌ام. به او گفتم دوستش گفته نامزد قبلی‌اش برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. گریه کرد و گفت اگر حقایق را به تو می‌گفتم هرگز با من ازدواج نمی‌کردی. دیگر به او اعتماد نداشتم، احساس می‌کردم زندگی‌ام از هم پاشیده شده است.
1390/02/06 12:34:59 ق.ظ

راز 2 ازدواج پنهان یک تازه‌عروس با مزاحمت‌های تلفنی پسر آشنا فاش شد.

شیرینی آشنایی اینترنتی تازه‌عروس و داماد پس از 9 ماه با افشای یک راز قدیمی تلخ شد. سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که یک تازه‌داماد به شعبه اول بازپرسی دادسرای منیریه تهران مراجعه کرد و به بازپرس مکرمی گفت: 2 سال پیش برای انجام یک کار تحقیقاتی در سایت‌های اینترنتی جست‌وجو می‌کردم و با دختر جوانی به چت نشستم. او خود را «مهسا» معرفی کرد و مدعی شد در یکی از شهرهای غربی کشور است.

مهسا می‌گفت دانشجوی رشته تربیت‌بدنی است و همیشه دوست داشته در تهران زندگی کند. وقتی به او گفتم در تهران زندگی می‌کنم با اشتیاق از من خواست که با او قرار ملاقات بگذارم تا یکدیگر را ببینیم. وی ادامه داد: هر روز با هم چت می‌کردیم تا اینکه شماره تماسم را در اختیار او قرار دادم. پس از آنکه با من تماس گرفت و با هم صحبت کردیم احساس می‌کردم یک دختر شهرستانی و ساده است و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم.

این تاره‌‌داماد افزود: 3 ماه پس از آشنایی‌مان مهسا به تهران آمد و با هم قرار گذاشتیم. دلباخته او شده بودم، مادر و خواهرم نیز مهسا را دیدند و قرار شد بزودی همراه خانواده‌ام به خواستگاری‌اش برویم.

چند روز بعد مراسم خواستگاری و عقدکنان برگزار شد و من و مهسا خود را برای گرفتن جشن عروسی آماده کردیم. وی ادامه داد: مراسم عروسی‌مان نیز 9 ماه پیش برگزار شد و ما زندگی مشترکمان را آغاز کردیم. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم اتفاقی افتاده و مهسا موضوعی را از من پنهان می‌کند. خیلی به هم ‌ریخته بود و حال و هوای عادی نداشت. از او علت ناراحتی‌اش را پرسیدم، می‌گفت دچار افسردگی شده است. حتی او را به یک مسافرت کوتاه بردم تا روحیه‌اش تغییر کند اما در سفر متوجه تلفن‌های مشکوکی شدم که مهسا با جواب دادن به آن تلفن‌ها دچار اضطراب می‌شد.

به تهران که بازگشتیم، یکی از دوستانش با من تماس گرفت و حقایقی را درباره مهسا فاش کرد. دوستش مدعی شد مهسا پیش از این با یک پسر نامزد کرده و ارتباط آنها به‌ هم خورده و بعد با یک جوان آشنا عقد کرده است اما با او هم اختلاف داشتند و پس از 2 ماه از یکدیگر جدا شدند.

باور نمی‌شد، وقتی این حرف‌ها را شنیدم به هم ریختم و دنیا روی سرم خراب شد. شب وقتی از مهسا پرسیدم، تعجب کرد که من پی به رازش برده‌ام. به او گفتم دوستش گفته نامزد قبلی‌اش برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. گریه کرد و گفت اگر حقایق را به تو می‌گفتم هرگز با من ازدواج نمی‌کردی. دیگر به او اعتماد نداشتم، احساس می‌کردم زندگی‌ام از هم پاشیده شده است.

مهسا را یک دروغگو می‌دیدم. مهسا با گریه برایم تعریف کرد که نامزد عقد کرده‌اش بدبین بوده و در 2 ماهی که با هم عقد بودند مرتب کتکش می‌زده، به همین خاطر از یکدیگر جدا شده‌اند اما او همچنان برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. از طرفی می‌ترسید خط تلفنش را عوض کند، مبادا من شک کنم. نامزدی اولش هم به خاطر دعواهای پدر و مادرهایشان به هم خورده بود.

پنهان کردن این حقایق درست نبود، مهسا شناسنامه‌اش را هم المثنی گرفته بود و دروغ گفته بود که شناسنامه‌اش را گم کرده است. نمی‌توانستم این وضع را تحمل کنم، خواستم برای تنبیه این زن از او شکایت کنم تا مجازات و ادب شود. در غیر این‌صورت نمی‌توانم در کنار او زندگی کنم، مهسا باید ادب شود. پس از اظهارات این مرد جوان، بازپرس دستور احضار تازه‌عروس را به دادسرا صادر کرد تا زوایای پنهان آشکار شود.

نظر کارشناسی

بازپرس مکرمی با اشاره به ماده 438 قانون مدنی گفت: تدلیس یا فریب در ازدواج عبارت از دروغی است که زن، مرد یا شخص ثالثی مرتکب شده و منجر به فریب در ازدواج شود.

وی افزود: بر همین اساس و طبق ماده 647 قانون مجازات اسلامی، فریب در ازدواج جرم محسوب شده و فریب‌دهنده باید به مجازات برسد. بر اساس این ماده چنانچه هریک از زوجین پیش از عقد ازدواج طرف مقابل خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالیه، ‌تمکن مالی، موقعیت اجتماعی و شغل و سمت خاصی، تجرد و عدم سابقه ازدواج در گذشته و... فریب دهد و عقد بر مبنای هریک از آنها واقع شود، مرتکب این عمل به حبس تعزیری از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شود.

بازپرس مکرمی درباره راهکارهای موجود برای زنان و مردانی که در ازدواج توسط طرف مقابل مورد فریب واقع می‌شوند، گفت: فریب خورده می‌تواند از طریق کیفری شکایت کند که در این صورت از 6 ماه تا 2 سال حبس برای متشاكي تعیین می‌شود یا می‌تواند اقدام حقوقی کرده و تقاضای حق فسخ کند. از آنجا که فسخ ازدواج تشریفات خاص طلاق را ندارد، فریب‌خورده می‌تواند به راحتی نسبت به فسخ ازدواج اقدام کند.

به این خبر امتیاز بدهید :
برچسب های خبر:
هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است! اولین نفری باشید که نظری را ارسال می کند!
Captcha




شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد image شکست اپل و نتفلیکس در اسکار ۲۰۲۴؛ اوپنهایمر جایزه‌ها را درو کرد 1402/12/21

اپل و نتفلیکس بودجه‌ی سنگینی به فیلم‌های جدیدشان اختصاص دادند اما در مراسم اسکار ۲۰۲۴ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشتند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 59

پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند image پلیس فتا با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی برخورد می‌کند 1402/12/19

رییس پلیس فتا تهران: بر اساس قانون خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع است و پلیس با افراد متخلف قاطعانه برخورد می‌کند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 31

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند image رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بیمه می‌شوند 1402/08/28

طبق مصوبه مجلس، ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بار و مسافر که از طریق سکوهای مجازی به فعالیت مشغول بوده و بیمه بازنشستگی ندارند، مجاز به بیمه کردن خود نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

امتیاز:
تعداد بازدید: 162

امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد image امضای الکترونیکی برای تمام خدمات ثبتی اجباری شد 1402/08/16

با تصویب مجلس، احراز هویت اشخاصی که امضای آن‌ها برای دریافت تمامی خدمات ثبتی لازم است، منوط به اخذ گواهی امضای الکترونیکی می‌شود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 131

حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی image حضور مسئولان در رسانه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین مرکز ملی فضای مجازی 1402/01/20

معاون مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید این مرکز طرحی برای ضابطه‌مند کردن حضور و فعالیت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌های اجتماعی تدوین کرده است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 321

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند image امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف را ممنوع می‌کند 1401/10/21

امارات از سال آینده قانونی را اجرا می‌کند که خود مقدمه‌ساز قانون بزرگ‌تری برای مقابله با تولید زباله‌های پلاستیکی است.

امتیاز:
تعداد بازدید: 312

غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل image غیرحضوری شدن مدارس؛ اسماً آنلاین، رسماً تعطیل 1401/09/23

«شاد» کند است، پلتفرم‌های بین‌المللی اختلال دارند، سرعت اینترنت کم شده و دانلود و آپلود کردن زمان‌بر؛ در این شرایط چطور می‌شود کلاس آنلاین برگزار کرد؟

امتیاز:
تعداد بازدید: 347

فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه image فعالیت در فضای مجازی زیر ذره‌بین کمیته انضباطی دانشگاه 1401/09/07

توییتر تلگرام شیوه‌نامه‌ی انضباطی جدید دانشجویان با تبصره‌هایی که فعالیت‌های آن‌ها را به‌ویژه در فضای مجازی محدودتر و جرم‌انگاری کرده ابلاغ شد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 320

سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ image سوال مهم قبل از پرواز خارجی/ چگونه متوجه شویم که ممنوع‌الخروج هستیم؟ 1401/08/02

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا توضیحاتی درباره نحوه اطلاع از ممنوع‌الخروج بودن از کشور ارائه کرد.

امتیاز:
تعداد بازدید: 202

وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است image وزیر علوم: آموزش در سال تحصیلی جدید کاملا حضوری است 1401/06/22

در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه آموزشی برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

امتیاز:
تعداد بازدید: 425